sh
door sheeny Aug 26, 2011 om 12:52
Geldzaken & recht

Laptop bij ontvangst kapot

Hallo,
eind juli heb ik een 2-jarig Vodafone mobiel abonnement afgesloten via Castle telecom. Ik kreeg hier 2 laptops bij kado. Binnen 3 dagen kreeg ik alles via een bezorgdienst keurig thuisbezorgd. Na enkele uren ben ik met de 2e laptop aan de gang gegaan en bleek deze een barst in het scherm te hebben. Hier heb ik meteen via email een melding van gemaakt bij Castle. Inmiddels ben ik 4 weken verder en heb nog geen uitzicht op vervanging. Omdat het volgens hun niet in de garantie valt en de doos niet beschadigd was waardoor ze de vervoersdienst niet aansprakelijk kunnen stellen weten ze niet wat ze moeten doen. Sinds begin augustus is de laptop bij mij wel weer opgehaald en zit ik te wachten op een bericht. Ze geven nu letterlijk aan niet te weten wat ze moeten doen en hebben het bij de fabrikant neergelegd. Ik begin nu wel onderhand mijn geduld te verliezen.
Zouden jullie gewoon afwachten of zal ik verdere stappen ondernemen?

2008 5 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Aug 26, 2011 om 13:35
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Staat in de garantie dat beeldscherm uitgesloten is van garantie?

Heeft u al schriftelijk aangetekend bezwaar gemaakt bij Castle omdat bij levering al bleek dat het beeldscherm defect is?

zie algemene voorwaarden: Castle artikel 14 ( klachtenregeling) + 15 ( geschillen)

jaapje_1
door jaapje_1 - Aug 26, 2011 om 15:26
315 Antwoorden / 0 Vragen

wat er in de garantievoorwaarden staat doet niet ter zake. het product is bij levering defect en dient gewoon vervangen te worden.

Kwestie van het bedrijf in gebreke stellen met betrekking tot wanprestatie en een termijn geven voor het leveren van een nieuwe laptop.

sh
door sheeny - Aug 26, 2011 om 16:17
2 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb het binnen 9 uur na ontvangst per mail aan hun gemeld, dus dit zou op tijd moeten zijn.
Hieronder geef ik hun laatste reactie van vanochtend:

Een barst in een display valt normaal gezien nooit onder garantie.

Het is een complex probleem aangezien het niet onder garantie valt en niet bij de transporteur geclaimd kan worden aangezien de doos intact was.

We zijn er dus zeker druk mee bezig maar gezien de aard van het probleem duurt het helaas langer dan verwacht, ook zijn de laptops niet meer beschikbaar vandaar dus dat we druk bezig zijn met Lenovo.

Verwacht volgende week een terugkoppeling.

Het vreemde is dus dat als de doos beschadigd zou zijn ik waarschijnlijk allang een nieuwe laptop zou hebben. hoe kan ik ze het beste in gebreke stellen?

fp
door fpo - Aug 29, 2011 om 13:21
87 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad is dit een kwestie die de leverancier op moet lossen met wie dan ook: fabrikant en/of transporteur. Aan de buitenkant van een verpakking is namelijk niet altijd te zien of er binnenin schade is ontstaan na een val, dus handig om dit bij de claim te vermelden.
Wat jaapje ook al zei: altijd aangetekend verzenden om bewijs in handen te hebben dat je correct geclaimd hebt! En zet er uitdrukkelijk een uiterste datum bij. De Consumentenbond adviseert dit ook, plus dat de Bond zegt dat de leverancier het beschadigde product moet omruilen, zonder dat de klant de narigheid krijgt van zelf in actie te moeten treden.
Veel succes ermee!

re
door rene17 - Aug 29, 2011 om 14:00
106 Antwoorden / 3 Vragen

U hebt een overeenkomst gesloten bij Castle en een gratis laptop maakte deel uit van uw overeenkomst. U hebt er geen boodschap aan of Castle ergens de schade aan de laptop kan claimen. Castle dient haar kant van de overeenkomst na te komen door u in het bezit te stellen van een nieuwe laptop.
U kunt Castle schriftelijk laten weten dat u haar sommeert de overeenkomst na te komen. Indien zij dit niet kan/wil, dan kunt u de gehele overeenkomst laten ontbinden... dat betekent wel dat uw mobiel abonnement ook ongedaan gemaakt wordt.