Ha
door Hanneke Groot Roessink May 24, 2024 om 13:43
Geldzaken & recht

Mag een opleing de examenkosten verhogen tijdens de opleiding?

Ik volg een eenjarige opleiding. Aan het eind daarvan kan ik examen doen waarvoor ik apart moet betalen. Nu s het bedrag hiervoor tijdens het volgen van die opleing met 200 euro verhoogd ten opzichte van bij de start van de opleiding. Mag dat?

1959 6 Rapporteer
mahadma
door mahadma - May 24, 2024 om 14:40
11617 Antwoorden / 51 Vragen

Alle kosten, directe en indirecte, worden hoger. U kunt informeren waarom en wat er verhoogd is. Bij examens zullen mogelijk meer mensen betaald moeten worden, hetgeen zo maar een hoger prijskaartje ontstaat.

Ja
door JannyBoe - May 24, 2024 om 14:52
539 Antwoorden / Vragen

Hallo Hanneke, wat staat er in de voorwaarden? Kijk daar eens naar.

rj
door rjw - May 24, 2024 om 16:13
3307 Antwoorden / 5 Vragen

Was het examen inbegrepen in de kosten van de cursus of "bestel" je dit los zodra je de kennis hebt om examen af te leggen?

sjjoppy
door sjjoppy - May 24, 2024 om 16:33
7252 Antwoorden / 3 Vragen

Bij uw start van de opleiding was het dus voor de toen geslaagden goedkoper dan een jaar later toen u aan de beurt was dus mag die verhoging volgens mij.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 24, 2024 om 18:49
2147 Antwoorden / Vragen

Het is gekend niet netjes een vraag met een wedervraag te beantwoorden maar ik waag het er toch maar op; "Waarom zou dat in [edit-red.] niet mogen?".
Wat heb je in gedachten, de wet op de examenprijzen? En dan ga ik er maar vanuit dat als je een toezegging of afspraak over die prijs had gemaakt je dat zou melden in de toelichting. Ik ben een optimist.

1paul
door 1paul - May 30, 2024 om 07:51
3216 Antwoorden / 0 Vragen

wat staat er in de overeenkomst die u heeft afgesloten, staat daar een prijs in voor het examen dan geld de verhoging niet voor u staat er niets in over de prijs dan mag men dit doen ja TENZIJ men u in de reclame uitingen voorgehouden heeft wat de prijs zou zijn van examen voor deze opleiding, deed men dit heeft men een belofte gedaan waarop u een deal sloot.

u moet dan wel het een en ander kunnen bewijzen uiteraard, kunt u dit, laat ze dit weten en eis examen voor dat bedrag kunt u dit niet dan ja, het mag..