63pv1Verf!
door 63pv1Verf! Mar 7, 2018 om 14:49
Geldzaken & recht

Mensen geld op spaarrekening dan kunnen criminelen moeilijker bij het geld van

Vaak zie jij bij Opsporing gezocht, dat criminelen met een babbeltruc de pas en de pincode van iemand ontfrustselen. Merken zij dan dat er op de rekening haast geen geld staat, druipen ze hopelijk af. Voor het slachtoffer is het dan wel zaak dat het geld op een spaarrekning staat. Zeker met een app van de bank kan je makkelijk geld opnemen voor je betaalrekening. Dus sluis zoveel mogelijk uit de handen van criminelen.

Deze opmerking heb ik ook bij Opsporing gezocht gedeponeerd, maar daar kom ik niet doorheen. Dus ik hoop dat Kassa deze tip kan doorgeven op tv.

Met vriendelijke groet,
[edit persoonlijke gegevens -redactie]

1351 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 7, 2018 om 14:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mensen luisteren helemaal niet naar tips. Pas als het te laat is.

edrick3
door edrick3 - Mar 7, 2018 om 14:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ook hier zit je verkeerd.
Voor contact met de redactie: klik onderaan deze pagina ond er Service op Contact.

Trouwens niet handig om je tel.nr. op een openbaar forum te plaatsen.
Heb de redactie gevraagd dit te verwijderen.

gerbera
door gerbera - Mar 7, 2018 om 15:02
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Vaak zie jij bij Opsporing gezocht, dat criminelen met een babbeltruc de pas en de pincode van iemand ontfrustselen.
Nog vaker blijkt dar er mensen zijn die dergelijke berichten, maar ook waarschuwingen van de bank, in de wind slaan.
Nou kan ik u wel bellen om te vertellen dat u uw telefoonnummer moet verwijderen maar dat kost mij dan weer geld.
Oh de redactie was mij een slag voor.

sy
door sylvia_71 - Mar 7, 2018 om 15:03
288 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de tip.

me
door mein33 - Mar 7, 2018 om 17:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zeker met een app van de bank kan je makkelijk geld opnemen voor je betaalrekening

@grondverf,

Leuk bedacht, maar de dagelijkse realiteit steekt, naar mijn idee, toch iets anders in elkaar.
Meestal zijn alleen wonende iets oudere ouderen de dupe van van dit soort praktijken, omdat zij nog enig vertrouwen in de medemens hebben, maar komen daardoor vaak bedrogen uit.
Diezelfde iets oudere ouderen hebben meestal geen apparaat waarmee ze, met gebruik making van een app, hun bankzaken kunnen regelen, aangezien vele van hen deze moderne technologische ontwikkelingen allemaal niet meer kunnen bijbenen.
Dus uw doelgroep schiet u naar mijn gevoel voorbij met uw overigens wel goede advies.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 7, 2018 om 20:49
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Merken zij dan dat er op de rekening haast geen geld staat, druipen ze hopelijk af

Nee hoor dan kunnen ze de rekenimg gebruiken voor duistere zaakjes.
Datlevert per dag meer op als wat een gemiddelde Nederlander op zijn betaalrekening heeft staan. Dan gebruiken ze de rekening een week en.is de buit binnen en zit de echte rekeninghouder met alle ellende en gedoe.