dj
door djudge Apr 7, 2015 om 19:12
Geldzaken & recht

Last van onderburen met psychose

Ik heb 3 jaar geleden een appartement in een duplexwoning gekocht. Sinds begin af aan heb ik last van de onderburen. Ze klagen constant over geluidsoverlast (zelfs al ben ik niet thuis). Dit doen ze bij mij en bij mijn buurvrouw die er nu iets langer dan twee jaar woont. Onze woonkamers zitten tegen elkaar (die van mij en mijn buurvrouw) en wij hebben nooit last van elkaar.

Nu zijn we er dan ook achter gekomen dat de onderburen psychotisch zijn met hele wisselende buien. Dat accepteerde ik in het begin en probeerde ermee te leven. Maar dat gaat gewoon niet. Ze horen geluiden die er niet zijn en staan in de vroege morgen in de tuin te schreeuwen dat het zachter moet, terwijl we gewoon aan het slapen zijn.

Mijn buurvrouw en ik hebben al van alles geprobeerd. Meerdere malen met de onderburen en buurtbemiddeling om de tafel gezeten, de woningstichting meerdere malen geïnformeerd (maar die kunnen er niets aan doen zeggen ze) en politie ingeschakeld. Maar die laatste doen ook al helemaal niets. Pas als er echt sprake is van vernieling of geweld. Ik ben namelijk ook al een aantel keer bedreigd.

Nu is mijn vraag. Is er dus echt niets tegen te doen of moet ik wat de politie graag heeft wachten tot ik klappen krijg of ik zelf doordraai en het probleem voor mijn buurvrouw oplos. Zit ik alleen in een kleinere woning daarna.

(Mijn buurvrouw en ik hebben koopwoning en de onderburen hebben huur).

6624 8 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Apr 7, 2015 om 19:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Misschien kunt u een emmer water over ze heen gooien als ze staan te schreeuwen in de tuin.

Zoals ik het lees is het net niet erg genoeg om er een rechtszaak van te maken. Als ze ook 's nachts staan te schreeuwen, dan heeft u alweer meer om handen, steeds de politie bellen als ze het te gek (!) maken.

komsja
door komsja - Apr 7, 2015 om 19:43
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@djudge
M,n eerste reactie is:naar de buren stappen en zonodig er eentje op z,n bek timmeren.
Maar dat is het meest domme wat u kunt doen,het beste is om te blijven klagen bij de politie en vooral bij de wbv waarvan die lieden de woning huren,en de overlast geluiden opnemen zodat u met bewijzen op tafel kan komen.De stelling die gedaan word,dat er pas wat aan gedaan kan worden bij vernieling of geweld is pure onzin,want ook bij overlast(mits u dat kunt aantonen,of kan aantonen doormiddel van de aanwezigheid van iemand van de wbv

komsja
door komsja - Apr 7, 2015 om 19:54
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@djudge
Heb zoiets soortsgelijks meegemaakt met mijn boven buurman,die vent had bijna elk weekend een feestje,opzich allemaal prima maar er werd elk weekend een zodanig kabaal gemaakt wat niet normaal meer was:Tot diep in de nacht op het balkon lopen schreeuwen als een speenvarken ,vuurwerk gooien/spugen en tot diep in de nacht op de maat van de harde muziek tegen de verwarming aan zitten tikken.
Heb toen een beschaafd briefje bij de beste man in z,n bus gedaan met daarop de tekst: Vind het prima dat u elk weekend een feestje wil bouwen maar hou wel een beetje rekening met uw medebewoners,doet u dat niet dan zullen wij u even een bezoekje brengen en u duidelijk maken dat wij daar niet van gedient zijn.Mvg uw medebewoners.
En wat denkt u wat?? Daarna is het nooit meer gebeurd (wel een feestje,maar niet extreem)

dj
door djudge - Apr 7, 2015 om 20:04
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 7 apr 2015, 19:33]Misschien kunt u een emmer water over ze heen gooien als ze staan te schreeuwen in de tuin.

Zoals ik het lees is het net niet erg genoeg om er een rechtszaak van te maken. Als ze ook 's nachts staan te schreeuwen, dan heeft u alweer meer om handen, steeds de politie bellen als ze het te gek (!) maken.

Kan inderdaad de politie wel bellen, maar op het moment dat die komen is/zijn ze al weer binnen. Meer het punt dat ze het lekker uitrusten na een dag werken onmogelijk maken. Je zit toch constant te denken: "wanneer en waarover gaan ze nu weer klagen". Maar dank u voor de reactie

dj
door djudge - Apr 7, 2015 om 20:06
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=komsja schreef op dinsdag 7 apr 2015, 19:43]@djudge
M,n eerste reactie is:naar de buren stappen en zonodig er eentje op z,n bek timmeren.
Maar dat is het meest domme wat u kunt doen,het beste is om te blijven klagen bij de politie en vooral bij de wbv waarvan die lieden de woning huren,en de overlast geluiden opnemen zodat u met bewijzen op tafel kan komen.De stelling die gedaan word,dat er pas wat aan gedaan kan worden bij vernieling of geweld is pure onzin,want ook bij overlast(mits u dat kunt aantonen,of kan aantonen doormiddel van de aanwezigheid van iemand van de wbv

Dat klopt. Er wordt wel degelijk aan gedaan bij overlast. Maar dat is een oplossing voor korte termijn. Enkele dagen later begint het weer. En op het moment dat de politie er is doen ze niets. Opnemen is een goede optie. Bedankt

dj
door djudge - Apr 7, 2015 om 20:12
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=komsja schreef op dinsdag 7 apr 2015, 19:54]@djudge
Heb zoiets soortsgelijks meegemaakt met mijn boven buurman,die vent had bijna elk weekend een feestje,opzich allemaal prima maar er werd elk weekend een zodanig kabaal gemaakt wat niet normaal meer was:Tot diep in de nacht op het balkon lopen schreeuwen als een speenvarken ,vuurwerk gooien/spugen en tot diep in de nacht op de maat van de harde muziek tegen de verwarming aan zitten tikken.
Heb toen een beschaafd briefje bij de beste man in z,n bus gedaan met daarop de tekst: Vind het prima dat u elk weekend een feestje wil bouwen maar hou wel een beetje rekening met uw medebewoners,doet u dat niet dan zullen wij u even een bezoekje brengen en u duidelijk maken dat wij daar niet van gedient zijn.Mvg uw medebewoners.
En wat denkt u wat?? Daarna is het nooit meer gebeurd (wel een feestje,maar niet extreem)

In mijn geval is het probleem dat ze (naast het schreeuwen in de tuin) juist klagen over mijn buurvrouw en mij. Maar dat komt dus door die psychose. Ik heb mijn vraag misschien niet goed gesteld. Ik bedoelde eigenlijk kan er iets tegen gedaan worden als uit huis zetting ofzo? Dit is namelijk niet op te lossen ben ik al achtergekomen de afgelopen 3 jaar. Ik ben zelfs al ruim een jaar niet meer op het balkon geweest (zit boven hun tuin), omdat ik ze ontwijk. Ze zijn 24/7 thuis en klagen/treiteren aan 1 stuk door

mahadma
door mahadma - Apr 7, 2015 om 23:57
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Richt 1 (of meer) camera's (met bewegings/geluid detectie met opname) op de punt(en) waar de beneden buur veel staat te klagen over u.

Houdt daarnaast een vertrek en aankomst schema bij, tot op de minuut nauwkeurig over een maand (gewoon een a 4 tje en een pen naast de voordeur met in en uit).

Leg op deze manier een dossier aan en ga daarmee naar de verhuurder.

hansje klein
door hansje klein - Apr 8, 2015 om 00:44
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien samen de krachten bundelen (kopers) en de betreffende verhuurder benaderen? Zit deze verhuurder dan niet in de VVE?