thiazzz
door thiazzz Oct 17, 2003 om 16:41
Geldzaken & recht

Leverancier wil geen bon sturen

Ik heb een grote aankoop bij een surfshop gedaan. De werkelijke transactie heeft echter op het strand plaatsgevonden. De verkoper meldde mij dat hij op dat moment geen bonnenboekje bij zich had. Nu probeer ik al weken (ik bel en email) de bon te krijgen, maar de leveranciers heeft steeds een andere smoes. Wat kan ik doen om toch de bon te krijgen? kan ik juridische stappen ondernemen, of zijn er andere methoden?

1443 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

bassethound
door bassethound - Apr 16, 2004 om 11:43
14 Antwoorden / 2 Vragen
0

U staat eigenlijk vrij zwak. U heeft betaald en u heeft uw surfartikelen gekregen maar een bon ho maar. Hoe vreemd het ook klinkt maar ik zou het volgende doen. Ga op een zaterdag wanneer het druk is naar de winkel en maak daar een beetje bombarie om die bon. Blijf wel correct maar laat wel duidelijk hoorbaar voor de overige klanten merken dat u een klacht hebt. Grote kans dat die bon alsnog wordt opgemaakt

thiazzz
door thiazzz - Apr 16, 2004 om 11:43
7 Antwoorden / 14 Vragen
0

dat lijkt me inderdaad een goed plan. Ik zal het volgend weekend eens proberen...

ro
door ronald750 - Apr 16, 2004 om 11:43
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

De bon krijg je toch niet meer stuur enn brief naar de FIOD

kh
door khvdhel - Apr 16, 2004 om 11:43
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik zou in uw geval de laatste stap zetten vooralsnog in de winkel bombarie te gaan maken. Groite kans dat ze u eruit zetten wgens huisvredebreuk! Mailtjes en of telefoontjes zijn voor een rechter geen wettigemiddelen. Stuurt u een aangetekende breif met bericht van ontvagst waarin u uw probleem kenbaar maakt.
Mocht men achterstallig blijven met het toesturen van de u beloofde bon, dan kunt u kontakt opnemen met de belastingen (FIOD) die mogelijk deze zaak voor u overneemt. het lijkt er op dat men op deze manier legale verkopen illegaal maakt en daarmee behoorlijk zwart geld maakt. Maar, de beste weg is de officiele.... via een aangetekende brief met een deadline. Mij heeft dit in voorkomende gevallen vaak geholpen.
Succes met uw actie.

thiazzz
door thiazzz - Apr 16, 2004 om 11:43
7 Antwoorden / 14 Vragen
0

Ik heb inderdaad die man opgebeld en erg boos geworden, daarvoor had ik hem op een publieke plaats ook nog even de waarheid gezegd. Een paar dagen later had ik netjes mijn bon in de bus...

av
door avert - Apr 16, 2004 om 11:43
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Aangezien je wel op de hoogte bent van zijn adresgegevens is het vrij eenvoudig. Stuur een brief met hierop vermeld de aankoopdatum, prijs en de geleverde artikelen. Geef hem 14 dagen de tijd om alsnog de verplichting tot levering van dit aankoopbewijs te komen. Mocht er dan nog geen reactie zijn kun je deze brief nogmaals aangetekend versturen met de herrinering je 1e brief. Hiermee bevestig je eenzijdig de aankoop van het door de winkel geleverde artikel. Zodra er nu problemen komen met je aankoop kun je alsnog je garantie op de gekochte artikelen doen gelden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Martijn van den Ham
Martijn van den Ham - May 7, 2024 om 18:46
Huishouden & energie

LOQED slim slot

Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt. ... Lees meer