ko
door komopnou Jun 2, 2015 om 13:43
Geldzaken & recht

Me geld terug krijgen

Goeiedag, ik krijg nog geld van iemand maar die is verhuist en ik weet niet waar die nou woont , wel in Nederland want ik zag ze naam op internet , weet iemand hoe ik dat aanpak?

884 8 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jun 2, 2015 om 13:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kijk eens of hij op Facebook of Twitter zit. En voor de rest: veel googelen naar zijn naam.

zoekster
door zoekster - Jun 2, 2015 om 14:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Is het een groot bedrag dat u nog van deze persoon krijgt en heeft u bewijs van de lening?

uwjurist
door uwjurist - Jun 2, 2015 om 14:56
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Als u bewijs hebt van de lening is het zinvol een deurwaarder in te schakelen. Een deurwaarder kan het BRP inzien/een adres achterhalen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

ko
door komopnou - Jun 2, 2015 om 21:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Carola 83 ja hij zit op facebook , maar ik zit er niet op maar als ik daar ook bij gaat , kan ik dan zo ze adres te weten komen ?

Zoekster het gaat om meer dan 1000 euro want ik had ze ouwe keuken gesloopt voor hem en afgevoert en nog wat werk en omdat ik dacht dat hij me vriend was had ik hem 2 x 200 geleent voor ze dochtertje . Maar niet op papier gezet , stom natuurlijk .

Uw jurist het is en werk dat ik gedaan heb en dat hij nooit betaald heb , hij zei steeds ja eind van de maand krijg ik me salaris en dan krijg jij je geld . Maar eind van de maand was hij verhuist . Dus en werk en geld geleent .

mahadma
door mahadma - Jun 2, 2015 om 23:19
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Carola 83 ja hij zit op facebook , maar ik zit er niet op maar als ik daar ook bij gaat , kan ik dan zo ze adres te weten komen ? Op FB staan geen woonadressen.

Zoekster het gaat om meer dan 1000 euro want ik had ze ouwe keuken gesloopt voor hem en afgevoert en nog wat werk en omdat ik dacht dat hij me vriend was had ik hem 2 x 200 geleent voor ze dochtertje . Maar niet op papier gezet , stom natuurlijk. Wie eist bewijst, geen bewijs, geen zaak.

pino123
door pino123 - Jun 3, 2015 om 07:29
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Niets op papier? Dan wordt het jouw woord tegen de zijne... Wordt dus een lastig verhaal.

zoekster
door zoekster - Jun 3, 2015 om 09:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Misschien kunt u hem een bekentenis 'ontlokken'. Bijv. door poeslief via mail te vragen wanneer hij het geld (bedrag noemen) terug gaat betalen. Wat zijn plannen zijn, of dat hij wellicht op dit moment nog wat krap bij kas zit en dat hij daarom nog niet heeft betaald ? (toon u begripvol).

Het zou kunnen dat hij dan een zielig verhaal gaat ophangen (dat doen wanbetalers vaak) en dat hij mailt dat hij een moeilijk leven heeft, dat zijn hondje net gestorven, zijn relatie is ten einde bla bla bla, allemaal smoezen om bij u aan het lijntje te houden, maar dat het geld echt nog wel komt en dat u nog even geduld moet hebben.

Op dat moment heeft u bewijs dat de lening/het loon inderdaad nog moet worden betaald.

Dan moet u wel eerst zijn emailadres hebben, maar dat is wel het leuke van facebook, je kunt iemand een persoonlijk bericht kunt sturen. Dus geen berichtje op de openbare pagina. Vraag even hulp van iemand die met facebook bekend is en die weet hoe je een persoonlijk berichtje kunt sturen wat niemand anders kan zien.
Soms staat er op de pagina in welke plaats ze nu wonen. Ook wel handig is het als hij zijn geboortedatum op facebook heeft gezet.
Zorg ervoor dat u zijn volledige naam noemt, en terloops in de mail datum werkzaamheden en plaats noemt.

Zoiets als, ik vind het jammer dat je niet meer op [adres] woont, want dat was toch een leuke buurt. Nou ja, iets slinks bedenken waardoor hij in de val loopt. Maar dat alles tussen allemaal afleidende zaken om argwaan te vermijden.

Hou het absoluut niet zakelijk, hij moet zich 'veilig' wanen en denken dat hij met een watje/dombo te maken heeft die hij voor eeuwig aan het lijntje kan houden.

Eenmaal in de val gelopen kunt u ermee naar de deurwaarder.

Als het een doorgewinterde klaploper is, zal hij het doorhebben, dus het is even afwachten.

Trapt hij er niet in en is het duidelijk dat hij niets zal toegeven, dan gaat u frontaal in de aanval en zet u uw aanmaning gewoon openbaar op zijn facebookpagina. Dan maar aan de schandpaal. Het zal dan wellicht op niets uitlopen, maar dan heeft u toch nog uw gram gehaald.

ko
door komopnou - Jun 3, 2015 om 10:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

Mahadma , Pino123 , en vooral Zoekster bedankt . Ik begrijp dat ik iemand der bij moet halen die me helpt met facebook. , meschiien komt het toch nog goed te zijner tijd . Eerlijk duurt het langst he .