ja
door janakunath Mar 14, 2007 om 21:56
Geldzaken & recht

Loonbeslag?

Sinds mijn echtscheiding heb ik een paar keer te laat Kinder/ofPartneralimentatie betaald maar heb nu geen achterstand in betaling.En nu dreigt de advocaat van mijn Ex met loonbeslag. Kan dat zomaar? De hoogte van de onderhoud is in een convenant vastgelegd.

1746 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 14, 2007 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u nu geen achterstand meer heeft dan kunt u dit toch bewijzen?

Een brief naar die desbetreffende advocaat met de kopieen van uw betalingen (aangetekend met bericht van ontvangst) en schrijf ook in die brief dat alle kosten die u moet maken om deze onterechte dreiging van beslaglegging op deze advocaat verhaalt zal worden.

Voor de zekerheid hier nog even; ook voor andere lezers mijn eerdere verwijzingen naar Nedincasso dat nu onder de naam Directincasso verder gaat en tot en met deurwaarders werken kan en nog steeds op No-cure No pay basis waarbij gewerkt volgens standaard bij geen succes nu het basisbedrag van € 31,50 dossierkosten hoeft te worden betaald en bij wel succes 6% van de ontvangen som.

Mocht die advocaat alsnog beslag leggen dan is Directincasso de stap die u verder zult kunnen nemen!

En.... succes.
In de hoop dat u geen dwaze vader hoeft te zijn en uw kinderen gewoon mag zien.

De drama's zoals wij de laatste tijd te lezen krijgen komt helaas niet uit de lucht vallen!
Teveel moeders chanteren vaders met hun beider kinderen!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Mar 15, 2007 om 00:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

OHhhhh nee ..grootvader...dit mag je genesinds aan de de familie drama's ketenen..kijk uit wat je zegt!!!

Mylo1...een moeder die nooit haar ex ook maar enige alimentatie heeft laten betalen!!..noch voor haar als voor zijn dochter!!

ve
door verwijderd - Mar 15, 2007 om 00:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

aan Milo1

Mevrouw,
wat u geregeld hebt is geen maatstaf!
De organisatie Dwaze vaders bestaat niet voor niets.

Kijk, bij mij ligt het anders.
De moeder van mijn (toen stief)zoon zorgde eerst voor schulden, pikte wel de éénouderuitkering, de kinderbijslag en het studiegeld voor die knul maar verdween zelf met de Noorderzon en betaalde vanaf het moment dat ik uit de woning moest nooit meer de huur, woonde daar vanaf dat moment ook geen week meer in die woning en liet mij met die knul, met de schulden die zij had gemaakt maar die ik moest betalen, zonder huis, met een alleenstaande-uitkering en met alle kosten die ik moest maken voor de verdere opvoeding,kleding en schoolboeken en schoolgeld .
Zij, die "moeder"dus, heeft ook nooit één cent maar bijgedragen in die kosten.

Mag ik dan medelijden hebben met die dwaze vaders die door "moeders"?? soms tot het uiterste worden gedreven!!

't Is nu 21 jaar geleden.
Het gaat goed met ons beiden. Dank u.

De Vrije Vogel.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2007 om 00:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens de geldende regelgeving kan de moeder het incasseren van de kinderalimentatie tijdelijk overdragen aan het LBIO als er tenminste 1 termijn achterstand is. Als de openstaande vorderingen ouder dan een half jaar zijn dan kan LBIO die vordering niet in behandeling nemen en in dat geval dient een advocaat te worden ingeschakeld.
U zult dus echt moeten zorgdragen voor tijdige (automatische) betaling van de kinderalimentatie, daar uw ex vanwege de herhaalde te late betalingen al het recht heeft gehad om het LBIO in te schakelen. De kosten van het LBIO die 10% van het maandbedrag bedraagt dient de alimentatieplichtige ook te betalen.
Het LBIO zal als de betalingen een half jaar goed verlopen zich weer terugtrekken in de veronderstelling dat de ouders het zelf weer kunnen regelen. Advies is dus een brief schrijven aan de advocaat met de mededeling dat er tijdelijk een probleem is geweest om de betalingen tijdig te doen, maar dat er nu geen achterstand meer is en in de toekomst betalingen stipt op tijd zullen verlopen, zodat er geen rechtsgrond voor een loonbeslag bestaat.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2007 om 01:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Quote: De drama's zoals wij de laatste tijd te lezen krijgen komt helaas niet uit de lucht vallen!
Teveel moeders chanteren vaders met hun beider kinderen!Unquote

Schandalig om zo'n onnozele, kortzichtige kreet hier neer te zetten! Is ook helemaal niet relevant. Ik ga hier dan ook een klacht over indienen!

ve
door verwijderd - Mar 15, 2007 om 01:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij het beantwoorden van een vraag is het verstandig om persoonlijke emoties niet de overhand te laten worden en op een zakelijke wijze te reageren.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2007 om 01:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Loonbeslag kan alleen maar als u door de (kanton)rechter wordt veroordeeld voor vordering die is toegewezen 'uit voorraad uitvoerbaar'. Daarbij wordt door een gerechtsdeurwaarder nadien 'loonbeslag' bij uw werkgever middels een exploot betekent.

Uw werkgever is verplicht daaraan mee te werken.

De advocaat van uw ex kunt u een akte van cessie voorstellen, waarbij rechtstreeks, zonder uw omkijken naar, maandelijks van uw slaris het benodigde bedrag wordt overgemaakt naar bijvoorbeeld de derdenrekening van de advocaat van uw ex, of rechtstreeks aan uw ex.

Als de hoogte in een convenant is vastgelegd, dan zal de advocaat bedoelen waarschijnlijk de akte van cessie? Het is aan u of u daar 'vrijwillig' aan mee wil werken.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2007 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste janakunath,

In uw geval zal loonbeslag "slechts" inhouden dat het door u verschuldigde bedrag door uw werkgever naar een ander dient te worden overgemaakt: het restant blijft u gewoon zelf ontvangen... Wat dat betreft veranderd er weinig ten opzichte van de sitautie waarin u datzelfde bedrag zelf overboekt (afgezien van eventuele kosten de voor uw rekening komen).

IJzerbroot

ve
door verwijderd - Mar 16, 2007 om 00:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jana

Zoals Tonnieboy terecht opmerkt, kan een loonbeslag bij herhaaldelijke achterstand (of die nu ingelopen is of niet) weldegelijk opgelegd worden. Uw ex kan zichzelf zo zekerheid verschaffen voor de toekomstige betalingen, nu u meer malen in gebreke bent gebleven.

Er verandert dan niet zo veel, behalve dat uw werkgever bekend wordt met uw status van (voormalig) wanbetaler van alimentatie en de kosten voor het loonbeslag zullen op u verhaald worden.

Rest u niets anders dan uw ex te beloven dat de overboeking voortaan automatisch gaat en dat zij geen achterstand meer te vrezen heeft. Neem mijn woorden aan: na de volgende achterstand is het loonbeslag een feit!

@Vrije vogel: way out of line here! Te zot om zo een kam over vrouwelijk gescheiden Nederland te halen. Uw opmerking treft veel vrouwen diep in hun hart! Ik kan mij uw oud zeer best indenken maar ik als kind van gescheiden ouders weet hoe krap het kan zijn met twee puberende broers, een moeder en 1.400 euro bruto per maand.

Ik had een dergelijke opmerking niet van u verwacht.

Groet, C.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2007 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor wie zich aangesproken voelt.........

Ik heb nooit de bedoeling gehad om de hele vrouwelijke bevolking over één kam te scheren!!
Waar ik slechts op wil wijzen is het feit dat er nogal veel gevallen zijn waarvan niet alleen vaders maar waar vooral kinderen de dupe zijn omdat scheidingen met zoveel haat en verdriet slecht worden afgesloten dat dit vaak over de ruggen van kinderen worden afgesloten.

De familiedrama's en de acties van de "Dwaze vaders" die in de pers naar voren is gekomen moet toch een oorzaak hebben.

Ik heb na die opmerking van een uwer de hele nacht niet geslapen en gezocht naar materiaal over dat onderwerp en voor al diegene die mijn toevoeging wel durven te zien als een serieuze toevoeging zouden met de volgende links weleens een stuk minder aanvallend kunnen reageren.
--------------------------------------------------------
www.ouderverstoting.nl/Relationele-aanpak-Van Leuven2002.pdf
 eerst idem boven dan /artikelen/NRC-17juni2006-Papa-is-een-monster.pdf
Het verdeelde kind
Contactgroep onterechte beschuldigingen
Pa(p)pa.nl.nu
en het Literatuuronderzoek Omgang na scheiding.
---------------------------------------------------------
En zeker heb ik een groot begrip voor die moeders (+ een kleine groep vaders) die ernstig in de financiele problemen zitten of zijn gekomen omdat veel "vaders" wel het plezier van het maken van kinderen hebben gehad maar de financiele consequentie daar niet van willen dragen!
En moeders, dat vind ik net als u een grote schande.
Vooral ook omdat ik weet hoe benauwend en knellend het is om met veel te weinig verder te moeten! Met mijn kop tegen de muur geslagen van ellende!!
Ook ik weet dat een "vrijwillige schoolbijdrage" niet zo vrijwillig is en dat je met bebloed hart moet constateren dat je eigen kind door die gedwongen armoede anders is.

Nee, diegene die een klacht wil indienen ...... doe dit!!!
Maar weet dat juist ik heel goed weet wat het betekend om een "Dwaze vader"te zijn al is het wel vanuit een (voor uw allen) een totaal onverwachte hoek.
Immers, voor de pleegouderzorg en vergoeding was ik de eerste stiefvader die in zo'n regeling kwam.

Tenslotte, deze vader heeft een paar keer te laat betaald voor zijn kinderen. Maar hij heeft betaald en geeft blijk ook in de toekomst te willen betalen!!!
Daaruit blijkt dat hij verantwoordelijk wil blijven zijn voor zijn kinderen.
Gelijk al allerlei regelingen verder op gaan dringen is in dit geval totaal onnodig en ziet hij ook naar mijn idee een dreigend loonbeslag als een onnodige onrechtvaardigheid.
Dat soort middelen zouden alleen opgelegd moeten worden aan die vele vaders die het gewoon verdommen om de alimentatie voor zijn kinderen te betalen.

Ik heb nooit één cent gezien van de moeder van mijn kind.
Ik had er meer dan enig ander veel recht op want anders dan in "gewone"gevallen kreeg ik geen éénouderuitkering maar een alleenstaandeuitkering omdat ik niet de verwekker was van mijn zoon!

Welnu, val nu maar over mij heen!!
Dien nu maar een klacht in!

Maar, zo'n opmerking zoals ik die maakte zal ik ongetwijfeld vaker doen waar het gaat over zaken zoals deze vraagstellende vader heeft gedaan.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Mar 16, 2007 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grootvader

Ten eerste elk famylie drama heeft zijn eigen achtergrond

Het drama in duitsland had zeker een eerwraak

Het drama van vader met 2 kinderen onder de trein in spaarnwoude..spreek ik van egoisme...heb je problemen met de scheiding ..gooi jezelf voor de trein[mede betreur ik de machinist  die dat is overkomen]maar niet je 2 kinderen..EGOISME

Dan het familie drama om geldzorgen...deze familie had zelfs aan de hond gedacht...en ik betreur het oprecht dat de man het heeft overleeft...mijn gedachten gaan dan ook naar hem uit[heb medelijden met de man]

En er zullen nog veel van dit soort drama's volgen..geloof dat maar van mij...maar om dit te vergelijken met de dwaze vaders...dat gaat mij te ver..die zien hun kinderen niet meer...en hebben zeker niet de behoefde om met kind en al onder een trein te springen...schande om deze mannen over een kam te scheren met dit drama

mylo1

ve
door verwijderd - Mar 17, 2007 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat ik maar gewoon dit verder rusten.
Kennelijk wil men niet lezen wat er staat maar wat men denkt dat er zou moeten staan. Ervan uitgaande van de eigen beleving.
De verwijzingen naar diverse literatuur over het onderwerp scheiding en alimentatie zal dan ook door die groep niet gelezen (willen ) worden.

Ik stop dus met reageren.

De Vrije Vogel