ja
door jank Jan 15, 2007 om 16:52
Geldzaken & recht

Losse postzegels

Ik wil een condoleance-kaartje versturen naar iemand. Ik heb postzegels van 39 cent, dus ik mis 5 cent om aan de 44 cent frankeerkosten te komen.

Nu zijn er tot vrijdag geen postzegels van 5 cent leverbaar. Op zich vind ik dit al een slechte zaak. Maar er waren wel zegels van 2 cent. Doe er maar 3 zei ik, die ene cent extra overleef ik wel. Alleen per 10 dus. Ik ken die regel en de argumenten van TNT post, had recent een mailtje gestuurd met een klacht hierover. Er stond trouwens bij, dat de verkoop ban losse zegels in combinatie met bijvoorbeeld eem ansichkaart wel mogelijk blijft.

Is het gezien de omstandigheid, dat TNT niet eens zegels van 5 cent kan leveren, niet erg bekrompen om zelfs dan vast te blijven houden aan de regel: alleen grootverpakking. Uiteindelijk kan ik tot vrijdag geen brief met 44 cent gefrakeerd versturen, alleen 43 cent of 45 cent, te laag of te hoof gefrankeerd. Trouwens, nog zegels zat thuis van 39 cent.

2070 7 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 15, 2007 om 16:56
16883 Antwoorden / 202 Vragen

TNT kan wel degelijk postzegels van 5 ct leveren. Ik heb ze tenminste al een aantal keren op aan mij gerichte post gezien.

hutch
door hutch - Jan 15, 2007 om 17:00
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Jank,

ik heb over dit onderwerp reeds een forum geopend. Klikt u de volgende link maar eens aan:

http://kassa.vara.nl/portal?_li=y&_scr=forum_dialoog&cat=25472&frm=231987

Gr. Hutch

ja
door jank - Jan 15, 2007 om 17:01
168 Antwoorden / 8 Vragen

Ja, dat weet ik.

Maar op dit mot, 15-01 zijn ze door de voorraad heen en pas mogelijk vanaf vrijdag weer leverbaar. Ook omliggende winkels kunnen op dit moment geen zegels leveren. En dat vind ik kwalijk.

ja
door jank - Jan 15, 2007 om 17:39
168 Antwoorden / 8 Vragen

Ik ken dit onderwerp Hutch. En onderschrijf jouw standpunt.

Maar waar het mij nu op te doen is, dat mensen met zegels van 39 cent in hun bezit, schijnbaar tot vrijdag geen correct gefrankeerde brieven tot 20 gram kunnen verzenden. TNT heeft zich lelijk verkeken op de vraag naar op 5 cents zegels. Ik zit nu te kijken met een condoleance kaart voor iemand wier schoonvader donderdag gecremeerd wordt en ik mogelijk vrijdag op zijn vroegst een juist gefrankeerde kaart kan versturen. Vanaf mijn werk al uit "armoede" 2 zegels van 39 cent geplakt op een condoleancekaart. Ach, je moet toch wat?

ge
door gerland - Jan 15, 2007 om 18:23
127 Antwoorden / 0 Vragen

Slechte zaak van TNT Post. Dat zeker.

Maar met de suggestie dat u uw condoleancekaart niet tijdig en voldoende gefrankeerd de deur uit kunt te doen doet u uw naam iets te veel eer aan.

't Is maar wat u belangrijker vindt. Ik bedoel: 10x2 bijkopen en dan 3X2 bijplakken of zelf 1x39 bijplakken was ook een optie geweest.

'De baas' laten betalen voor u kennelijk ook.

ja
door jank - Jan 15, 2007 om 18:32
168 Antwoorden / 8 Vragen

De baas laten betalen even nuanceren. Het gaat om een collegaatje van mij. Naast een persoonlijke kaart ook een namens het werk. Het wordt wat omslachtig, om hier een extra postzegel voor te regelen. De werkgever kan momenteel ook niet leveren. Maar goed, het is wat het je waard is, dan maar een paar dagen later. Ik maak in dit soort situaties al geen gebruik van de email, hoewel het adres mij bekend is, vind ik emails voor dit soort gebeurtenissen ongepast. En ja, wat extra bijplakken, het gaat mij niet om de centen, maar om het principe. Want het zelfde geldt m.i. voor een ansicht met de groeten uit.

pa
door patricia1958 - Jan 15, 2007 om 20:31
1 Antwoorden / 5 Vragen

Mijn reactie hier op is;

Ik heb hier op ons kleine winkelcentrum een postagentschapje waar je gewoon een zegel van 5 cent kan bij laten plakken.

Voel me bijna bevoorrecht ha ha ha
Maar dom blijft het wel hun gaan nieuwe zegels verkopen en verplichten je om 5 cent bij te plakken die ze vervolgens niet los verkopen.Hoe bedoel je geld uit de zak klopperij....

Groetjes Patricia