nuchterjan48
door nuchterjan48 Sep 27, 2012 om 23:17
Geldzaken & recht

Mag dit zomaar?

Hallo Team,kan AYDEN B V wat betalingen vericht voor een datingssite genaamd "Badoo" jou ideal gegevens gebruiken voor automatische incasso? Ik heb namelijk 1 keer met ideal betaald voor 1 mnd een extra dienst van deze site,je kon kiezen tussen bepaalde looptijden! maar ik wilde gewoon 1 keer proberen hoe dat zou gaan,echter werd er nu weer datzelfde bedrag afgeschreven van mijn rek,ik heb daar toe geen opdracht gegeven! maar nu las ik in de voorwaarden van deze site dat bij geen tegen bericht ze mijn ideal gegevens zouden gebruiken voor automatische verlenging??? mag dat zomaar? ondanks dat dat in de "Voorwaarden"staat. Vriendelijke groet Jan

2768 17 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2012 om 00:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja.
Lees in het vervolg eerst de voorwaarden...

ve
door verwijderd - Sep 28, 2012 om 01:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bezijds de interne discussie hier,je mag wettelijk geen automatische contractverlenging doorvoeren.Ook al staat het in de voorwaarden. Dus heb je wettelijk gelijk,maar het ook daadwerkelijk halen zal echte stappen vereisen door rechtshulp in te schakelen .
En wil graag nog iets toevoegen. Het maakt me niet uit hoe en op elke wijze iemand een probleem aan kaart. Doel op de vooroordelen hier geuit.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2012 om 07:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat lijkt mij een gat in de veiligheid van betalen via Ideal . Al geprobeerd het bedrag terug te laten boeken door Ideal omdat u er geen opdracht voor gegeven heeft?

Neem contact op met stichting Consuwijzer om dit probleem voor te leggen.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2012 om 07:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tdehond schreef op vrijdag 28 sep 2012, 07:36: Dat lijkt mij een gat in de veiligheid van betalen via Ideal . Al geprobeerd het bedrag terug te laten boeken door Ideal omdat u er geen opdracht voor gegeven heeft?

Neem contact op met stichting Consuwijzer om dit probleem voor te leggen.

Bedankt daar heb ik nog niet aan gedacht!

ve
door verwijderd - Sep 28, 2012 om 07:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tdehond schreef op vrijdag 28 sep 2012, 07:36: Dat lijkt mij een gat in de veiligheid van betalen via Ideal . Al geprobeerd het bedrag terug te laten boeken door Ideal omdat u er geen opdracht voor gegeven heeft?

Neem contact op met stichting Consuwijzer om dit probleem voor te leggen.



Goed advies!!! Of een maandje abonnement kwijt of later een hoop gezanik omdat je een of ander deurwaarderskantoor op je stoep hebt staan!

ve
door verwijderd - Sep 28, 2012 om 09:00
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tdehond schreef op vrijdag 28 sep 2012, 07:36:

Neem contact op met stichting Consuwijzer om dit probleem voor te leggen.



Ja, gaat vast werken --We are registered in England --

En als er in de voorwaarden staat (waar je mee accoord ging) dat er automatische incasso geldt is dat geen gaatje in Ideal maar incasseren ze gewoon van het bekende rekeningnummer met toestemming net zoals ze dat doen bij elk abonnement, dus niets vreemd aan.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2012 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@ vraagsteller
U kunt ook bij uw eigen bank informatie opvragen over deze afschrijving volgens de brochure:
Waar kan ik met mijn vragen over een specifieke iDEAL-betaling terecht?
Voor vragen over een specifieke iDEAL-betaling kunt u contact opnemen met uw
eigen bank.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2012 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tdehond schreef op vrijdag 28 sep 2012, 10:21: @ vraagsteller
U kunt ook bij uw eigen bank informatie opvragen over deze afschrijving volgens de brochure:
Waar kan ik met mijn vragen over een specifieke iDEAL-betaling terecht?
Voor vragen over een specifieke iDEAL-betaling kunt u contact opnemen met uw
eigen bank.



En dan? Dan krijgt TS te horen door wie het is afgeschreven, waar het om gaat is of het volgens de voorwaarde is, dat weet een bank toch niet?

Ts is met:

maar nu las ik in de voorwaarden van deze site dat bij geen tegen bericht ze mijn ideal gegevens zouden gebruiken voor automatische verlenging??? mag dat zomaar?

Akkoord gegaan..... Wordt een moeilijk verhaal, je bent er namelijk mee akkoord gegaan!

ve
door verwijderd - Sep 28, 2012 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tdehond schreef op vrijdag 28 sep 2012, 07:36:

Neem contact op met stichting Consuwijzer om dit probleem voor te leggen.




Daar zullen ze zeker niet van terug hebben.

Het hoofdkwartier van Badooo zit in Soho Londen. Badoo is eigendom van een bedrijf op Cyprus dat dan weer eigendom is van een russische ondernemer Andrey Andreev.

Die doet het vast in zijn broek als je Consuwijzer noemt.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2012 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0


maar nu las ik in de voorwaarden van deze site dat bij geen tegen bericht ze mijn ideal gegevens zouden gebruiken voor automatische verlenging??? mag dat zomaar?



`Ideal gegevens` die ze `gebruiken` is gewoon het voor de betaling gebruikte bankrekening nummer dus daar is niets bijzonders aan, dat staat gewoon op hun bijschrijvingen, had je met acceptgiro betaald hadden ze ook je banknummer........dus heeft verder niets met Ideal te maken

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 07:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Lukt hier niet om de incasso's via Badoo te beëindigen, ondanks dat je aan hebt gegeven dat er geen geld meer van je rekening afgeschreven mag worden. Dan is er een laatste redmiddel. en dat is je bank opdracht geven Badoo "preventief" te blokkeren voor het automatisch afschrijven van bedragen van je rekening.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja dat mag Jan. Dan had je die voorwaarden maar moeten lezen. Je kan kiezen tussen bepaalde looptijden, maar wat je ook kiest, je kiest tevens voor automatische verlenging van de periode die je afspreekt.

[Edit: Off-topic].

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

winterman schreef op vrijdag 28 sep 2012, 00:00: Ja dat mag Jan. Dan had je die voorwaarden maar moeten lezen. Je kan kiezen tussen bepaalde looptijden, maar wat je ook kiest, je kiest tevens voor automatische verlenging van de periode die je afspreekt.

[Edit: Off-topic].


Edit: Off-topic.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

nuchterjan48 schreef op vrijdag 28 sep 2012, 00:07:
OT


Gezond verstand.

[Edit redactie: Off-topic.] Graag on-topic reageren.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

winterman schreef op vrijdag 28 sep 2012, 00:16:
nuchterjan48 schreef op vrijdag 28 sep 2012, 00:07:
OT


Gezond verstand.

[Edit redactie: Off-topic] Graag on-topic reageren.


OT

Ik ga er ook verder geen woorden meer over vuil maken! Bedankt voor je reactie!

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Edit redactie: off-topic.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

festinger schreef op vrijdag 28 sep 2012, 01:35: Bezijds de interne discussie hier,je mag wettelijk geen automatische contractverlenging doorvoeren.Ook al staat het in de voorwaarden. Dus heb je wettelijk gelijk,maar het ook daadwerkelijk halen zal echte stappen vereisen door rechtshulp in te schakelen


[Edit redactie: Off-topic].

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer