Op
door Opateun Jun 16, 2023 om 12:09
Geldzaken & recht

Loodgieterskosten

Ben belazerd door z.g. spoeddienst van loodgieters meer dan 1000 euro moeten betalen voor half uur werk.
Heeft iemand een tip of en hoe je hierop verhaal kunt halen en te veel betaalde kunt terugvorderen?

6993 15 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Jun 16, 2023 om 12:22
862 Antwoorden / 3 Vragen

Helaas pindakaas.

Je bent niet de eerste en ook niet de laatste die op internet op zoek gaat naar een loodgieter omdat er een calamiteit plaatsgevonden heeft. Waarschijnlijk heb je het bovenste zoekresultaat aangeklikt en er iet opgelet of er adv (advertentie) voor dat resultaat zoekt.

De bedrijven die bovenaan komen te staan betalen daarvoor en zijn over het algemeen (dus niet allemaal) vaak malafide bedrijven die misbruik maken van de stress van de personen die met spoed een loodgieter o.i.d. nodig hebben. De bedrijven vragen inderdsaan exorbitante bedragen en tja... vaak (of eigenlijk nooit) geven ze een refund.

Sorry to say, maar iets met gatje, branden en blaren. Voortaan goed kijken of er dus adv voor een zoekresultaat staat en altijd verder kijken. In je browser kun je aangeven dat je geen resultaten wilt zien van bedrijven/personen die daarvoor betalen.

mahadma
door mahadma - Jun 16, 2023 om 12:41
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Er zijn tig tv uitzendingen geweest, al sinds jaar en dag. U heeft de bovenste bij Google gebeld met alle gevolgen. Vergeet alle moeite maar, u ziet er never nooit iets van terug. Noteer in uw telefoon een lokale sleutelmaker, elektricien en loodgieter en bel die in geval van nood.

ne
door neodutchio - Jun 16, 2023 om 13:02
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Er zijn uitspraken dat er onterecht teveel geld in gevraagd voor een klus. Echter, dit recht kan niet zomaar overal gehaald worden. Het ligt er helemaal aan wie er bij u thuis is geweest. Er zijn gevallen dat een malafide loodgieter is langs geweest, maar ook dat er via een bemiddelingsbureau iemand gestuurd is. In het eerste geval weet u waarmee u zaken gedaan hebt, hebt u een KVK nummer en kunt u een juridische strijd aangaan. In het tweede geval gaat het om een schimmige constructie waarbij niet bekend is wie er daadwerkelijk bij u geweest is.

sira
door sira - Jun 16, 2023 om 13:09
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Volg de tip van Mahadma op en noteer de telefoonnummers van een aantal plaatselijke bedrijven. Het beste kunt u bij de bouwmarkt een paar betrouwbare namen vragen, zij kennen dergelijke bedrijven vaak goed.

Hoe heeft u al die jaren dte ongelooflijk vele waarschuwingen over dergelijke bedrijven kunnen missen?

Ge
door Gea123 - Jun 16, 2023 om 13:35
15 Antwoorden / Vragen

1 er is een lijstje van dit soort loodgieters
2 ik snap de paniek maar ga alleen naar een erkende loodgieter en klik niet op google bovenste
3 vraag altijd een offerte
4 schrijf een brief dat je inmiddels van derden hebt vernomen dat voor die dienst dit bedrag nooit wordtbetaald en dat het bedrag ... moet zijn ( zoek dat eerst uit) en dat je dan vraagt waarom hyn berekening ervan afwijkt

Ge
door Gea123 - Jun 16, 2023 om 13:39
15 Antwoorden / Vragen

Al eerder aan de orde geweest als brief niets oplevert ( voorstel om teveel betaald te retourneren) naar kantonrechter bij meer dan honderd euro en zo terugvorderen

hereistom
door hereistom - Jun 16, 2023 om 18:35
740 Antwoorden / 1 Vragen

U weet wel dit forum te vinden maar een normale loodgieter niet?
Tja als nu nog niet weet dat je met dat soort dingen wordt belazert is het jammer voor u, maar geld is foetsie!

1paul
door 1paul - Jun 19, 2023 om 11:51
3173 Antwoorden / 0 Vragen

je zult dit aan de rechter voor moeten leggen, daar zijn al verschillende zaken gewonnen in dit soort zaken!!

mooimeisje_25395
door mooimeisje_25395 - Jun 19, 2023 om 11:59
31 Antwoorden / 1 Vragen

Nooit op de bovenste klikken op Google
vraag altijd naar de prijs
trek het na met de naam en adres
is al vele keren aandacht aanbesteed en toch trappen ze er in

pe
door pebk - Jun 19, 2023 om 12:53
581 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heb ik dit met een bedrijf gehad dat lekkages aan daken op zegt te sporen. Ook ik heb niet goed onderzocht en op zo ongeveer de eerste de beste link geklikt. Er kwam iemand langs die niet eens een ladder bij zich had. Achteraf bleek ergens in de kleine lettertjes te staan dat je ze cash moet betalen en als je het toch wil overmaken, dat er nog eens 75 Euro bij komt aan administratiekosten. Rekening voor iemand die een paar foto's maakte met een tablet met een verslagje kwam op 400 tot 500 Euro.

Uiteindelijk heb ik onze rechtsbijstand aangesproken en hebben ze de case overgenomen. Ze zijn ons tegemoet gekomen in de kosten en uiteindelijk hebben we zo'n 150 Euro zelf mogen aftikken als leergeld.

agapon1951
door agapon1951 - Jun 19, 2023 om 14:28
173 Antwoorden / Vragen

Het zijn niet alleen loddgieters maar ook dakdekkers die de zaken belazeren. Dit is het meest erge als je met mensen uit het zyuiden van het landen te doen hebt. Ze gaan het dak op zeggen 40 euro per meter komen het dak af is het ineens 150 euro voor nog geen 1/2 uur werk. Bovendien komen ze naar binnen met leugens, wat in feite huisvrede breuk is. Bi aangifte doet niog de ABN bank nog de politie iets.
Het is een omgekeerde wereld geworden. Het is ineens een civiele zaak geworden en men steekt allemaal de koppen in het zandn en pakken deze lui maar sporadisch of tewel in het geheel niet aan. Zoal verwerpelijk dat er een 80 euro per meter gevraagd wordt zonder enige uitleg waarvoor bij dakdekkers en vervolgens kosten voorrrijden en inkomen bij opgeteld wordt. Een klusje van nog geen half uur door de dakvorsten dicht te maken brengt maar liefst 900 euro op. Als je ze tegenhoudt ben je strafbaar en als je ze laat gaan ben je de lul, politie ....??? te gevaarlijk, je weet nooit waar het gaat escaleren. ABN boekt niet terug - civiele procedure ongeveer 2 jaar.
Hoezo veilig gevoel in Nederland.......????.

Hen Smit
door Hen Smit - Jun 19, 2023 om 18:52
5 Antwoorden / Vragen

Veel vrije jongens in bepaalde sectoren.
Dit is er blijkbaar 1 van afgaande op wat ik zoal tegenkomop internet.
Les:: van tevoren duidelijk informeren (geluidsopname met tel. maken?) wat het uurloon is wat de overige kosten zijn zoals voorrijden etc
Etcetera omdat veel bedrijven heel "creatief" zijn in het verzinnen van kosten en "meerwerk"
Wat uw situatie betreft: al zou het mij geld gaan kosten ik zou die zwendelaar krijgen.
U kunt altijd een rechtzaak aanspannen en ik zou dit aan de persoon in kwesty goed duidelijk maken zonder dreigen of schelden want dat gaat hij gebruiken tegen u. (ja ik wilde de klant wel tegemoet komen maar deze maakte het mij wel erg moeilijk of meer van die bull-shit)
Het is een weg waar niemand op zit te wachten maar er is ook zoiets als het bureau van rechtshulp.
Ga ervoor wat hebt u te verliezen anders dan tijd en kosten worden door de verliezer betaald en dat is de zwendelaar
U houd er in ieder geval op deze wijze een goed gevoel aan over.
Succes

Robbee
door Robbee - Jun 19, 2023 om 23:05
3 Antwoorden / Vragen

Mocht je toevallig lid zijn van de Vereniging Eigen Huis dan kun je je opgeven voor hun Spoedklussenservice.
Recent heb ik mezelf een keer buitengesloten op een zaterdagavond. Even bellen met hun nummer en een uurtje later was ik weer binnen. Koster € 236. Zonde van het geld (weekendtarief) maar dat was een redelijk bedrag als je dat afzet tegen de exorbitant hoge bedragen die al die andere vage klusbedrijfjes durven te vragen. Dan blijkt het toch fijn te zijn dat die dienst bestaat bij de Veh.