li
door limborocker Mar 14, 2010 om 10:58
Geldzaken & recht

Letselschade

In oktober 2009 heeft mijn vrouw een whipplash type 2 opgelopen. We hebben meteen rechtsbijstand ingeschakeld. Na 2 maanden kregen wij een voorschot van 500 euro. Vanaf oktober t/m heden is mijn vrouw in "diverse handen"geweest: namelijk bij de neuroloog....deze stelde vast dat de klachten duidden op een WAD 2... (de neuroloog was het ook die haar doorverwees naar een oogheelkundige + voor alle zekerheid ook een MRI scan plande) , de fysio( waar zij nu nog in behandeling is), de revalidatiearts ( die eerst de fysio afwacht, voordat hij besluit tot verdere revalidatie programma), de ogenarts die haar doorverwees naar de orthoptie, daar deze vermoedde dat de hoofdpijn waar mijn vrouw over klaagde ( zij zag constant dubbel ) te wijten was aan een verwaarloosde hersenschudding opgelopen tijdens het ongeluk!!
Al met al een hoop trammelant....afgelopen week hebben wij een bezoek gehad van onze belangenbehartiger die wel stond te kijken van wat mijn vrouw in korte tijd al heeft meegemaakt.
Wederom zijn er toen enkele machtigingen ondertekend, waarbij wij aantekenden dat mijn vrouw in 1998 ook al een, zwaardere , whipplash heeft gehad, en waar zij pas in 2003 klachtenvrij van was. Wij weten nu niet wat de tegenpartij hier voor een conclusie uittrekt. Wat in 1998 is gebeurd is nu niet van toepassing vinden wij. Wij vrezen nu dat dit wel eens nadelig kon gaan uitwerken voor ons, en dat de tegenpartij dwars gaat liggen.
De tegenpartij heeft wel schuld bekend voor de aanrijding, maar of zij dan ook nu de schuld bekennen voor de klachten die mijn vrouw NU heeft. Zijn er mensen die ook zo'n ervaring hebben , en hoe is het toen afgelopen....misschien hebben jullie nuttige tips voor ons hoe wij ons kunnen verdedigen.

Hopende op een groot aantal reactie's verblijven wij met vriendelijke groet,

1149 11 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 14, 2010 om 11:17
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Je bedoelt dat de tegenpartij zal zeggen dat de klachten van de eerdere whipplash komen.
Dat kan, maar als je vrouw de laatste behandeling/doktersbezoek in 2003 heeft gehad, lijkt me dat wel een beetje vergezocht.
Dat is 7 jaar geleden.

Denk niet dat iemand erin trapt dat ineens na 7 jaar weer de klachten van een whipplash terugkomen.

vladja
door vladja - Mar 14, 2010 om 11:20
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De zaak is in handen van uw rechtsbijstandverzekering of heeft u een letselschadebureau ingeschakeld?

Vladja

vladja
door vladja - Mar 14, 2010 om 11:34
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op zondag 14 mrt 2010, 11:17]Je bedoelt dat de tegenpartij zal zeggen dat de klachten van de eerdere whipplash komen.
Dat kan, maar als je vrouw de laatste behandeling/doktersbezoek in 2003 heeft gehad, lijkt me dat wel een beetje vergezocht.
Dat is 7 jaar geleden.

Denk niet dat iemand erin trapt dat ineens na 7 jaar weer de klachten van een whipplash terugkomen.

Denken dat niemand erin trapt en dat het vergezocht is, helpt niet. Wordt wakker in de werkelijke wereld!!! Dacht je nou echt dat die verzekeringsmaatschappij, die de schade moet gaan betalen, daar geen gebruik van gaat maken?? Ga eens een tijdje bij een verzekeringsmaatschappij werken op de schadeafdeling (speciaal de letselschadeafdeling), voordat je dergelijke uitspraken doet. Dan weet je hoe het in de echte wereld toegaat.

Vladja

li
door limborocker - Mar 14, 2010 om 12:16
6 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Vladja,

Wij hebben werkelijk het gevoel dat we nu ongeloofwaardig gaan overkomen bij de tegenpartij ( in dit geval Reaal )
Onderzoeken in het ziekenhuis, direct na het ongeval in 2009 tonen aan dat mijn vrouw dit type whiplash heeft opgelopen. Vanaf 2003 heeft mijn vrouw ook geen klachten meer gehad, dus geen ziekenhuis bezoeken , of bezoeken hierover bij huisarts van de eerdere whiplash.
Wij worden nu geholpen door rechtsbijstand die het heeft afgegeven bij een letselschadeburo, wwar wij worden ondersteund door een letselschadedeskundige.

vladja
door vladja - Mar 14, 2010 om 12:33
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Uw rechtsbijstandverzekering zal dit geval in handen gegeven hebben van een deskundig letselschadebureau. Er is weinig dat u zelf kunt doen, In de polisvoorwaarden van de rechtsbijstand staat, dat u hun niet voor de voeten mag lopen, omdat ze anders hun bijstand kunnen en zullen beëindigen.

Er zijn wel zaken ter ondersteuning van de verzekering, die u kunt regelen. Bijv. als uw vrouw na 2003 weer volledig aan het werk gegaan is en weinig ziekteverzuim heeft gehad. Dus verklaring aanleveren. Verklaring van de huisarts, dat uw vrouw niet voor whiplash klachten na 2003 behandeld is. (een verzekeringsmij moet eerst een machtiging aan uw vrouw vragen om een dergelijke verklaring te kunnen krijgen, uw vrouw kan dat - als patiënt - rechtstreeks en veel sneller en "op maat". Vraag dan wel aan de verzekering wat ze op papier willen hebben staan).

"Gelukkig" is met de uitkering van het voorschot de aansprakelijkheid erkend (neem ik aan) en heeft u iemand, die de zaken voor u regelt. Dit wordt een taai gevecht met van de tegenpartij slagen onder de gordel en onredelijke aannames (ze was helemaal niet genezen).

Ik wens u en uw vrouw een hoop geduld en uithoudingsvermogen en beterschap uiteraard.

Vladja

li
door limborocker - Mar 14, 2010 om 12:47
6 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Vladja,

Ze heeft NA 2003 nooit een huisarts of dergelijke bezocht met de klachten van de eerste whiplash.
Wij hebben voor zekerheid zelf ook al bij huisarts info ingewonnen, en inderdaad blijkt dit het geval te zijn zoals hierboven omschreven.
De tegenpartij heeft schuld erkend, dus nu volgen inderdaad de " plaagstoten " van de tegenpartij.
Is onze deskundige aan zet om deze op te vangen en te pareren.......dus correspondentie heen en weer!......

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 14, 2010 om 12:54
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Precies wat ik om 11.17 al zei dus...........

vladja
door vladja - Mar 14, 2010 om 13:00
8293 Antwoorden / 27 Vragen

U kunt de deskundige vragen of het helpt als u dergelijke verklaringen regelt. Scheelt hem/haar werk en dan heb je het gevoel dat je er werkelijk ook iets aan doet i.p.v. maar lijdzaam af te wachten.

Hij kan mooi als boksbal en buffer optreden, want het treft hem/haar niet persoonlijk. Sterkte ermee.

Vladja

vladja
door vladja - Mar 14, 2010 om 13:24
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op zondag 14 mrt 2010, 12:54]Precies wat ik om 11.17 al zei dus...........

[quote=sonjaatje schreef op zondag 14 mrt 2010, 11:17]Je bedoelt dat de tegenpartij zal zeggen dat de klachten van de eerdere whipplash komen.
Dat kan, maar als je vrouw de laatste behandeling/doktersbezoek in 2003 heeft gehad, lijkt me dat wel een beetje vergezocht.
Dat is 7 jaar geleden.

Denk niet dat iemand erin trapt dat ineens na 7 jaar weer de klachten van een whipplash terugkomen.

Een nieuwe whiplash na een oude whiplash en daar maakt de tegenpartij (een verzekeringsmaatschappij!!!) geen (mis/ge)bruik van de oude whiplash, omdat dat al zo lang geleden is?

Ervaring op de letselschade-afdeling van een verzekeringsmaatschappij opgedaan? Dan moet je weten dat ze desnoods er een eksteroog erbij halen als je last van je been hebt. (Beetje overdreven). .

Vladja

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 14, 2010 om 13:43
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Oh mijn god, wat wil jij graag je gelijk halen zeg, pfffffff..................

vladja
door vladja - Mar 14, 2010 om 13:53
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ik wil niet mijn gelijk halen, ik beschrijf hoe het in de boze grote wereld toegaat, de harde realiteit, de werkelijkheid. Dat is een antwoord waar men mee te maken krijgt.

Vladja