chipo_1
door chipo_1 Feb 5, 2005 om 10:13
Geldzaken & recht

Kosten storneren

Vanwege de vele storingen ben ik van UPC telefonie afgestapt. Ze stuurden desondanks een rekening met de abonnementskosten voor de maand januari. Ik belde de helpdesk en kreeg het advies om het bedrag te storneren, en het juiste bedrag te betalen.


Ik heb dus inmiddels gestorneerd, en krijg nu een nieuwe rekening, weer foutief (natuurlijk, het is UPC ;-) en ze brengen kosten van het storeneren (1,19 euro) in rekening!


Mij lijkt dit vreemd, en omdat ik zelf heb moeten storneren, dus dan zou ik kosten in rekening moeten brengen, en dan daarbij was het hun eigen advies.


Ik ben dus niet van plan deze kosten te betalen maar vroeg me af of dit in rekening brengen wat UPC doet, zomaar kan?

3332 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2005 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als aanvulling op het verhaal van Ton: het is hun eigen schuld (foute incasso) dat je het bedrag hebt laten storneren dus hoe ze het dan durven om kosten in rekening te brengen ontgaat mij een beetje. Omgekeerd (jij hun kosten in rekening brengen) zou meer voor de hand liggen. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2005 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ze dreigen overigens ook met het opschorten van mijn andere UPC "diensten"Ik heb du ook Chello, en(geen keus) kabelteevee van hullie. Eigenlijk lijkt het dan ook niet erg kloppend om daar mee te dreigen, zeker niet als die wel gewoon betaal. Overigens had ik zelf ook bedacht om hun eens kosten in rekening te gaan brengen, maar ik vrees dat dat astronomisch gaat worden ;-D

ve
door verwijderd - Feb 5, 2005 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag chipo,


Voorzover ik weet staat het in rekening brengen van storneringskosten niet in hun algemene voorwaarden. En ook al zou het er wel in staan dan zou dat niet rechtsgeldig zijn. Je hoeft deze kosten dus niet te betalen. Storneren is een recht van de consument waar bedrijven geen kosten voor mogen rekenen. Deze kosten dus niet betalen. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2005 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Chipo - Ik wil me niet met jouw huishouden en/of financien bemoeien maar als ik het zo lees ben je van UPC telefonie afgestapt, dus naar een andere telefoon aanbieder gegaan (KPN ?). Dan zou je ook ADSL kunnen krijgen (hoop ik). KPN biedt ook digitale TV aan (zonder kabel). Dus als je inderdaad dit alles zou kunnen ontvangen en het is financieel haalbaar dan lijkt het mij, dat je aan het einde van het UPC contract de hele bliksemse boel eruit kan smijten en over kan gaan op de ander mogelijkheden.Maar zoals gezegd, ik bemoei me nergens mee :-) groeten - E.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2005 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja E, dat ben ik ook van plan, maar ik had net een paar maanden terug Easy ipv Classic gedaan, en dan (begrijp ik) moet je een jaar lid blijven voor je weg mag. Zodra dat zo is ga ik over op ADSL.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer