ma
door marabar Dec 18, 2016 om 18:42
Geldzaken & recht

Mag Nuon €250,extra vragen bij op tijd overstappen?

In mei dit jaar ben ik overgestapt naar Qurrent.
Mijn contract bij Nuon was afgelopen.
Ik betaalde daar € 148,= per maand.
Bij Qurrent betaal ik € 115,=
Zij zeiden dat ik een maandbedrag betaalde voor een huishouden van 3 personen.
Toch woon ik alleen en mijn flat is 49 m2 groot.
En ik moest nog € 250,= extra betalen terwijl het een zeer zachte winter was geweest.
Het was geen boete, het was verbruik.
Ik kan die rekeningen niet lezen, dus ook niet vergelijken of het klopt.
Liander meet alleen de meters door, en als het klopt moet je de rekening daarvoor betalen.
De ombudsman doet alleen rijkszaken.
Wie o wie kan mij helpen!!!!

714 5 Rapporteer

lo
door lovewinnie - Dec 18, 2016 om 18:46
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Wat u gaat betalen is niet van belang. Bij sommige betaald u maar 50 per maand maar betaald u achteraf flink bij
Bij het afsluiten van u contract moet u dus nooit vertrouwen op maand termijn.  ik gezin van 4 betaal voor gezin van 2 en krijg elk jaar geld terug. Buurvrouw alleenstaand gaat niet bewust om met stroom en betaald voor 4 persoons huishouden en is alleen met zonnebank verslaafde dochter.

Ipv kijken na geschatte maand bedrag moet u kijken naar tarief per kwh stroom en tarief per m3 gas. Daarnaast bedragen vastrecht. Dit is belangrijker dan u zogenaamde maand bedrag want dit kan nooit precies kloppen. U krijgt uiteindelijk geld terug of moet bij bijbetalen.

Wat was u verbruik afgelopen jaar?? En waar heeft u voor betaald!! Is is makkelijk te zien op u eind afrekening. Blijkbaar meer verbruikt dan verwacht en ja dan moet i bijbetalen

Cookies
door Cookies - Dec 18, 2016 om 18:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dit heeft natuurlijk helemaal niets met overstappen te maken. Je hebt je jaar-/eindafrekening van de Nuon ontvangen en je maandelijks voorschot was duidelijk onvoldoende. Je verbruik is dan wel extreem te noemen, gezien je voorschot van 148,- euro.

Overigens: bij Nuon betaal je achteraf, dus zit er niet nog 1 maandvoorschot bij die 250,- euro?

Leuk, dat je voorschot bij Qurrent een stuk minder is, maar daardoor is straks het bedrag dat je moet bijbetalen wel een stuk hoger dan bij de Nuon.

diumenge
door diumenge - Dec 18, 2016 om 18:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoezo kunt u de rekening niet lezen?

Een maandelijkse bijdrage van 148 euro en dan nog moeten bijbetalen is voor een alleenstaande op een kleine flat wel apart, maar het kan kan natuurlijk wel. Hebt u apparaten die heel veel stroom verbruiken of stookt u met de ramen open?

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2016 om 19:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u ze niet kunt lezen, dan maar iemand anders vragen om dat voor u te doen. U hebt wel verschrikkelijk veel verbruikt.

na
door nabila - Mar 19, 2017 om 15:04
5 Antwoorden / Vragen

Hoi Marabar,

Nuon mag dat indien je meer vebruikt blijkt te hebben achteraf dan d.m.v. voorschotten in rekening is gebracht. Nu lijkt me bij zo'n hoog maandbedrag voor een flatje een goede [edit, commerciële of promotionele links niet toegestaan -redactie] wel even handig. € 148 moet normaalgesproken ruim voldoende zijn. Wellicht kloppen de meterstanden niet o.i.d.. Wat ook wel eens voorkomt is in het geval van een slimme meter de meter niet helemaal goed werkt, en dan betaal je dus onterecht teveel bij.