he
door henniehaze Feb 25, 2016 om 13:57
Geldzaken & recht

Kwijtschelding waarom zo moeilijk

Ik heb sinds vorig jaar een eigen huur woning. Op een gegeven moment krijg ik een brief over de waterschap belastingen en gemeentelijke belastingen(aanslagbiljet). Ik weet dat ik recht heb op kwijtschelding, maar heb hier geen evaring mee.
Je word overal heengestuurd uiteindelijk heb je kwijtschelding brief. Daar staan allemaal dingen op ik weet niet waar ik ze moet zoeken. Waarom staat dit er niet bij? Waarom zit er uberhaupt geen kwijtschelding formulier bij het aanslag biljet zelf? Ben ik nou zo slim of zo dom of proberen ze ons gewoon te naaien? Kijk uiteindelijk kom je er wel uit naar 10 uur zoeken en 3 weken stressen maar waarom zo moeilijk. Ik dacht namelijk dat hun er waren om ons te helpen.

1321 8 Rapporteer

pl
door plebpleb - Feb 25, 2016 om 14:05
113 Antwoorden / 60 Vragen

Hallo HennieHaze, Je krijgt niet zomaar kwijtschelding voor die BsWG...Als je spaargeld  van ruim € 2000 of 'n auto hebt...
Hoef je geen moeite te doen voor kwijtschelding...Je kunt 't aanvragen per mail via BsWG-site en ze helpen je sowieso niet...
't Kan soms lang duren eer je antwoord krijg...Succes ermee....

ph
door philip36 - Feb 25, 2016 om 14:05
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als u dat te veel moeite vindt kunt u de aanslagen ook gewoon betalen.
En een kwijtscheldingsbrief bij de aanslag, nog meer papierafval.

aurora1
door aurora1 - Feb 25, 2016 om 15:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U zult er wel wat moeite voor moeten doen als u kwijtschelding wilt van belastingen die de meeste andere mensen betalen.
De gegevens ervoor zult u zelf moeten verstrekken, dat wordt niet voor u gedaan, dat zou absurd zijn.
Wat ook een onzin om een kwijtscheldingsbrief bij de aanslag te versturen, vreemde gedachte.
U heeft in ieder geval hier erover geklaagd, dan bent u dat maar kwijt, ook al zijn we daar niet voor.
U had ook kunnen melden dat het toch maar prachtig is dat er kwijtschelding bestaat en dat andere belastingbetalers die kosten opbrengen.

tijger1
door tijger1 - Feb 25, 2016 om 15:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als u zich hier kunt tegistreren om een vraag te stellen, en ook nog de reacties te lezen, dan is dat kwijtscheldingsformulier een eitje.

gerbera
door gerbera - Feb 25, 2016 om 15:53
7373 Antwoorden / 14 Vragen

Ik weet dat ik recht heb op kwijtschelding,   /Kijk uiteindelijk kom je er wel uit naar 10 uur zoeken en 3 weken stressen

dus u heeft de kwijtschelding blijkbaar al, maar als u weet dat u er recht op heeft waarom dan 3 weken stressen???? En als u doet wat gevraagd wordt is het een zachtgekookt eitje, maar blijkbaar moet die van u knoerd hard zijn.

me
door mein33 - Feb 25, 2016 om 15:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het is mooi dat er voor de sociaal zwakkeren in deze "participatie" maatschappij toch nog mogelijkheden bestaan om het financieel allemaal wat minder moeilijk te hebben. Dat moet vooral zo blijven.
Gelukkig weet u wel exact wat uw rechten zijn, maar om uw recht te halen moet u soms wel het e.e.a. verantwoorden.
U hoeft niets meer of minder te doen dan de gegevens die worden gevraagd in te vullen op de aanvraag tot kwijtschelding.
Enige inzet, tijd en moeite mag toch wel gevraagd worden om de benodigde gegevens te verzamelen.
Of u slim of dom bent kan/wil niemand hier beoordelen, maar er wordt zeker niet geprobeert u te n........... ;-))
En uiteindelijk is het schijnbaar toch nog goed gekomen en bent u weer een ervaring rijker en van die ervaring kunt u het volgende jaar alleen maar profijt hebben.

mo
door moneypenny33 - Feb 25, 2016 om 15:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het wordt mensen nog wel eens lastig gemaakt. Het is de bedoeling dat alleen mensen die recht hebben op bepaalde voorzieningen deze ook kunnen gebruiken en de controle daarvan vergt wat tijd en energie van beide partijen. Wanneer je een beperkt budget hebt, kan dit best een belasting voor iemand zijn en stress geven. Meestal is dit niet het enige administratieve klusje wat te doen staat bij een beperkt budget.

Jammer dat u niet makkelijk en snel de benodigde gegevens kon verkrijgen, ik zou dit zeker aangeven bij de instantie. Ik heb wat dat betreft een betere ervaring opgedaan bij mijn vroegere gemeente, met een telefoontje was ik al geholpen.

Wanneer uw administratie u boven het hoofd groeit, zou u hierbij hulp kunnen vragen.

r.kemperman
door r.kemperman - Feb 27, 2016 om 12:29
423 Antwoorden / 4 Vragen

Wat is er moeilijk aan?
Google: vrijstelling + waterschapsbelasting + woonplaats = antwoord + formulier.
Verder gewoon stap voor stap de regels lezen en kopieën bijvoegen