Wi
door Wil van Loon Sep 18, 2020 om 03:25
Geldzaken & recht

Kosten contract afkopen Ziggo

Na veel narigheid en afspraken die door Ziggo niet nagekomen worden wil ik mijn contract afkopen. Welke kosten mogen zij hiervoor berekenen

5804 10 Rapporteer

ne
door neodutchio - Sep 18, 2020 om 07:05
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Heel simpel, het overeengekomen maandbedrag keer het aantal maanden dat de overeenkomst nog loopt.

Maar als zij niet leveren wat overeengekomen is en u treft geen blaam, dan zou u ze ook in gebreke kunnen stellen en na een ultimatum kosteloos kunnen ontbinden. Maar om dat aan te bevelen is het wel makkelijk om te weten wat exact het probleem is en wat er al aan gedaan is.

marita5
door marita5 - Sep 18, 2020 om 07:45
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wil Van Loon ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/abonnementen/wanneer-opzeggen

1paul
door 1paul - Sep 18, 2020 om 08:27
3173 Antwoorden / 0 Vragen

de resterende looptijd....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 18, 2020 om 09:50
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Men kan/mag ik een schadevergoeding aanrekenen ten bedrage van de kosten/abonnementskosten die betaald zouden moeten worden tot einde formele contractduur. Zoe o.a. deze info: https://www.bestemobieleproviders.nl/het-opzeggen-verlengen-en-afkopen-van-mobiele-telefoon-contracten/

mahadma
door mahadma - Sep 18, 2020 om 10:10
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Uitgaande van een jaarcontract 12 x uw maandbedrag minus het reeds betaald in de vorm uw maand betalingen.

zoekster
door zoekster - Sep 18, 2020 om 12:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als ik u was zou ik het hele verhaal van dingen die mis zijn gegaan op de community zetten. Met details. Daar reageren niet alleen goed willende vrijwilligers, zoals hier, maar ook moderators van Ziggo die behoorlijk veel voor de klanten kunnen doen. Ze gaan diep in op de klachten en als de klachten veroorzaakt zijn door Ziggo zelf, dan zal de afkoopsom meevallen, of er zelfs niet zijn. Aan de telefoon bereikt je niets.
Succes.

Co
door Contentino Sep 18, 2020 om 13:23
16 Antwoorden / Vragen

maar ook moderators van Ziggo die behoorlijk veel voor de klanten kunnen doen.
...............................................................................
Ze kunnen inderdaad heel veel voor je doen, helaas heb ik uit ondervinding dat dit volgens een standaard procedure verloopt en als het probleem dan nog niet is opgelost dan houdt alles op.
Jammer dat Ziggo deze methode toepast.
Sorry dat mijn reactie niet op het onderwerp slaat maar ik wil dit toch graag even kwijt hoe Ziggo met zijn klanten omgaat.

va
door vanlotjegetikt - Sep 18, 2020 om 13:36
809 Antwoorden / Vragen

Niet om Ziggo aan te prijzen
Maar er zit een verschil in beeldscherpte en beeldvorm van het signaal wat Ziggo aanbied en de "gewone"aanbieders.
De een ziet dit wel de ander niet.
Er zijn mensen die vanwege het type signaal/beeld voor Ziggo kiezen.

Co
door Contentino Sep 18, 2020 om 13:47
16 Antwoorden / Vragen

Zou dat ook niet een beetje met de kwaliteit van je beeldscherm te maken hebben?.
Dit heb ik n.l. nog nooit gehoord of ondervonden.

va
door vanlotjegetikt Sep 18, 2020 om 14:22
809 Antwoorden / Vragen

Nee, heeft te maken hoe het signaal wordt aangeleverd
Kabel is een andere vorm van transport en is heel snel 500 mbits/s
ADSL gaat over een telefoonlijn en dat kost een keer je snelheid zeker als je ver van de centrale woont
En glasvezel dat is een ander verhaal.

mr
door mrmoto Sep 18, 2020 om 14:53
167 Antwoorden / 4 Vragen

waar gaat het tv signaal nog over de telefoonkabel ?

ro
door ronny530 Sep 18, 2020 om 17:28
2795 Antwoorden / 41 Vragen

In alle plaatsen waar geen glasvezel aangelegd is en er maar twee keuzes zijn via de kabel zoals Ziggo dat doet of via een DSL verbinding via de telefoonlijn. Ik laat het buitengebied buiten beschouwing want dat gebied wordt als laatste van glasvezel voorzien en een kabel aansluiting is er niet. Vraagsteller is helemaal klaar met Ziggo en wenst het contract af te kopen en uit de reacties blijkt dat dat kan en daarmee is de vraag voldoende beantwoord toch!

va
door vanlotjegetikt - Sep 18, 2020 om 14:31
809 Antwoorden / Vragen

En kwam bij de buren nog dit tegen
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/verbindingsproblemen-ziggo-dit-moet-je-weten/

rj
door rjw - Sep 18, 2020 om 18:04
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Zonder het dossier gezien te hebben kunnen we hier niets zinnigs op zeggen. Worst case is het het bedrag van de resterende maanden van de contractduur zoals anderen al zeggen. Maar misschien is het afhankelijk van de situatie iets anders.