sabinaa
door sabinaa Oct 20, 2005 om 17:09
Geldzaken & recht

Makelaar conflict

Ik heb al een aantal maanden mijn oude huis te koop gezet, en er zijn al aardig wat mensen langs geweest. Een aantal mensen hebben hun bod uitgebracht maar de onderhandelingen liepen stuk, dus is het huis nog niet verkocht. Ik vind dat de makelaar die mij helpt, zijn werk niet goed doet. Wat kan ik het beste tegen hem zeggen ? En wat zal hij hier op antwoorden ?

756 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 20, 2005 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u de makelaar niet capabel acht voor zijn taak,is het wel zinvol om
e.e.a. met de man door te praten .En dan in de zin van "Wat  doen
wij ! samen niet goed ".Kijk nu eerst even wat de reactie is, u kunt
zelf ( hoe gek dat ook klinkt) ook fouten maken.Welke kom terug met
meer info uit uw ervaringen.Misschien dat wij Thea&Laantje nog wat
tips voor u hebben. Dag

ve
door verwijderd - Oct 20, 2005 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik het zo lees dan lijkt mij dat het niet aan de makelaar ligt maar aan uzelf. Er zijn al een paar mensen geweest die een bod hebben uitgebracht. Dat betekend dus dat de makelaar met het aanbieden niets fout doet. U heeft te hoog ingezet en zakt onvoldoende met de prijs.

Als de onderhandelingen stuk lopen betekend dat de potentiele kopers uw prijs te hoog vinden voor datgene wat ze krijgen. De makelaar onderhandeld namens u ?. Als u zegt oké, die prijs vind ik goed dan heeft de makelaar dat te accepteren. Als de makelaar dan beweert dat het te weinig is, dat u meer kunt krijgen dan is het nog steeds aan u om te zeggen ik vind het genoeg ik verkoop voor die prijs.

Informeer eens in de omgeving wat de huizen daar "gedaan" hebben, dat kan ook via vereniging eigen huis. (de makelaar kan dat ook voor u doen). Houd er rekening mee dat de prijzen over hun top heen zijn, er meer huizen te koop zijn en huizen mede daardoor langer te koop staan.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2005 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Heer /Mevrouw Scroogy, Uitgaande van de opzet in het Kassaverhaal , moeten wij Laantje&Thea even corrigeren.U stelt dat het niet doorgaan van de verkoop ligt aan de prijs.Waar basseerd u deze uitspraak op ?. Verder heeft u het over een daling van de huizen prijzen? .Terwijl juist vandaag (tot onze vreugde ) er een bericht is van een opgaande lijn in de markt.En tot slot !! een prijs is soms helemaal niet belangrijk,wij huldigen nog steeds het fenomeen wat de gek er voor geeft en op ieder potje past een dekseltje.Dus in het vervolg op de kassa goede info!! Pas op hoor .

ve
door verwijderd - Oct 20, 2005 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Tohunga, In onze eerste reactie hebben wij de vraagstelster
gevraagd om wat meer info te geven m.b.t. tot deze kwestie.Wij
gaan er dus vanuit datn uw correctie de uitlatingen betreft van de mede
respondent.Wij hebben wel een aantal adviezen voor Mevrouw Sabina die
alles te maken hebben met de praktijk van de verkoop van huizen in het
algemeen.Thea&Laantje

ve
door verwijderd - Oct 21, 2005 om 00:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Je schrijft dat een aantal mensen een bod heeft uitgebracht, maar dat die onderhandelingen stuk liepen. Is het niet niet zo dat de makelaar steeds naar jou terugkoppelt wat  eventuele kopers bieden, zodat jij via de makelaar weer een tegenbod uitbrengt? Als het alleen maar via de makelaar loopt zou ik hem vragen steeds verslag aan jou uit te brengen, zodat jij  zelf meer invloed hebt in de onderhandelingen.

succes en groetje.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2005 om 00:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan maar even een antwoord dat er wel toe doet, zonder te discussieren over wiens schuld het is:

Met de makelaar ben je een overeenkomst aangegaan waarin bepalingen zijn opgenomen mbt annulering van de overeenkomst (waarschijnlijk een boete van 10% van de courtage en kostenvergoeding voor advertenties).

Als je ontevreden bent en je wilt van hem af, dan zal je die kosten moeten voldoen en vervolgens een nieuwe makelaar inschakelen. Pas als je aan kan tonen dat de makelaar een wanprestatie verricht, heb je een kans van slagen dat je er kostenloos vanaf kan. Stel de makelaar in dat geval in gebreke.

Succes, groet, Joost