sandy36
door sandy36 Apr 3, 2006 om 15:01
Geldzaken & recht

Lidmaatschap sportschool

Wil iemand hier mij een advies over geven? Ik ben sinds jan. 2005 lid van de sportschool. Ik heb mijn lidmaatschap 26-12-2006 schriftelijk beeindigt. Nu moet ik volgens de sportschool lid blijven tot 31-12-2006. Een wel om onderstaande regel. Wil iemand mij vertellen of dit wettelijk wel mag?

Voor lidmaatschappen vanaf 1 oktober 2005 geldt: een (actief) lidmaatschap bij Bizzfit® is voor de duur van 1 jaar vanaf de ingangsdatum, met stilzijgende verlenging van telkens een jaar. Een (actief) lidmaatschap kan op elk gewenst moment ingaan.
Lidmaatschappen met een ingangsdatum van vóór 1 okt.2005 hadden (en houden) hun lidmaatschapsjaar van 1 januari tot en met 31 december.

876 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Sandy,

Kijk inderdaad even in de voorwaarden van je abonnement. Als hieruit blijkt dat je een opzegtermijn van 14 dagen, een maand, of in ieder geval meer dan 5 dagen hebt, dan is het helaas niet anders dan dat je er nog een jaar aan vast zit.

Een zure, maar wijze les helaas.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Sandy, ja hier kan je nog een jaar van profiteren. Tweede kerstdag je abonnement opzeggen betekent in deze tijd dat de sportschool dit pas binnen gekregen heeft op of omtrent oudejaarsdag. Het is in meer dan verreweg gebruikelijk, wat voor abonnement dan ook 1 maand voor afloop. Sport ze.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi sandy

contracten bij sportscholen is meestal bindendt

weet dit uit ervaring

wat je wel kunt doen heb ik toen gedaan omdat ik een heel duur abbonement had obeperkt

en moest toen ook dat jaar uitkopen ben ik een abbonement

aangegaan voor 1 keer per week is allicht goedkoper

nu met mijn operatie in het vooruit zicht moet ik straks weer gaan sporten maar ga dan toch waar ik  het zelf in de hand heb en liefst geen contracten meer,

succes marloes

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is 3 maanden.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jonjo, excuus, dat moest dus de 27e zijn. En ik heb de opzegging per fax gedaan dus dat hebben ze onmiddelijk ontvangen. Tja en zo kan ik dit natuurlijk ook benaderen dat ik nog fijn een jaartje kan sporten. Mijn aangeschafde crosstrainer nog maar even in de verpakking laten dus.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, inderdaad een beetje naief om de voorwaarden niet goed door te lezen. Aldoende leert men. Dat blijkt maar weer.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Marloes, gelukkig is het niet zo heel duur maar ik net een crosstainer gekocht dus ik vond het abonnement een beetje overbodig. Maar helaas, zo te merken moet ik nog maar een paar maanden gebruik maken van de sportschool dus.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Dit is meer een user123 bijdrage, maar ik kon het toch niet laten:

"Ik heb mijn lidmaatschap 26-12-2006 schriftelijk beeindigt. Nu moet ik volgens de sportschool lid blijven tot 31-12-2006."  Vervelend hé 4 dagen langer lid blijven, zodat uw lidmaatschap tezamen valt met de afsluiting van het boekjaar van de sportschool.

Waarschijnlijk bedoelde u 31-12-07.

@ BVJI:

"Zoals je kunt lezen promoot ik niets."

Op dit punt verschillen wij van mening, maar feit is dat een dergelijke 'communicatie' van uw bedrijfsgegevens, niet in overeenstemming is met de geldende huisregels op deze site. Zie:Huisregels vraag en antwoord rubriek kassasite.

Groet Richard

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bijna goed, ik bedoelde uiteraard 27-12-2005

ve
door verwijderd - Apr 4, 2006 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer, mevrouw,

Om uw vraag te kunnen beantwoorden dien ik te weten wat de opzegtermijn is volgens de algemene voorwaarden.

Met vriendelijk groet,

BVJI

P.J. Jeunhomme

Juridisch adviseur

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geloof mij maar dat ze bij Bizzfit heel hard lachen, want wij als consument hebben waarschijnlijk geen poot om op te staan. Ik heb hetzelfde geval, alleen al twee keer in een jaar opgezegd (2006) en nog nooit wezen sporten. Dit na heel erg slechte verhalen van kennissen en vrienden. Nu zit ik er weer een jaar aan vast, omdat ze niets hebben ontvangen. Natuurlijk Bizzfit!! Ook heb ik de directeur gesproken na hard uitgelachen te zijn door de administratie dame aan de telefoon (€ 0,60 p/min) en deze beste man meldde mij dat zij geen consessies kunnen doen doordat ze onderhevig zijn aan een overkoepelende organisatie.

Kortom: wordt niet lid van Bizzfit, want het zijn gluipers!!

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook goede morgen.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ralfw

Hallo,

Er staat heel duidelijk dat het lidmaatschap voor één jaar is en dat gaat in per datum wanneer u lid wordt en mocht men het willen opzeggen, dan moet dat schriftelijk (per brief) 3 mnd. voor het einde van dat lidmaatschapsjaar, anders wordt het weer stilzwijgend voor 'n jaar verlengd.

Dus helemaal geen gluiperds!

Groeten, van 'n tevreden bij Bizzfit sportende M.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2007 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze vraag is van april 2006 en het antwoord wat als laatste wordt gegeven staat allang tussen de eerdere antwoorden!