Sy
door Sylvia2773 Jul 27, 2016 om 11:37
Geldzaken & recht

KPN voert in een jaarcontract maandbedrag aan

Wij hebben voor telefonie, internet (compleet pakket) een jaarabonnement moeten hier voor 39€ per maand betalen. En deze maand is hij verhoogt met 2.50€. Mag dit we hebben toch voor een jaar een bedrag afgesproken? KPN vindt dit normaal wij niet....

1580 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2016 om 11:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Een jaar voor € 39 per maand? Die prijs zal wel voor drie maanden geweest zijn als actie.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 27, 2016 om 11:46
11521 Antwoorden / 15 Vragen
10

Hallo Sylvia2773 , 

1. De aanbieder verhoogt de prijs omdat er een nieuwe regel of wet van de overheid is

Moet uw aanbieder de algemene voorwaarden of prijzen veranderen door een nieuwe regel van de overheid of in de wet? Dan is de wijziging niet de eigen keuze van de aanbieder. In dat geval kunt u uw abonnement niet opzeggen. Een voorbeeld: de overheid verhoogt de BTW. De aanbieder moet de BTW aan u doorberekenen. U kunt dan niet opzeggen.

2. De aanbieder verhoogt de prijs omdat hij inflatiecorrectie toepast.

Een inflatiecorrectie is een vast percentage waarmee uw aanbieder de prijs in een jaar mag verhogen. Wil de aanbieder een inflatiecorrectie toepassen? Dan moet hij dit wel in zijn algemene voorwaarden zetten. En hoe vaak en wanneer hij dat doet. Staat dit duidelijk in de algemene voorwaarden van de aanbieder? Dan kunt u niet om die reden opzeggen.

Voor verdere informatie klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/aanbieder-telefonie-internet-televisie-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

me
door mein33 - Jul 27, 2016 om 11:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

@sylvia2773,

U dient de algemene voorwaarden er eens op na te lezen.
U heeft het abonnement voor de periode van minimaal één jaar met een bepaald maandbedrag afgesloten.
Dit maandbedrag kan tussentijds door KPN worden aangepast.
De tariefswijziging is 1 juli jl. ingegaan en u kon/kunt, als u dat wenst, bij een wijziging in het abonnementstarief wel (direct) uw abonnement beëindigen. (mogelijk is het daar inmiddels te laat voor)

ha
door halex - Jul 27, 2016 om 18:22
1374 Antwoorden / 4 Vragen
0

Dat is normaal. U kunt opzeggen als deze gang van zaken u niet aanstaat.

gerbera
door gerbera - Jul 27, 2016 om 22:15
7368 Antwoorden / 14 Vragen
0

Om gebruik te maken van het pakket dient u een jaarabonnement af te sluiten, alleen dat is afgesproken. (lees algemene voorwaarden). Het pakket kost € 39 per maand, Dit betekend niet dat dit bedrag voor het gehele jaar vast staat maar tussentijds gewijzigd kan worden. (lees algemene voorwaarden)   Overigens heeft u over die verhoging bericht ontvangen van KPN waarin vermeld dat u vóór 1 juli het abonnement kostenloos kon beëindigen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 27, 2016 om 23:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

U schrijft dat u dit niet normaal vindt.
Dus eigenlijk zegt u nog nooit een prijsverhoging in een lopend contract te hebben meegemaakt. Alleen dat klinkt al vreemd.
Maar even ter zake ze mogen alleen de 1e drie maanden van uw contract geen prijswijzigingen doorvoeren daarna mag dit gewoon en mag u opzeggen om ergens anders goedkoper uit te zijn. Totdat ook deze partij gaat verhogen dan kunt u alleen nog bij duurdere partijen terecht. 
Diewilik

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mi
Michael Smeer - May 6, 2024 om 00:16
Huishouden & energie

Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?

Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel  een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer

Quirine van Steijn
Quirine van Steijn - Oct 4, 2023 om 13:50
Geldzaken & recht

Boete betalen bij abbostop

Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via e ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer