Ag
door Agamemnon Sep 30, 2023 om 11:03
Geldzaken & recht

Krimpflatie ook al bij abonnementen

We kenden krimpflatie al bij verpakkingen in de supermarkt, dat er bijvoorbeeld nog maar 175 gram in zit waar dat vroeger 200 gram was, maar wel voor dezelfde prijs.

Net zo stiekem doen ze dat tegenwoordig bij tijdschriftabonnementen. Zoals DPG media met de Veronica TVgids.
In 2014 nog 79,90 voor een jaarabonnement van week 51 t/m 50 het volgende jaar.
Die prijs is inmiddels 39% hoger op 110,85. OK, inflatie van 4% per jaar.
Maar vanaf 2019 zijn ze begonnen de jaren korter te maken. Eerst t/m week 48, toen 47 en in 2022 t/m week 43.
Bovendien werd in 2014 nog op 31-12 geïncasseerd, een paar jaar later 30-11, 11-11 en ik krijg nu bericht dat voor 2024, ik neem aan t/m week 39, al op 5 oktober het geld wordt geïnd. Inmiddels praktisch 3 maanden eerder dan in 2014. Jaarabonnementen van 48 weken inmiddels.....

9047 13 Rapporteer
borg queen
door borg queen - Sep 30, 2023 om 11:54
127 Antwoorden / 2 Vragen

Klinkt niet erg netjes zo te lezen. Ik heb mijn abonnementen al lang geleden opgezegd, omdat op internet ook alles te vinden is. Ik zou de tv gids opzeggen als ik u was. Op de tv zelf staat ook een gids, dus is de losse niet meer nodig.

tenormin
door tenormin Sep 30, 2023 om 13:00
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik had mijn avrobode ook opgezegd, alleen, ik miste toch heel veel, staan immers ook leuke colums in en puzzels etc. Dus "lekker wel" weer aan de gids. Voor mij veel gezelliger.

hereistom
door hereistom - Sep 30, 2023 om 12:38
733 Antwoorden / 1 Vragen

Tja de vraag is of u het waard vindt of niet? Zoniet dan opzeggen.
Tegenwoordig zit bij elk televisie abonnement wel een TVgids in de TV.
En verder heb je nog TVgids Apps voor op mobiel of tablet en sites met de TVgids zoal bijv. deze;

https://www.tvgids.nl/gids/

rj
door rjw - Sep 30, 2023 om 18:48
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Als een product niet meer bevalt maak je er gewoon geen gebruik meer van.

johanna66
door johanna66 - Oct 2, 2023 om 12:38
48 Antwoorden / 6 Vragen

Krimpflatie is al jaren aan de gang. Wanneer je plm. 10 jaar geleden witgoed kocht was de prijs altijd incl. bezorg-en afleverkosten, ook kleine werkjes zoals het verplaatsen van een deur van links naar rechts was inbegrepen.
Hiervoor moet je tegenwoordig een servicepakket nemen en afhankelijk van je omstandigheden kost je dit 39,95 tot 75 euro extra. Wanneer ik witgoed koop neem ik het goedkoopste pakket en laat de rest door een klusjesman doen omdat die goedkoper is.

La
door La Duchesse Oct 2, 2023 om 21:00
1 Antwoorden / Vragen

Als je als een klusjes/vakman kunt vinden
Moeilijk tegenwoordig. Plus hun tarieven ook flink stijgende. Maar het is een idee.

ni
door niceprice - Oct 2, 2023 om 13:22
14 Antwoorden / 1 Vragen

Er was een periode dat er graag geadverteerd werd in de Veronica TVGids en veel exemplaren in de losse verkoop werden gekocht. Dat is al heel lang niet meer zo. Grote oplage maakt het goedkoper om te maken. Nu betaal je dus meer omdat de advertentie inkomsten lager zijn, drukkosten, fotografie en personeelskosten hoger zijn geworden.

In het verleden zat je een jaar vast aan het magazine nu is dat maandelijks opzegbaar. Minder voordelig voor de uitgever en dat wordt doorberekend.

Blijf niet hangen in het verleden. Uitgevers verzinnen manieren om een magazine winstgevend te houden. Toen het magazine nog miljoenen abonnees had zijn ze flink binnengelopen maar dat zijn vervlogen tijden.

Een jaar heeft 52 exemplaren, als je dat niet krijgt dan reclameren bij de servicedesk.

ro
door ronny530 - Oct 2, 2023 om 14:27
2779 Antwoorden / 41 Vragen

Kan het niet zo zijn dat Veronica net zoals Bnn/Vara met de Varagids doet in de zomer maanden één gids voor twee weken tegelijk uitgeeft en tijdens de feestdagen in december ook doet.
Het aantal weken blijft gelijk maar het aantal gidsen neemt uiteraard wel af want bij een jaarabonnement kan en het mag het niet zo zijn dat het jaar ineens 48 weken heeft.
U heeft bericht gekregen dat de kosten voor een nieuw jaarabonnement begin oktober afgeschreven gaan worden en in dat bericht zal ook een reden waarom dat nu al gebeurt staan.

@q
door @qwerty@ - Oct 2, 2023 om 15:18
68 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb al ruim 10 jaar geen abo meer, zie het wel in de gids van m'n setup box of op m'n app.

ni
door nickk - Oct 2, 2023 om 16:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dit verbaast mij niets bij DPG; Deze firma kent een zeer agressieve benadering van haar klanten. DPG denkt dat het een klantviendelijke organisatie is en probeert elke keer weer haar klanten te misleiden. Kern van het probleem zit bij het management die echt denkt dat haar klanten achterlijk zijn en niet door hebben wat ze aan het doen zijn. Gevolg is een negatieve spiraal waarin ze terecht komen en dat proberen te compenseren met dergelijke trucs

Mabelle
door Mabelle - Oct 2, 2023 om 18:06
423 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, dan maar stopzetten zo'n totaal overbodig blad. Ik zag trouwens voorbij komen dat DPG zelfs 3,50 euro rekent voor administratiekosten als je het abonnement beëindigd. Moet niet gekker worden.

Overigens is 2014 bijna 10 jaar geleden, om het daar nou mee te vergelijken??

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 2, 2023 om 19:45
7188 Antwoorden / 3 Vragen
be
door beter weten - Oct 3, 2023 om 00:15
8 Antwoorden / 0 Vragen

OPZEGGEN
Kijk op internet voor aanbiedingen
Doe ik al jaren en scheelt tientallen euro's per jaar
Niet vergeten op tijd op te zeggen anders zit je weer vast voor een jaar!

Ozymandias
door Ozymandias - Oct 3, 2023 om 10:19
166 Antwoorden / Vragen

Een jaar is een jaar. Dus zolang jij er elke week eentje ontvangt is er dus geen sprake van krimp. En als je er niet elke week een krijgt dan heb je dus geen jaarabonnement en kan je ze daar voor aansprakelijk houden.

Wat je zegt klopt gewoon niet.

mimi40
door mimi40 - Oct 3, 2023 om 12:53
11 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb al een paar jaar Max Magazine. Prima blad met handige informatie en niet alleen over radio en TV programma's voor € 69,-- per jaar en het eerste jaar voor maar € 25,-- per jaar voor een vol jaar van 12 maanden en een paar keer per jaar voor 2 weken tegenlijk tijdens de feestdagen.