ja
door jaymie Jan 27, 2006 om 16:08
Geldzaken & recht

Mediamarkt niet goedkoper

Ik wilde een indesit droger kopen,bij mediamarkt was deze 199,00euro,bij de concurent 189,00.

Daar wilde men bij mediamarkt wel 10,00euro vanaf doen,de droger werd besteld.Na 3 weken was de droger er.

Vandaag ging ik de droger halen,en ging ook even binnenkijken bij BCC,tot mijn verbazing was dezelfde droger 169,00euro.

er stond geen prijs op het apparaat maar volgens de verkoper was het de normale prijs.

omdat mediamarkt een paar honderd meter vederop zit ging ik terug.

daar hoorde men mijn verhaal aan en een verkoper ging kijken bij de BCC kwam terug en zei dat ze niet met de prijs eens waren,omdat de droger niet geprijsd was in de winkel.

ik was best boos want ze adverteren dat ze de goedkoopste zijn en als je het zelfde artikel ergens goedkoper vind in een straal van 30 km zij het verschil terug betalen.

een hoop bla bla waar een klant niets aan heeft.

ik heb de droger terug uit de auto laten halen,en heb mijn geld terug gevraagd.

ben vervolgens naar BCC gegaan en heb de zelfde droger gekocht voor 169,00euro

toch vindt ik dit belachelijk,dat men schijnbaar zulke reclames mag maken.

VOOR MIJ GEEN MEDIAMARKT MEER

1052 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 27, 2006 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom een apparaat bij een zaak KOPEN en dan bij de concurentie gaan kijken wat het gebeuren daar kost. Als je voor jezelf de beste koop wilt maken kijk je EERST overal en ga dan over tot koop.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2006 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer, ook BCC.... maar mijn vrouw heeft ooit een vaatwasser gekocht, van INDESIT en de monteur zij na 3 reparatie's   .........    alweer een IN DE SHIT.

blijkbaar was er een werkplaats vol, en toen ik de 4e keer maar een Bosch kocht,en de Indesit naar huisvuil depot bracht, zag ik wel heel veel Indesit apparaten, die nog leverbaar in winkel waren...  blijkbaar zijn er meer mensen die  het binnen 3 jaar dumpen, en nooit weer,  alleen met 5 jr extra garantie, en er zijn ook winkels die altijd extra garantie aanbieden, behalve bij enkele merken als bv. Indeshit..

gozik

ve
door verwijderd - Jan 28, 2006 om 01:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je mag van geluk spreken dat je dit er nog uit hebt weten te slepen. De actie voor elders goedkoper, geldt tot aan het moment van koop. Mediamarkt had jou dus eigenlijk aan de koop kunnen houden!!!

En wat klaag je nu nog: je hebt wat je wilt tegen de laagste prijs! Ik zou als verkoper van mediamarkt ook niet zomaar toegeven. En jij in zijn positie ook niet.. Je hebt wat je wilt, so leave it alone of klaag verder op het forum.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2006 om 08:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Het klopt dat MediaMarkt soms 'duur' is ten opzichte van de concurrenten. Dit wees recent Duits onderzoek ook uit. Uit de onderzoeksresultaten kwam naar voren dat MediaMarkt hele scherpe aanbiedingen heeft, waarmee ze -op dat moment- ook echt de goedkoopste zijn binnen de branche. Deze aanbiedingen comminiceren ze (overdreven) duidelijk, waardoor de klant de indruk krijgt dat MediaMarkt over het hele assortiment goedkoop is (dit imago stralen ze natuurlijk ook uit). Echter dit is in veel gevallen niet zo; de prijzen van mediaMarkt zijn veelal gelijk aan die van de concurenten en soms zitten ze daar (ruim) boven. Let dus altijd op, als je spullen bij MediaMarkt koopt, want deze zijn per definitie niet goedkoper dan bij andere electronicawinkels. Dit terwijl de service van MediaMarkt (zo ik begrepen heb), met enige regelmaat te wensen over laat.

En dan nog even over het merk Indiset: mijn moeder heeft een wasmachine van Indeset. Ze heeft er al veel problemen mee gehad en hij maakt ontzettend veel herrie. Het mogen duidelijk zijn, dat ik het merk indeset dan ook geen aanrader vind. Maar deze keuze is natuurlijk geheel aan u.

Groet Richard

ve
door verwijderd - Jan 28, 2006 om 08:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank je Richard

mijn oude droger was een Indesit,en die is van '94.hij doet het nog steeds maar het wasgoed komt steeds tussen de rand van de deur en kuip met als resultaat dat het wasgoed vast komt te zitten en daar zwarte vlekken komen waar het vast heeft gezeten.

in 2003 waren de lagers versleten,die heeft mijn man vervangen maar waarschijnlijk sluit de kuip niet goed meer aan.

als ik er een echte monteur moet voor laten komen zijn de kosten waarschijnlijk hoger dan een nieuwe.

bovendien heb ik in de winkel gekeken en gevoeld of de kuip wel goed aansluit en er geen randen aan zitten waar het wasgoed eventueel tussen kan zitten.

en deze stelde mij gerust natuurlijk kan ik nooit helemaal zeker weten of ik een goede koop heb gedaan.

men had er ook nog nooit van gehoord dat er wasgoed kan klem zitten,waarschijnlijk ben ik 1 van de weinige.

maar toch hoop ik erop dat deze ook lang genoeg mee mag gaan.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2006 om 08:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik gisteren al vertelde, Indesit word door monteurs IN DE SHIT genoemd, en dat zegt genoeg, hoewel er nu een 10 jarige gebruiker in het lijstje voorkomt,,, de klemmende trommel, en diverse zelf reparatie's, wegens scherpe randen bij de vaatwasser ging de monteur met werkhandschoenen...

Er zijn diverse winkels die wel INDESIT verkopen maar zonder garantie verlenging...  ondanks de provisie die ze hiervoor krijgen, mogen ze dit merk niet meer verlengen, koste te veel!

 De naam van firma moest helaas geheim blijven, maar een vraag in de winkel en U weet het dan ....

Gozik

ve
door verwijderd - Jan 28, 2006 om 09:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry maar u gaat eerst droger kopen bij de mediamarkt ze komen u tegemoet . ze bestellen hem voor u maar dan gaat u toch nog even de bcc in belachlijk terwijl u net uit mediamarkt komt om u droger op te halen en in de auto heb staan u wilt zeker altijd voor en dubbeltje op de eerste rij zitten .

maar ja goedkoop in duur koop

ve
door verwijderd - Jan 28, 2006 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had me toch er echt iets eerder in verdiept, dan had u misschien direkt een betere keuze kunnen maken.
Mediamarkt is goedkoper met de aanbiedingen, verder beslist niet hoor, dat zijn de lokkertjes, maar bij de lokale dealer kan ik bijna altijd goedkoper dan de MM en daar is het nog van ouwe jongens krentebrood........

ve
door verwijderd - Feb 2, 2006 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ja alweer zo een aanbieding van de vele in die sector. Ik kan je mededelen, naar ruim 15 jaar ervaring in die branche, en dan met inkoop en verkoop, geen enkele winkel maakt het waar om de goedkoopste te zijn. De vele aanbiedingen, de onderhandse magazijn verkopen, de aanbiedingen van de leverancier, en ga zo maar even door. Al deze dingen lijden er toe, ik koop vandaag in, en mijn concurent morgen, krijgt deze onderhands een korting zodat hij die dingen voor minder kan verkopen, alleen hij mag deze prijs niet openlijk in zijn winkel tonen. Een heel vervelende en soms ook rottige handel, en voor de consument erg verwarrend.

Opaleo.