mahadma
door mahadma Jun 20, 2012 om 15:13
Geldzaken & recht

Kunnen wij de politie nog vertrouwen?

Als ik dit filmpje zie, wat moet ik dan denken? Als ik het commentaar van de woordvoerster hoor en ik zie een agente (in mijn ogen) een kennelijk weerloze man zonder enige reden schoppen op een plaats die minimaal gezegd kwetbaar is, kunnen wij dan het hermandad nog vertrouwen? Terwijl er een collega gewoon bij staat te kijken ............. en niets doet! Wat vinden de lezers hiervan?

1165 43 Rapporteer

toolboy
door toolboy - Jun 20, 2012 om 15:25
965 Antwoorden / 40 Vragen

Ziet er zorgwekkend uit.
Maar dit is niet elke dag aan de orde.
Dus om gelijk de gehele politie aan de kaak te stellen .??
Deze agent dient op non actief gezet te worden ,En vervolgens aan zijn probleem moeten gaan werken,Tevens de meegluurende agent die waarschijnlijk bang was voor de trapende agent.

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 20, 2012 om 15:46
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik vind dit nog meevallen.
Dirk Scheringa was ook ooit bij de Politie en die mensen hebben meer als een pijnlijke zak (zaak)
Lees eens wat die heeft gedaan door misleiding en wurgcontracten zodat hij voor sinterklaas kon spelen in Alkmaar, een privé Musea opende, en nog aan Schaatsen en Judo ook geld gaf.

En over Hero Brinkman, ik heb mijn twijfels maar zonder bewijzen kan ik niets hard maken.
Wel dat hij op een verdachte manier de alcohol controle ooit mis liep.

mahadma
door mahadma - Jun 20, 2012 om 16:04
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Update: via teletekst gezien dat (omdat er geen aangifte gedaan is) de schoppende agente vandaag "gewoon" aan het werk .......... De zaak is wel intern in onderzoek, maar er is geen rijksrecherche ingeschakeld. Als dit "gewoon" werken is, dan vrees ik met grote vreze. Want als je iets te veel zegt tegen een agent, krijg je een prent. Kan een agente dit dan zomaar doen zonder gevolgen? Terwijl nota bene er een collega toekijkt of ze het goed doet?

hutch
door hutch - Jun 20, 2012 om 16:43
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Beste Mahadma,

zo te lezen bent u daar aanwezig geweest en heeft u alles, van het begin af aan, gezien en gehoord........ of......?

Bureau Interne Zaken doet hier, zoals gebruikelijk, onderzoek naar.

Laten wij gewoon het onderzoek afwachten en niet als amateur-rechtertje gaan spelen. En vooral geen eigen conclusies trekken.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 20, 2012 om 20:24
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U dacht dat dar bij de politei alleen maar mensen zitten die er speciaal geboren voor worden? Het is echt een gemiddelde wat er onder de mensen bestaat.

ultraglide1998
door ultraglide1998 - Jun 20, 2012 om 20:27
149 Antwoorden / 12 Vragen

Wat een waanzinnige kop boven het stukje van TS.
Natuurlijk is de politie te vertrouwen. Waar zou je anders zijn in een rechtstaat ?
Het filmpje toont maar de helft van wat er gebeurd is. De filmer is op een bepaald moment begonnen met filmen omdat er een situatie is ontstaan. Hoe die situatie is ontstaan weet voorlopig alleen iemand die er bij is betrokken.
Die dronken Pool doet geen aangifte. Zou hij iets hebben uitgelokt ? Ik weet het niet. Ook een politieagente heeft een lontje en die van haar was op dat moment een beetje kort misschien. Soit. Mensen kunnen je tergen en misschien was zij op dat moment tot het uiterste getergd.
Zoals Hutch al schreef.....wait and see and then judge !!

melomaan
door melomaan - Jun 20, 2012 om 21:15
157 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vertrouw ze in ieder geval meer dan politici, bankiers en verzekeringsagenten. Dit filmpje is 1 case, waarvan de precieze toedracht niet bekend is (wordt onderzoek naar gedaan).
Ook bij de politie komen rotte appels voor (denk aan de moordenaar van Milly Boele of van Bruinsma), maar dat zegt niets over het gehele corps.

gr
door grootvader_1 - Jun 20, 2012 om 22:19
153 Antwoorden / 44 Vragen

Het antwoord is kortweg NEE.
't Zijn ook net mensen maar wel met extra bescherming die maakt da;
1/ Bekeuringen onderling wel geregeld kunnen worden.
2/Hoofdcommissaris laveloos uit het Alphahotel in hun auto (zonder chauffeur) mogen stappen en de taxichauffeur die dat wilde verhinderen werd bedreigd met intrekken taxivergunning.
3/ Klokkenluider die als eerlijk agent opgaf dat "collega's" spullen van arrestanten jatten de laan uit werd gestuurd en die stelende agenten vrijuit mochten gaan.
4/ En naast nog vele voorbeelden (denk maar aan Grijpstra toen diender bij de politie-afdeling taxizaken) en Janmaat als slechtste taxi-ondernemer) de affaire "gescheiden rijden" taxi's Amsterdam die 10 jaar duurde,trap Anne Frankstraat afgegooid (nee hoor dat hebben wij nooooiit gedaan!) 3 maanden vergunning ingehouden waardoor 10.00,- gulden omzetderving en een rechtelijke uitspraak van boete 25.- gulden en onmiddelijke teruggave van taxi en vergunning.

Trouwens, ik woonde in een straat met drie agenten en weet dus uit die eerste hand dat op politiebureau's veel geregeld wordt.
Ook u kent ongetwijfeld vele voorbeelden zoals meer blauw op straat wat resulteerde in minder agenten op straat en iedere hoofdcommissaris in zijn eigen koninkrijkje zijn eigen computersysteempje beheerd met nauwelijks onderlinge communicatie.
En grote jongens?
Ach,foutje in de dagvaarding!

U merkt het, ik ben beslist géén fan van ze!
Daarvoor heb ik te veel meegemaakt.
Die vrouwelijke agent laat zien hoe verloederd dat politiesysteem is verworden!

De Vrije Vogel

ed
door edwin7 - Jun 20, 2012 om 23:04
27 Antwoorden / 10 Vragen

Tegen straattuig kunnen ze mij niet hard genoeg optreden, de knuppel erop wat mij betreft, even laten zien wie er de baas is, dat is het enigste waar dat straattuig van onder de indruk raakt, moet natuurlijk niet buitensporig zijn, maar we weten allemaal dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken.

hereistom
door hereistom - Jun 21, 2012 om 00:11
740 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edwin7 schreef op woensdag 20 jun 2012, 23:04]Tegen straattuig kunnen ze mij niet hard genoeg optreden, de knuppel erop wat mij betreft, even laten zien wie er de baas is, dat is het enigste waar dat straattuig van onder de indruk raakt, moet natuurlijk niet buitensporig zijn, maar we weten allemaal dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken.
Ik hoop dat ze u dan ook een keer in elkaar slaan als u een keer een onschuldige overtreding maakt!

[quote=hutch schreef op woensdag 20 jun 2012, 16:43]Beste Mahadma,

zo te lezen bent u daar aanwezig geweest en heeft u alles, van het begin af aan, gezien en gehoord........ of......?

Bureau Interne Zaken doet hier, zoals gebruikelijk, onderzoek naar.

Laten wij gewoon het onderzoek afwachten en niet als amateur-rechtertje gaan spelen. En vooral geen eigen conclusies trekken.
U snap natuurlijk wel dat die vakkundig onder het kleed wordt geveegd!

ed
door edwin7 - Jun 21, 2012 om 00:21
27 Antwoorden / 10 Vragen

ik had het over straattuig meneer, u weet best wat ik bedoel

fe
door festinger - Jun 21, 2012 om 03:13
410 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=edwin7 schreef op donderdag 21 jun 2012, 00:21]ik had het over straattuig meneer, u weet best wat ik bedoel

Nee ik weet niet wat u bedoelt. Of wilt u zeggen dat politie mag slaan en knuppel gebruiken tegen ongewenste personen in uw straat?

Het cynische aan dit incident is dat de politie juist stimuleert dat burgers opnames maken als ze iets zien. En wat ik zie is wat ik zie. Zie zinloos geweld door politie.

Wat er voor of erna gebeurt is weet ik niet. Maar het oordeel is blijkbaar al geveld.

Net als edwin 7. Wil je verhuizen naar Bloemendaal te Blaricum. Lieg en bedrieg en doe aan netwerken en door de crisis kun je straks zelfs daar een betaalbaar optrekje vinden. Bovendien zijn de dienders daar nog niet zo kwaad.

ed
door edwin7 - Jun 21, 2012 om 03:32
27 Antwoorden / 10 Vragen

beste festinger, het filmpje toonde een weerloos iemand, zo te zien zinloos geweld van de politie, ook al weten we niet of hij voor deze scene zelf klappen heeft uitgedeeld natuurlijk, maar ik bedoelde die opmerking meer in het algemeen, we weten allen dat er een hoop straattuig rondloopt die voor niets terugdeinst en weerloze mensen op straat lastigvallen en beroven, die mogen van mij dikke klappen krijgen, ik wil nog verder gaan, die gasten mogen het ziekenhuis ingeschopt worden, oog om oog tand om tand, dan stopt dat geweld echt wel hoor want ze hebben nu total geen respect voor deze softe politie, ze lachen ze 4 uur later weer uit als ze op straat staan.

pino123
door pino123 - Jun 21, 2012 om 10:53
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zit mij af te vragen ,wat je doet als winkelier als er elke keer van die laveloze gasten in je portiek staan de z.....ken.
Ik heb er persoonlijk niet heel veel problemen mee, maar dat is mijn mening, vooral omdat jet het voorafgaande niet ziet op de film. Conclusies kunnen alleen n.a.v. het hele verhaal getrokken worden.

Meestal krijg je hier te horen dat de politie zo 'soft' is................

soepkiep
door soepkiep - Jun 21, 2012 om 11:04
529 Antwoorden / 75 Vragen

kunnen we de politie nog vertrouwen
nee vooral die van eindhoven niet
bij zinloos geweld

ge
door gerrit098 - Jun 21, 2012 om 12:01
6 Antwoorden / 2 Vragen

U kunt uiteraard niet het hele Nederlandse politiekorps beoordelen met 1 incident.
Tevens vind ik dat de Nederlandse politie meer gezag mag uitstralen, er zijn immers weinig mensen die nog respect hebben voor ze.

Dit wil niet zeggen dat dit incident goedkeur....

ab
door abcde - Jun 21, 2012 om 14:32
146 Antwoorden / 11 Vragen

Nee, doe ik helaas al heel lang niet meer.... ....die mensen zijn alleen bezig zichzelf te verheerlijken!!!

mahadma
door mahadma - Jun 21, 2012 om 16:22
11569 Antwoorden / 51 Vragen

gezien op teletekst: de geschopte man (slachtoffer) heeft aangifte gedaan tegen de agente. De betreffende agente is nu dus (volgens het teletekst bericht) wèl verdachte in deze zaak. Ze mag echter wèl "gewoon" doorwerken en wordt niet geschorst. Mag ik dit laatste een beetje vreemd vinden?

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 21, 2012 om 16:46
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn antwoord is ja, al zullen er onder de politie ook rotte appels zitten.

Van wat ik op het filmpje gezien heb zeg ik dit kan echt niet, maar dat is puur gebasseerd op wat je wel te zien krijgt. Wat er zich mss daarvoor heeft afgespeeld is mij nog niet duidelijk.

De arrestant deed op dat moment niks en die agente was ook een stukje bij hem vandaan, loopt op hem af en begint out of the bleu te schoppen.

Als er zich van tevoren niks ernstigs heeft afgespeeld mag ze hiervoor van mij wel aangepakt worden, vind niet dat de politie zich zo moet gedragen (tenzij het noodzaak is).

abarth
door abarth - Jun 21, 2012 om 20:33
845 Antwoorden / 19 Vragen

Zoals het nu naar buiten wordt gebracht wordt een weerloze man neergeslagen.
Maar het filmpje wordt midden in een situatie gestart.

En ik vind dat de politie zeker harder op mag treden.
Als je ziet hoeveel geweld verbaal/fysiek er tegen politie (en hulpverleners in het algemeen) is wordt het tijd dat zij hun autoriteit weer terug krijgen.

Ga de discussie met ieder buitenlander aan en hij/zij zal beamen dat de politie in een ander land (kijk alleen al naar onze buurlanden) iets fermer optreedt.

Dus ja wij kunnen de politie nog vertrouwen.

pe
door petrov_1 - Jun 25, 2012 om 16:37
42 Antwoorden / 0 Vragen

Belachelijke hysterie, weet u wat die agenten elke dag meemaken?

Hypocriete paniekzaaiers om niks.
Die agente moet een lintje krijgen.

rapil
door rapil - Jun 25, 2012 om 17:05
433 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn idee.

gr
door grootvader_1 - Jun 25, 2012 om 17:15
153 Antwoorden / 44 Vragen

>>>>Belachelijke hysterie, weet u wat die agenten elke dag meemaken?
Hypocriete paniekzaaiers om niks.
Die agente moet een lintje krijgen.

hereistom
door hereistom - Jun 25, 2012 om 17:26
740 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=petrov schreef op maandag 25 jun 2012, 16:37]Belachelijke hysterie, weet u wat die agenten elke dag meemaken?

Hypocriete paniekzaaiers om niks.
Die agente moet een lintje krijgen.
Het wordt hier steeds gekker, een lintje om een onschuldig iemand in elkaar te trappen! Zinloos geweld noemt men dat!

mahadma
door mahadma - Jun 25, 2012 om 19:18
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@rapil en @petrov,

dus omdat "het hermandad" veel te verduren krijgt, moet je het maar goed vinden dat ze een weerloos iemand (zo het zich laat zien) tot 5 x toe in zijn kruis mogen schoppen terwijl er een collega toekijkt en niets doet om dit geweld te stoppen. En die moeten een lintje krijgen?

Als je iets verkeerds tegen ze zou zeggen, schrijven ze al een bon uit voor belediging van een ambtenaar in functie.

Wat zou er gebeuren als wij als "publiek" en "burgers" een agent ook 5 x in zijn/haar kruis zouden schoppen? Ook "Belachelijke hysterie"?

hutch
door hutch - Jun 26, 2012 om 16:40
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"ROTTERDAM - Korpschef Frank Paauw van de politie Rotterdam-Rijnmond zegt dat hij „verbaasd en geïrriteerd” is door het feit dat iedereen meteen een mening had over het politieoptreden, waarbij een dronken Let door een agente werd geschopt.

Het is volgens Paauw niet meer dan terecht dat het Openbaar Ministerie (OM) de agente die betrokken was bij het zogenoemde schopincident in Rotterdam niet vervolgt. "Bij de aanhouding is inderdaad geweld gebruikt. Noodzakelijk en onvermijdelijk”, aldus Paauw. De arrestant die is geschopt, gedroeg zich volgens Paauw „zeer onvoorspelbaar en agressief”.

Het stoort Paauw dat er een hype ontstond nadat beelden van het incident op YouTube werden gezet. “Iedereen heeft een mening over hetgeen op het filmpje te zien is, zonder de context te kennen. De media, de burgers en ook de politiek." Paauw wijst erop dat de agenten te maken hadden met een „zwaar beschonken man die een handboei om één hand had”. „De agressie van de verdachte tegen de politieagenten wordt echter niet getoond in het gewraakte filmpje.”
De arrestant is een 29-jarige bewoner van de Riederlaan, de straat waar de aanhouding plaatsvond op zondag 17 juni. Hij zou die dag ongeveer 30 glazen bier en wodka hebben gedronken.

„Dat de politie soms geweld moet gebruiken, is een feit. In deze situatie bleek dat de dronken verdachte fysiek geweld tegen de agenten gebruikte en zich verzette tijdens zijn aanhouding.” Volgens Paauw hebben het Bureau Interne Zaken en het OM „snel en gedegen” onderzoek gedaan. Paauw is blij dat de politieagente niet wordt vervolgd
."

* Bron *

gr
door grootvader_1 - Jun 26, 2012 om 17:33
153 Antwoorden / 44 Vragen

De reactie van maandag 25 juni is uiteraard NIET mijn mening doch slechts aangehaald.
Mijn mening vind u op die 1-e bladzijde met alleen de bijgevoegde opmerking dat geweld ook geweld zal uitlokken!
De politie zal dan ook niet mogen klagen!

De Vrije Vogel

hereistom
door hereistom - Jun 26, 2012 om 19:10
740 Antwoorden / 1 Vragen

Zo zie je maar weer, politie en justitie vegen alles onder het tapijt als het om hun eigen haggie gaat!

mahadma
door mahadma - Jun 26, 2012 om 20:47
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Laten we het er op houden dat Frank Paauw met andere ogen naar hetzelfde filmpje kijkt ............... Als er geen onderzoek komt is dit dus een vrijbrief voor de politie om mensen "gewoon" te kunnen schoppen zonder gevolgen. Of zie ik dit nu weer fout? En mogen wij dan als burgers ook "gewoon" de politie straffeloos schoppen?

va
door vanbeussekom - Jun 27, 2012 om 13:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zou het niet anders zijn gelopen als de toekijkende collega even had geholpen om de handboei van de amokmaker om te krijgen i.p.v. met zijn handen aan zijn potlood staat toe te kijken? Wat er allemaal aan vooraf ging weet ik ook natuurlijk niet,maar op het moment dat de agente doelbewust op de man afloopt om hem in zijn kruis te trappen verdient beslist geen lintje maar volgens mij een flinke schrobbering van de korpsleiding evenals de passief toekijkende collega die het geweld kennelijk ook gepast vond.

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 27, 2012 om 13:22
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Nou, die agressie van de Let was anders niet op het filmpje te zien!

sa
door samba - Jun 27, 2012 om 13:40
31 Antwoorden / 4 Vragen

als het zo, was dat deze man agressief was, en de politie moest ingrijpen, kon ik het nog begrijpen, maar deze man gaf geen klap terug, dus hoefde het niet zo vaak, en konden ze samen deze man in de boeien slaan
Als wij een inbreker betrappen in huis,waar die niets te zoeken heeft, mogen we hem toch ook niet zo verrot slaan of schoppen?
Het voorbeeld volgen van deze agente is dan niet juist, maar gaat zo wel gebeuren,
We doen toch ook het kabinet na, en geven meer geld uit wat er niet is

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 27, 2012 om 14:19
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien was ie eerder wel agressief maar niet toen de agente hem in elkaar trapte.

rapil
door rapil - Jun 27, 2012 om 18:07
433 Antwoorden / 0 Vragen

Simpel antwoord op de vraag van een simpel figuur. JA.

hereistom
door hereistom - Jun 27, 2012 om 19:49
740 Antwoorden / 1 Vragen

Tja en vandaag weer een filmpje van een agent die iemand in zijn gezicht stompt!

le
door lennon12 - Jun 28, 2012 om 20:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Voor het gebruiken van geweld door de politie zijn duidelijke regels.

Art. 8. politiewet 1993.
De ambtenaar van politie die is aangesteld voor de uitvoering van de politietaak is bevoegd in de rechtmatige uitoefening van zijn bediening geweld te gebruiken, wanneer het daarmee beoogde doel dit, mede gelet op de aan het gebruik van geweld verbonden gevaren, rechtvaardigt en dat doel niet op een andere wijze kan worden bereikt.

Het niet meewerken aan de aanhouding of het tegenwerken door middel van het losrukken van een arm terwijl de verdachte geboeid wordt kan een reden zijn waarom de agente geweld moest gebruiken.
Wel moet het geweld proportioneel en subsidiair worden toegepast.

Ik neem wel aan dat het geweldgebruik door bureau interne zaken is onderzocht aangezien hier zelfs Kamervragen over zijn gesteld.

hereistom
door hereistom - Jun 28, 2012 om 21:02
740 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lennon12 schreef op donderdag 28 jun 2012, 20:13]Voor het gebruiken van geweld door de politie zijn duidelijke regels.

Het niet meewerken aan de aanhouding of het tegenwerken door middel van het losrukken van een arm terwijl de verdachte geboeid wordt kan een reden zijn waarom de agente geweld moest gebruiken.
Wel moet het geweld proportioneel en subsidiair worden toegepast.
Het was duidelijk te zien in de filmpjes dat hiervan geen sprake was er er dus zinloos geweld is gebruikt!

hutch
door hutch - Jun 29, 2012 om 12:07
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Mooi om te zien hoe mensen reageren, die er niet bij geweest zijn of gezien hebben wat er vooraf gebeurde.

En ik moet zeggen, de kwaliteit van dat filmpje is perfect. Dat laat, kwalitatief gezien, helemaal niets te wensen over...... of?

En ja, als er intern, extern en door de politiek beslist is, dat beiden hun boekje niet te buiten gingen (er zelfs een bloemetje voor gekregen hebben), zullen er altijd 'experts' zijn, die het beter weten. Dat zijn dat vaak personen die heel veel met geweld e.d. in aanraking komen. Veelal hebben zij ook heel veel ervaring in dat soort gevallen (....). Is dat niet zoiets als: 'De beste stuurlui staan aan wal'?

Deze zogenaamde 'experts' zijn vaak de eersten die de politie om hulp roepen.

hereistom
door hereistom - Jun 29, 2012 om 12:20
740 Antwoorden / 1 Vragen

Goh jij werkt zeker voor de politie en vertrouwd de overheid volledig!
En alle getuigen die erbij waren en verklaren dat de persoon helemaal niet agressief was die liegen natuurlijk allemaal! ;-)

zonnebloem_4844332
door zonnebloem_4844332 - Jun 29, 2012 om 12:22
13 Antwoorden / 7 Vragen

Ik vond die agente echt te ver gaan.
Hij zag er totaal niet agressief uit, misschien wel even geweest maar toen zij hem schopte lag hij al op de grond.
Zinloos geweld dus.
Vind het ook vreemd dat de politiek en politie elkaar de handen boven het hoofd houden.
Je trapt als agente iemand die laveloos op de grond is in elkaar en je krijgt als dank nog een bloemetje ook!
Ik heb nu helemaal geen respect meer voor de politie.

mahadma
door mahadma - Jun 29, 2012 om 12:51
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@hutch,

"Mooi om te zien hoe mensen reageren, die er niet bij geweest zijn of gezien hebben wat er vooraf gebeurde. "

Velen in Nederland hebben het filmpje gezien op internet en of televisie. Minimaal gezegd geeft dit filmpje toch niet de indruk dat deze man agressief was. Maar als "de hogere machten" dit geheel, dus ook wat we niet gezien hebben en niet gepubliceerd hebben (waarom niet?) met een bloementje moeten belonen (ik vraag mezelf af of deze schoppende agente niet meteen bevorderd moet worden) is dat dus normaal te noemen voor alle agenten. Ik kijk dus wel uit als ik voor 5 km te hard wordt aangehouden, voor je het weet wordt je verrot geschopt.

Los van alles, normaal duurt een ondrzoek maanden en maanden. Nu is het in een paar weken rond .........

mahadma
door mahadma - Jun 29, 2012 om 12:56
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Klik hier voor een ooggetuige. Doe er mee wat je wilt.

zonnebloem_4844332
door zonnebloem_4844332 - Jun 29, 2012 om 14:34
13 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=hutch schreef op vrijdag 29 jun 2012, 12:07]Mooi om te zien hoe mensen reageren, die er niet bij geweest zijn of gezien hebben wat er vooraf gebeurde.

Er zijn toch ooggetuigen die vertellen dat de man niet agressief was.
Maar gewone burgers zijn natuurlijk ongeloofwaardig,
politiemensen zijn meer te vertrouwen.....
Iedereen bij de politie beschermt elkaar, ze zijn corrupt.
Als jou zoiets overkomt, praat je wel anders.