thiazzz
door thiazzz Oct 17, 2003 om 16:41
Geldzaken & recht

Leverancier wil geen bon sturen

Ik heb een grote aankoop bij een surfshop gedaan. De werkelijke transactie heeft echter op het strand plaatsgevonden. De verkoper meldde mij dat hij op dat moment geen bonnenboekje bij zich had. Nu probeer ik al weken (ik bel en email) de bon te krijgen, maar de leveranciers heeft steeds een andere smoes. Wat kan ik doen om toch de bon te krijgen? kan ik juridische stappen ondernemen, of zijn er andere methoden?

1443 6 Rapporteer

bassethound
door bassethound - Apr 16, 2004 om 11:43
14 Antwoorden / 2 Vragen

U staat eigenlijk vrij zwak. U heeft betaald en u heeft uw surfartikelen gekregen maar een bon ho maar. Hoe vreemd het ook klinkt maar ik zou het volgende doen. Ga op een zaterdag wanneer het druk is naar de winkel en maak daar een beetje bombarie om die bon. Blijf wel correct maar laat wel duidelijk hoorbaar voor de overige klanten merken dat u een klacht hebt. Grote kans dat die bon alsnog wordt opgemaakt

thiazzz
door thiazzz - Apr 16, 2004 om 11:43
7 Antwoorden / 14 Vragen

dat lijkt me inderdaad een goed plan. Ik zal het volgend weekend eens proberen...

ro
door ronald750 - Apr 16, 2004 om 11:43
5 Antwoorden / 1 Vragen

De bon krijg je toch niet meer stuur enn brief naar de FIOD

kh
door khvdhel - Apr 16, 2004 om 11:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou in uw geval de laatste stap zetten vooralsnog in de winkel bombarie te gaan maken. Groite kans dat ze u eruit zetten wgens huisvredebreuk! Mailtjes en of telefoontjes zijn voor een rechter geen wettigemiddelen. Stuurt u een aangetekende breif met bericht van ontvagst waarin u uw probleem kenbaar maakt.
Mocht men achterstallig blijven met het toesturen van de u beloofde bon, dan kunt u kontakt opnemen met de belastingen (FIOD) die mogelijk deze zaak voor u overneemt. het lijkt er op dat men op deze manier legale verkopen illegaal maakt en daarmee behoorlijk zwart geld maakt. Maar, de beste weg is de officiele.... via een aangetekende brief met een deadline. Mij heeft dit in voorkomende gevallen vaak geholpen.
Succes met uw actie.

thiazzz
door thiazzz - Apr 16, 2004 om 11:43
7 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb inderdaad die man opgebeld en erg boos geworden, daarvoor had ik hem op een publieke plaats ook nog even de waarheid gezegd. Een paar dagen later had ik netjes mijn bon in de bus...

av
door avert - Apr 16, 2004 om 11:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezien je wel op de hoogte bent van zijn adresgegevens is het vrij eenvoudig. Stuur een brief met hierop vermeld de aankoopdatum, prijs en de geleverde artikelen. Geef hem 14 dagen de tijd om alsnog de verplichting tot levering van dit aankoopbewijs te komen. Mocht er dan nog geen reactie zijn kun je deze brief nogmaals aangetekend versturen met de herrinering je 1e brief. Hiermee bevestig je eenzijdig de aankoop van het door de winkel geleverde artikel. Zodra er nu problemen komen met je aankoop kun je alsnog je garantie op de gekochte artikelen doen gelden.