Ma
door Marjon65 Apr 1, 2016 om 11:08
Geldzaken & recht

Mag een incassobureau zomaar fouten maken?

In september 2015 werd er loonbeslag opgelegd door GGN (dit kreeg ik via mijn werkgever te horen en kwam volledig uit de lucht vallen) over een zogenaam openstaande rekening. Na veel moeite GGN aan de telefoon kunnen krijgen, uiteindelijk na veel contactpogingen mijnerzijds en (toesturen van bewijsstukken) weinig antwoorden GGN, een klacht geplaatst op Klacht.nl. Dan krijg je dus we snel een reactie, en op 6 oktober een brief gekregen met een excuus voor de administratieve fout, loonbeslag zou worden terugbetaald en dossier weer worden gesloten. Ok, kan gebeuren denk je dan nog, maar leuk was het niet. Maar afgesloten???

Vanochtend ligt er een brief op de mat "Voorkom verkoop auto op 28 april a.s., neem szm contact op".  Blijkt dat het dossier helemaal niet is afgesloten c.q. weer is heropend, en men vindt dat er nu beslag op mijn auto kan worden gelegd, dit openbaar gemaakt kan worden door melding in de krant en een ophanging/melding op de deur van mijn huis en de auto.

Uiteraard heb ik gelijk GGN gebeld, na heel lang wachten werd er opgenomen, ik heb achtereenvolgens 2 dames gesproken die mij verwezen naar een derde persoon, die niet bereikbaar was, men zou contact met mij opnemen. Vanwege de voorgeschiedenis heb ik daar nu weinig vertrouwen in.

Dit is werkelijk ongelooflijk, kan een incassobureau zomaar zijn gang gaan en deze fouten maken, beslag leggen op loon en auto zonder enige vooraankondiging, mij publiekelijk 'te schande' maken terwijl je niets fout hebt gedaan en geen openstaande 'vorderingen' hebt?

Wat kan ik hier nog aan doen?

4027 11 Rapporteer

getty
door getty - Apr 1, 2016 om 11:12
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Om wat voor een vordering zou het gaan dan, hebt u daarnaar gevraagd?

getty
door getty - Apr 1, 2016 om 11:15
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik denk overigens dat het hier geen incassobureau is maar een deurwaarder als er beslag is gelegd. Dit kan alleen een gerechtsdeurwaarder doen.
U kunt altijd nog dreigen met een officiele klacht bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders, daar zijn ze vaak niet zo blij mee.
Maar alleen dus als er echt geen vordering is. Is er wel een schuld van u bij hun om in te vorderen, mag er wel beslag op uw auto worden gelegd.
Daarbij hoeven ze geen rekening te houden met de beslagvrije voet, wat wel bij het loon geldt.

Ma
door Marjon65 - Apr 1, 2016 om 11:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Getty, het zou gaan om een openstaande factuur uit 2013 van 69 euro, bij Vodafone. Ik heb hiervan bij vorige contacten met GGN al een paar keer  bewijs van betaling gestuurd (omdat het steeds niet meer in hun administratie te vinden was?!?!?!), ook Vodafone heeft hiervan destijds bevestiging gestuurd naar GGN.

marita5
door marita5 - Apr 1, 2016 om 11:21
11644 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marjon65 ,

Een incassobureau mag helemaal geen beslag leggen , dit gebeurd in opdracht van een rechter en uitgevoerd door een deurwaarder.

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels.

http://www.wetrecht.nl/incassobureau/

Neem contact op met het juridisch loket in uw Gemeente , zie hier scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact

Ma
door Marjon65 - Apr 1, 2016 om 11:22
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat inderdaad om een gerechtsdeurwaarder, van GGN, tevens incassobureau. Dank voor het antwoord, ik ga inderdaad dreigen met een klacht bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders (en dit indien nodig ook echt doen).

Maar eerst maar eens het juridisch loket bellen.

Dank voor het advies Getty en Marita!

di
door dick zwager Jan 17, 2017 om 17:52
4 Antwoorden / Vragen

https://www.facebook.com/GGN-mastering-credit-zijn-crimineelen-267862356965400/?ref=ts&fref=ts

di
door dick zwager - Jan 17, 2017 om 17:49
4 Antwoorden / Vragen

https://www.facebook.com/GGN-mastering-credit-zijn-crimineelen-267862356965400/?ref=ts&fref=ts

tijger1
door tijger1 Jan 17, 2017 om 21:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zet u dat onder een oud topic?

di
door dick zwager Jan 17, 2017 om 22:25
4 Antwoorden / Vragen

GGN houd ook niet op en gaat jaren door

tijger1
door tijger1 Jan 17, 2017 om 22:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar met uw reacties schiet niemand op.

Cookies
door Cookies Jan 17, 2017 om 22:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sterker nog: wat moeten we met FB links?

di
door dick zwager - Jan 17, 2017 om 17:51
4 Antwoorden / Vragen

https://www.facebook.com/GGN-mastering-credit-zijn-crimineelen-267862356965400/?ref=ts&fref=ts

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 17, 2017 om 19:26
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mag een incassobureau zomaar fouten maken?

Nee natuurlijk niet, die moeten ze vtv met u overleggen.
Voor € 69 beslag op uw auto? Dan heeft u of een goedkope auto of een hogere schuld als dat u nu doet voorkomen.
Ergens klopt er iets niet.

ja
door janf43 Jan 17, 2017 om 19:32
733 Antwoorden / 0 Vragen

Die €69 zal door gerechtelijke en andere kosten wel wat zijn opgelopen. En als de auto meer opbrengt dan de kosten wordt dat toch uitbetaald? Maar de deurwaarder zal genoegen nemen met een kostendekkend bod, en echt niet proberen er de hoogste prijs voor te krijgen.

tijger1
door tijger1 Jan 17, 2017 om 21:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al oud topic.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 18, 2017 om 00:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@tijger, heb alles doorgelezen maar niet op data gelet, beetje dom ;-)

jo
door jorisw - Jan 17, 2017 om 20:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Een incassobureau maakt geen fouten. Hoogstens de mensen die er werken, en het is niet verboden om fouten te maken. Zolang je ze maar herstelt. Ik zou overigens niet weten hoe je fouten maken moet verbieden.

tijger1
door tijger1 Jan 17, 2017 om 21:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Oud topic.

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2017 om 21:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het topic is al van april 2016.

costnix
door costnix - Jan 18, 2017 om 01:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Errare humanum est.