appieace
door appieace Jun 13, 2016 om 13:55
Geldzaken & recht

Lindorff benaderd onschuldige personen lukraak

Ik kreeg net een sms'je van lindorff met de opmerking dat ik een schuld moet betalen en online een betalingsregeling moet aangaan.
Ik betaal mijn rekeningen altijd op tijd en schrok hier van.
Na tel contact met Lindorff blijkt het om een Wehkamp schuld te gaan die is gecreëerd door iemand uit Amsterdam in 2004.
Ik ben gematched op geboorte datum, achternaam en voorletter, zonder verdere persoonlijke controle.

Dit zijn toch echt serueze privacy schendende praktijken. Ze hadden zelfs mijn adres in hun systeem.
Hier moet toch echt serieus iets aan gedaan worden.

Wat een stel criminelen. Weinig research hoeven doen en lukraak mensen benaderen voor iets wat ze niet gedaan hebben.
Ze hebben mijn telefoonnummer. Bel dan eerst om te verifieren...!!

Ik lees hier dat deze boeven al een hele tijd zo werken.
Kan Kassa hier niet iets aan doen aan deze schending van goed fatsoen.

3633 21 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 13, 2016 om 14:01
7209 Antwoorden / 3 Vragen
mathijs_b
door mathijs_b - Jun 13, 2016 om 14:08
641 Antwoorden / 77 Vragen

Volgens mij is schuld na 5 jaar niets gehoord te hebben niet meer te innen. Je praat over 12 jaar. Intussen nooit meer iets gehoord? Dan denk ik niet dat je hoeft te betalen.
Incasso buro's gaan meestal zo te werk, gewoon rekening sturen zonder navraag te doen of iets uit te zoeken. Dat is het goedkoopste voor hun en veel mensen betalen na aanmaning meteen.

Ze hoeven dus alleen tijd te steken in zaken die niet betaald worden. Ik hoorde ooit van een deurwaarder dat die gevallen, indien het om relatief kleine bedragen en een mogelijke verjaring gaat, later gewoon geseponeerd worden. Heb je toch betaald dan is het pure winst voor hun.

appieace
door appieace - Jun 13, 2016 om 14:12
6 Antwoorden / 2 Vragen

Lindorff koop volgens mij gewoon verjaarde schulden op en benaderd mensen lukraak op basis van een aantal gegevens, maar hebben nu wel mijn adres en mobiele telefoon gegevens in hun systeem.
Ik vind dat een grove schending van mijn privacy.

Sommige mensen trappen daar gewoon stomweg in...

Heb de tv redactie kassa gemaild. Wellicht kunnen ze er nog iets aan doen.

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2016 om 14:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus ze hebben uw naam, geboortedatum en telefoonnummer. Er staat een schuld open van Wehkamp die met die naam en de geboortedatum overeenstemmen. En ze sturen een sms.

Over wat voor "serieuze privacy schendende praktijken"  hebt u het dan?

Stel dat ze u gaan bellen, dan zegt u toch ook dat klopt niet?

Dat een incassobureau achter wanbetalers aangaat, is hun werk. Heeft niets met fatsoen van doen.

akkerdistel
door akkerdistel Jun 13, 2016 om 15:12
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@ Tijger1 https://www.ikhebniksteverbergen.nl/

appieace
door appieace - Jun 13, 2016 om 14:51
6 Antwoorden / 2 Vragen

Het bedrijf selecteert op basis van achternaam (bv de vries of de Jong), geboorte datum en voorletter.
Dat is voor deze boeven genoeg om mij direct een schuld te laten betalen die ik niet aangegaan ben.
Het adres waar de schuld is aangegaan is compleet ergens anders en op zijn minst dient er een verificatie plaats te vinden.

Na een verkeerde match hebben deze boeven al mijn persoonlijke gegevens in hun systeem...compleet adres en mobiel nummer, terwijl ik niet degene ben die zij zoeken. Dat is schending van mijn privacy....
Fatsoen is om in dit soort gevallen meer research te doen voordat je iemand laten betalen.

jo
door jorisw Jun 16, 2016 om 13:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Naam en adres zijn vrij openbare gegevens. Je hoeft maar langs de deuren te lopen, naambordjes te lezen en je weet precies wie waar woont.... Ergo, dat zijn dus geen geheime maar gewoon openbare gegevens.

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 13, 2016 om 15:08
1790 Antwoorden / 3 Vragen

tl;dr

Klopt dat doen ze inderdaad gewoon bij lindorff, zelfs stalking gaat lindorff niet uit de weg. En wanneer je dan contact met ze opneemt dan reageren ze gewoon niet bij lindorff, dien je daarover dan een een klacht in bij NVI (toen, nu KIGID) krijg je in eerste instantie ook geen reactie, daarna iets van 'n 'antwoord', dat dat stalken allemaal helemaal prima is.

Vond het best een vreemde gang van zaken daar bij lindorff. Snap niet dat die toko nog niet failliet is..

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2016 om 15:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u betaalt toch helemaal geen schuld die u niet bent aangegaan? en hoe komen zij dan aan uw complete adres? U kreeg toch een sms en niet een brief?

appieace
door appieace - Jun 13, 2016 om 15:13
6 Antwoorden / 2 Vragen

Kreeg wel contact met een medewerkster , via een ...let op... betaald nummer 088.
Het kost mij dus ook nog geld om door te geven dat zij fout zitten.
Plus die medewerkster vond het beschuldigen van een compleet verkeerd persoon, maar de normaalste zaak van de wereld.

appieace
door appieace - Jun 13, 2016 om 15:14
6 Antwoorden / 2 Vragen

@ Tijger1 : Klopt, ik kreeg een sms, maar tijdens het telefoontje met deze boeven noemde deze mevrouw gewoon al mijn adres gegevens op.
Ze hebben gewoon alles van mij nu...

En nee...ik ga er zeker niet voor betalen, maar het is wel eng dat ze alles weten en gelijk ook al een soort betalingsregeling opdringen...

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2016 om 15:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u gaat bellen, waarom? Ik zou niet eens bellen.  Ik sta met mijn naam en nummer in het telefoonboek, maar  wat dan nog.

Ik begrijp niet wat er voor engs is aan het feit dat iemand mijn adresgegevens weet.

Ik weet zelf of ik iemand ja dan nee iets verschuldigd ben. Is dat niet het geval, dan zou ik dat verder negeren.

hansje klein
door hansje klein - Jun 13, 2016 om 16:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U reageert alsof u gehackt bent en/of uw identiteit misbruikt wordt.....maak er geen drama van er zijn bedrijven die van intimidatie leven en daar gaat u toch niet aan meewerken resp. betalen?

Stap-1: Doe even niks
Stap-2: Doe nog en wat langer nog steeds niks
Stap-3: Vergeet het hele gedoe en de ander vergeet het dan ook vanzelf.....

Hebben ze een ID-card-kopie of uw DigiD? Dàn is het andere koek. Maar daarover heeft u niets bericht.

zoekster1
door zoekster1 - Jun 13, 2016 om 16:24
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ze gaan gewoon facebook af, daar vind je een schat aan informatie over mensen. Waar ze vroeger woonden, waar ze nu wonen, werk, adres, vakantie, vrienden. Wat ze leuk vinden, waar ze een hekel aan hebben. Het is gewoon een goudmijn voor incassobureaus, inbrekers en identiteitvervalsers. (en adverteerders)

akkerdistel
door akkerdistel Jun 14, 2016 om 14:49
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Hoor veel mensen het nog zeggen; "ja maar ik heb echt helemaal niets te verbergen". Blijkbaar dus wel.

we
door wehkamp_webcare - Jun 13, 2016 om 19:33
83 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Heel erg vervelend om te horen dat dit jou is overkomen. Wellicht dat we dit nog na kunnen lopen zodat dit in de toekomst niet meer fout gaat lopen. We ontvangen graag een bericht met persoonsgegevens via ons emailadres: socialmedia@wehkamp.nl zodat wij hiermee aan de slag kunnen gaan.

Met vriendelijke groet,

webcareteam wehkamp

hutch
door hutch - Jun 13, 2016 om 19:53
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Even een paar vragen aan de webcare van Wehkamp:

- heeft u werkelijk dit incassobureautje ingeschakeld voor een vordering die, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, al in 2006 (!!) verjaard is?
- doet Wehkamp, ondanks de zéér vele klachten over dit incassobureautje, nog steeds zaken met hen?

En als opmerking: ondanks dat dit incassobureautje lid is van de NVI, uit dit verhaal blijkt al weer hoe zeer onbetrouwbaar dit 'bedrijfje' is.
Zij proberen met 'list & bedrog' geld binnen te halen.

En dat clubje is lid van de NVI ??? Schandalig !!!

En graag horen wij van TS hoe het contact, over deze zaak, met Wehkamp afgelopen is.

akkerdistel
door akkerdistel Jun 14, 2016 om 14:54
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Bij wehkamp kijken ze ook alleen naar het geld, producten op afbetaling met 20 procent rente is sowieso al erg discutabel. En ja mensen die hier intrappen zijn uiteraard ook niet zo heel erg slim bezig.

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2016 om 20:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En nou ook nog een bericht met de persoonsgegevens, alsmede het mailadres naar Wehkamp. Nog meer systemen waar u dan geregistreerd staat. :-)

tenormin
door tenormin - Jun 13, 2016 om 21:39
16847 Antwoorden / 108 Vragen

appieace, ga alsjeblieft niet in op het zogenaamde Wehkamp webcare antwoord. Dit is zo spam als het maar kan zijn. Hoop niet dat ik te laat ben met waarschuwing. Zijn pas sinds vandaag ingeschreven: Wehkamp Webcare is sinds jaar en dag echt ingeschreven bij de KASSA site. Nogmaals, absuluut geen gegevens verstrekken.

hutch
door hutch Jun 13, 2016 om 23:54
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Tenormin, dit is wel de echte webcare van Wehkamp. Zij hebben zich in juni 2010 geregistreerd. Bekijk hun antwoorden maar. En zij gebruiken .......@wehkamp.nl.

akkerdistel
door akkerdistel Jun 14, 2016 om 14:51
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Actief sinds: 14 jun. 2016 ;-). Vind het ook maar raar.

Cookies
door Cookies Jun 16, 2016 om 13:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@akkerdistel: dat zie je bij meer oudere gebruikers staan. Vermoed dat dit gebeurd als een gebruiker voor het eerst weer actief is na de VERNIEUWING van deze site.

appieace
door appieace - Jun 14, 2016 om 11:41
6 Antwoorden / 2 Vragen

Heb niet gereageerd op de Wehkamp webcare. Zij kunnen niets voor mij doen. Wehkamp verkoopt die schulden aan die mensen en is er verder vanaf.
Zou niet weten hoe zij mij nog kunnen helpen.

Ik ben heel rationeel in alles en weet hoe de werld in elkaar steekt, maar vind dat dit soort praktijken veel te ver gaat.
Met willekeur mensen benaderen en hopen dat dit de persoon is OF dat die de schuld van iemand anders overneemt.
Ze verkrijgen alle gegevens over mij (heb geen Facebook) en doen er mee wat zij willen. Boeven. En geen idee of ze die gegevens weer verwijderen.

Iedereen in elk geval bedankt voor de reacties.
Laat het nu rusten. Hopelijk hebben mesne die dit meemaken iets aan deze discussie.

hutch
door hutch - Jun 14, 2016 om 14:17
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dus een vertrouwde webwinkel als Wehkamp verkoopt oude, verjaarde niet-inbare schulden aan onbetrouwbare clubjes en zadelt daarmee onschuldige klanten met een probleem op.

Niet echt reclame voor een webwinkel als Wehkamp. Volgens mij krijgen zij zo een hoop (goedwillende) ex-klanten.
Wehkamp manouvreert zich op deze wijze dus ook in het hoekje van onbetrouwbare bedrijfjes...........

Zij weten wel snel te reageren op TS, maar mijn vraag wordt (uiteraard....) niet beantwoord. Zij houden blijkbaar niet van strikvragen.......

we
door wehkamp_webcare Jun 14, 2016 om 17:16
83 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp dat je graag reactie wilt. We zien je vraag graag tegemoet, deze kun je mailen naar socialmedia@wehkamp.nl

Cookies
door Cookies Jun 16, 2016 om 13:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hutch, er is een levendige handel in oninbare incasso's. Echt niet alleen Wehkamp. Ze worden voor een paar centen opgekocht en incassobureaus proberen dan nog wat onnozelen te treffen die na 10/20 jaar nog keurig gaan betalen. Ben eerlijk gezegd van mening dat een dergelijke handel regelrecht verboden zou moeten worden.

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 14, 2016 om 15:02
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@TS Vergeet niet om hier https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/ een bericht te plaatsen, dat natuurlijk 2 keer voor lindorff en wehkamp. En het invullen van jouw naw gegevens is niet nodig!

En als we dat nu eventjes allemaal doen, heeft het heel misschien wel effect :-).

tijger1
door tijger1 - Jun 14, 2016 om 16:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@akkerdistel

Staan al je gegevens ook nog eens bij de Autoriteit persoonsgegevens. :-))

hutch
door hutch - Jun 14, 2016 om 17:54
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wehkamp Webcare: "Ik begrijp dat je graag reactie wilt. We zien je vraag graag tegemoet, deze kun je mailen naar socialmedia@wehkamp.nl"

Lezen jullie wel eens wat er geschreven/gevraagd wordt, of stempelen jullie maar lukraak dit antwoord overal onder??

Op 13 juni 2016, 19.53 uur heb ik aan jullie de volgende vragen gesteld:
"Even een paar vragen aan de webcare van Wehkamp:
- heeft u werkelijk dit incassobureautje ingeschakeld voor een vordering die, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, al in 2006 (!!) verjaard is?
- doet Wehkamp, ondanks de zéér vele klachten over dit incassobureautje, nog steeds zaken met hen?"

Ben benieuwd.............

tenormin
door tenormin Jun 16, 2016 om 02:22
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@hutch, geen antwoord natuurlijk. Ik zag toch werkelijk dat dit niet de "echte" Wehkamp is, althans, niet als ze zich opnieuw zouden hebben moeten inschrijven. Heel vreemd, voor mij stinkend, zaakje.

sjjoppy
door sjjoppy Jun 16, 2016 om 13:09
7209 Antwoorden / 3 Vragen

@Tenormin, Wehkamp heeft zich niet opnieuw ingeschreven daarvoor staan er van hun teveel antwoorden vermeld. Kijk maar eens naar het profiel van @Diumenge die is sinds vandaag actief en toch niet nieuw, ligt dus aan de site. (;-).