ge
door gerpearl Mar 28, 2009 om 20:58
Geldzaken & recht

Levanciersswitch van NUON naar RWE

Ik wilde per 1 maart overstappen van Nuon naar RWE,ik had een contract met Nuon t/m 28-02. Heb de meterstanden op 28-02 aan RWE doorgegeven .. krijg daarna van RWE een bevestiging dat mijn contract ingaat op 24-02 met de meterstanden van 28-02 en ook van Nuon de eindafrekening van meterstand 28-02 U MAG RADEN NUON GEEFT MIJ EEN BOETE VAN 100 euro OMDAT IK OP 24-02 BEN OVERGESTAPT. Nuon heeft ggen enkele nadeel want hebben de meterstanden t/m 28-2 in rekening gebracht.  Bij beide een protestbrief ingediend maar krijg natuurlijk van deze dominante en arrogante klantvriendelijke bedrijven dat zij toch gelijk hebben.........Ik vrees nu in de boot te zijn genomen door deze machtsmisbruikers en VRAAG: WIE KAN ER HELPEN?? deze 100 euro terug te krijgen.GERPEARL

978 7 Rapporteer

kiran
door kiran - Mar 29, 2009 om 13:47
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@gerpearl

NUON geeft u een boete van €100,- omdat u op 24/2 bent overgestapt.

Vraag: van de ene op de andere dag overgestapt? Ja, dan bent u de klos, en moet je een afkoopboete betalen.

U zou de NUON voorwaarde eens door moeten lezen, opzeggen is doorgaans een maand of 2,3 van tevoren. Maw. als uw contract 1/3 afliep .... u diende dan in nov./dec. op te zeggen per 1 maart.

Dus of u in de boot bent genomen? Een oortje aangenaaid? Eerst ff checken!!

ge
door gerpearl - Mar 29, 2009 om 13:50
9 Antwoorden / 1 Vragen

Beste KIRAN,

Ik heb in januari bij NUON opgezegd.ruim een maand zoals in leveringsvoorwaarden staat,ook een bevestiging van opzegging van NUON ontvangen

GERPEARL

kiran
door kiran - Mar 29, 2009 om 14:10
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@gerpearl

Dan is het onterecht de afkoopboete te moeten betalen.

Zou brief schrijven aan Nuon, liefst wel aangetekend/ontvangstbewijs om te voorkomen dat ze zeggen: 'we hebben niets ontvangen'. Zou kopietje bijsluiten van de opzegbevestiging en er ook in vermelden dat u de €100,- per omgaande terug gestort wil zien op uw bank/girorekening.

Voorbeeldbrief klacht energiebedrijf

za
door zana - Mar 30, 2009 om 16:09
5 Antwoorden / 1 Vragen

waarom is het contract met RWE op 24-02 ingegaan en niet op 1-03???

u had volgens mij een contract met Nuon t/m 28-02-09 als u op tijd hebt opgezegd, als u of RWE een melding aan Nuon hebben gemaakt dat u 24-02 overstapt hebt u uw contract bij Nuon niet uitgediend en is de boete waarschijnlijk terecht

u hebt dus misschien geen ingangsdatum van het nieuwe contract aan RWE doorgegeven of RWE heeft ten onrechte een melding bij Nuon gemaakt dat u al per 24-2 overstapt

ge
door gerpearl - Mar 30, 2009 om 17:29
9 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ZANA,

Ja, een goede vraag,nou proberen een goed antwoord!!! Ik was mijn aanmeldingsmeldingsformulier aan het invullen toen viel mij al op dat er geen ingangsdatum opgegeven kon worden, Ik heb een E-mail gestuurd dat ingangsdatum 1 maart moest zijn dus voordat aanvraagformulier is ingevuld, ik weet hoe NUON is.RWE bleef de hele maand zeuren om meterstanden maar heb 3 maal per E-mail en telefonisch kontakt met de mededeling dat ik op 28-2 mijn meterstanden zou doorgeven!!Op 28-2 gedaan!!Toen ontving ik van RWE kontraktbevestiging met de stand van 28-2 maar ingangsdatum kontrakt van 24-2. Ik heb een protestbrief geschreven aan RWE en kreeg een antwoord dat NUON mij niet had aangemeld bij vereniging CCP (ik weet niet eens wat dit is,laat staan hierop enige invloed te hebben) maar zit wel met deze machtsmisbruikers in de maag GROETEN GER PEARL

poltol
door poltol - Mar 30, 2009 om 18:26
3885 Antwoorden / 22 Vragen

CCP=

Contract Controle Protocol Energie Sector (CCP)
Erkende energieleveranciers die lid zijn van de Vereniging Contract Controle Protocol Energie Sector (CCP) werken onderling samen om eventuele contractoverlapping te voorkomen. Dit kan vervelende situaties bij het switchen voorkomen.

Aangesloten energieleveranciers houden gezamenlijk een databank bij van alle lopende contracten. Hierin staat bijvoorbeeld de einddatum, opzegtermijn, verlengperiode en of uw contract is opgezegd. De nieuwe energieleverancier weet zo precies wat de einddatum van uw huidige contract is, voor welke datum het contract opgezegd moet worden om het op de einddatum over te kunnen nemen.

Energiebedrijven die niet zijn aangesloten bij de CCP hebben deze gegevens niet en voeren uw switchopdracht door, ongeacht u een lopend contract heeft. Het risico van contractbreuk ligt dan bij u.

Kijk op EnergieNed voor de CCP-deelnemerslijst

ge
door gerpearl - Mar 30, 2009 om 19:04
9 Antwoorden / 1 Vragen

POLTOL??

En wat als beide bedrijven wel bij die CLUB zitten en er 1 verzaakt mij in te schrijven bij U (het lijkt dat u bij deze kliek hoort) WIE IS ER DAN VERANTWOORDELIJK (ik kan niks controleren)