door 12eduard Apr 9, 2018 om 21:36
Geldzaken & recht

Merkwaardig?

Ik ben Eduard, rolstoelgebruiker. Ik doe 2 keer per week boodschappen bij een nabijgelegen plein (35 minuten ver). Omdat er geen gehandicaptentoilet is (noch op het plein, noch in de winkels) gebruik ik luiers. Omdat deze niet medisch noodzakelijk zijn, worden deze niet vergoed. Is dit niet merkwaardig?

4231 33 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 9, 2018 om 21:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vind ik niet merkwaardig nee. Hoe vervelend het ook is.

Cookies
door Cookies - Apr 9, 2018 om 21:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, vind ik niet merkwaardig. Vrouwen moeten 30/40 jaar lang voor tampons enz. betalen. Worden ook niet vergoed, want niet medisch noodzakelijk.

door 12eduard Apr 9, 2018 om 22:12
11 Antwoorden / 7 Vragen

Al vind ik dit niet vergelijkbaar (ik ben immers gehandicapted), tampons zouden door anderen betaald moeten/kunnen worden (ik denk aan ouders of partner).

tenormin
door tenormin Apr 10, 2018 om 19:26
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Wat een rare gedachte kronkel. Door ouders (partner) betaald worden. Je weet kennelijk niet hoe een vrouw gemaakt is (ik bedoel niet uit de rib van Adam); zouden in jouw ogen ouders tot minimaal 70 jaar moeten betalen voor tampons voor hun dochter. Hilarisch eigenlijk wat je schrijft.

door 12eduard Apr 10, 2018 om 23:01
11 Antwoorden / 7 Vragen

Carola83 heeft het over 30/40 jaar. Dat is wat anders dan 70 jaar.

tenormin
door tenormin Apr 10, 2018 om 23:49
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, je schrijft wel dat ouder dat zouden moeten betalen.  Ongesteld zijn, want daar heb je het over, duurt gemiddeld 50, jaar, dus? Wat wil je nu. Dat ouders of partners die maandverbanden, tampons, moeten betalen. Echt lachtertje, nooit zoiets krankzinnigs gelezen. Die zijn, als ze nog leven, minimaal 70 jaar.+

jayrayskull
door jayrayskull - Apr 9, 2018 om 21:52
48 Antwoorden / Vragen

Nee.

me
door mein33 - Apr 9, 2018 om 22:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Omdat deze niet medisch noodzakelijk zijn, worden deze niet vergoed. Is dit niet merkwaardig?

Door wie zouden deze dan wel vergoed moeten worden ?
Niet door de zorgverzekeraar aangezien u geen medische indicatie heeft.
Ga eens met uw vraag naar uw huisarts, mogelijk kan die u verder helpen.

door 12eduard Apr 9, 2018 om 22:04
11 Antwoorden / 7 Vragen

Mijn gemeente moet zorgen dat er toiletten zijn, ook gehandicaptentoiletten.

door 12eduard Apr 9, 2018 om 22:24
11 Antwoorden / 7 Vragen

Wat moet ik dan doen? Thuisblijven en verhongeren?

aurora1
door aurora1 Apr 11, 2018 om 20:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een dramaqueen.

jo
door jorisw - Apr 9, 2018 om 22:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De verzekeraar kan er niet aan doen dat er geen geschikte WC is in het winkelcentrum. Bespreek het eens met de winkeliersvereniging (als die er is).

ne
door neodutchio - Apr 9, 2018 om 22:06
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Op heel veel plekken is uberhaupt geen toilet. Moet dan iedereen luiers vergoed krijgen?

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2018 om 22:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En is er dan wel een toilet voor niet gehandicapte personen? Het winkelcentrum waar ik naar toe ga heeft ook geen openbaar toilet.

Moet u per se zo ver weg boodschappen doen?

En u gebruikt wel een rolstoel, maar dat hoeft mog niet te betekenen dat u niet twee uur of zo uw plas op zou kunnen houden.

Afgezien daarvan zou u op uw aangifte onder medische kosten € 300 kosten wegens extra bewassing en kleding en dergelijke op kunnen voeren.

door 12eduard Apr 9, 2018 om 22:17
11 Antwoorden / 7 Vragen

Ja, niets dichterbij.

Ik ben minimaal 3 uur weg.

Laatste regel is een goede tip.

Gr
door Grunn1 Apr 10, 2018 om 02:06
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik ben minimaal 3 uur weg”
Het plein is 35 minuten weg, heen en weer dus 1 uur en 10 minuten, 3 kwartier boodschappen doen en binnen 2 uur ben je weer thuis. Zie het probleem niet zo.
Lukt het niet om binnen die tijd je boodschappen te doen ga dan wat vaker dan 2 keer per week is ook nog gezond wat extra buitenlucht.

door 12eduard Apr 10, 2018 om 13:54
11 Antwoorden / 7 Vragen

Typisch een reactie van iemand die NIET gehandicapt (rolstoel) is!

marita567
door marita567 - Apr 9, 2018 om 22:53
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo 12Eduard ,

U kunt toch ook de boodschappen online bestellen en thuis laten bezorgen .

aurora1
door aurora1 - Apr 10, 2018 om 00:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, niets merkwaardigs aan. Vrijwel nergens zijn openbare toiletten. En al die mensen zullen echt geen luiers dragen, laat staan dat die vergoed zouden moeten worden, door andere belastingbetalers betaald neem ik aan. Dus goed organiseren met boodschappen doen en wanneer u hoeveel drinkt, of boodschappen bestellen en thuis laten bezorgen. De meeste supermarkten doen dat. Verder zou u kunnen kijken of er bij u in de buurt niet een rijdende supermarkt is. Ook die brengen de boodschappen tot in de keuken.

door 12eduard Apr 10, 2018 om 13:51
11 Antwoorden / 7 Vragen

Typisch een reactie van iemand die NIET gehandicapt is (waar moet ik dat geld voor de bezorging vandaan halen???).

tijger1
door tijger1 Apr 10, 2018 om 13:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@12eduard

Van de uitkering die u ongetwijfeld krijgt.

jo
door jorisw Apr 10, 2018 om 17:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Typisch een reactie van een gehandicapte om te klagen over gebrek aan geld. Alsof iedere gehandicapte arm is.

aurora1
door aurora1 Apr 10, 2018 om 18:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Typisch een reactie van naar het lijkt een notoire klager met een hoog zieligheidsgehalte. En dan zonder uitzoeken of het wel iets kost dat bezorgen.
U doet zielig wegens een rolstoel en u heeft commentaar dat nergens op slaat: u heeft nl totaal geen idee van de mobiliteit van reageerders hier.

door 12eduard Apr 10, 2018 om 18:49
11 Antwoorden / 7 Vragen

Ik doe niet zielig, maar deze reactie is zielig!

panter22
door panter22 - Apr 10, 2018 om 08:23
6599 Antwoorden / Vragen

Je schreef in december vorig jaar dat je niet incontinent bent. Dan heb je toch  geen luiers nodig. De instelling waar je zat dacht van wel. Wat is het nu?

door 12eduard Apr 10, 2018 om 13:46
11 Antwoorden / 7 Vragen

Klopt, de instelling waar ik verbleef had om me in deze flat te krijgen een medische urgentie nodig en ZIJ hebben in de aanvraag geschreven, dat ik incontinent zou zijn.

Ik ben dus helemaal niet incontinent (evenmin als andere leugens die erin stonden zoals dat ik verstandelijk gehandicapt zou zijn en een schuld had van 50.000 euros).

tijger1
door tijger1 Apr 10, 2018 om 15:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u hebt die flat met een onterechte urgentie toch maar genomen? Daar was u toch zo op tegen?

door 12eduard Apr 10, 2018 om 16:37
11 Antwoorden / 7 Vragen

Ik had geen keus (de instelling is inmiddels dicht).

jo
door jorisw Apr 10, 2018 om 17:30
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoop dat je die aanvraag niet ondertekend hebt.

aurora1
door aurora1 Apr 10, 2018 om 18:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had ik dat alles maar geweten dan had ik me de moeite van reageren kunnen besparen.

tenormin
door tenormin Apr 10, 2018 om 19:34
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Waar woon je nu dan als de instelling is gesloten? Wel vreemd dat je, toen nog open, je alles welgevallig hebt laten aanleunen, wel incontinent, verstandelijk gehandicapt en €50.000,00 schuld? Nou, gelukkig ben je niet incontinent, dus hou die plas maar op (en denk eens aan mensen die dat probleem wel hebben). Ja, je zit in een rolstoel, ook naadje maar ook: hoeveel mensen hebben zo'n stoel die je niet hoort?

door 12eduard Apr 10, 2018 om 23:45
11 Antwoorden / 7 Vragen

'Alles welgevallig hebt laten aanleunen, wel incontinent, verstandelijk gehandicapt en €50.000,00 schuld'.
Nee, nou wordt die mooi. Ik heb niet zelf de aanvraag voor een medische urgentie kunnen schrijven.

ma
door maarten heest - Apr 10, 2018 om 09:56
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Eduard, ik kan me dat heel erg goed voorstellen. Als je al zittend in je rolstoel geen kant op kunt wat betreft toelietbezoek dan neem je uiteraard het zekere voor het onzekere. Heel erg begrijpelijk.

Niemand doet het graag in z'n broek, ook niet mensen op dit forum.

'Niet medisch noodzakelijk' is maar een beperkt begrip. Puur fysiek misschien niet. Maar alles bij elkaar, rolstoel, geen toilet, onzekerheid, angst, zou toch meer dan voldoende moeten zijn voor een vergoeding.

Kunt u niet beter uw probleem voorleggen op een lotgenotenforum? Daar is een stuk meer praktijkervaring, begrip en voorstellingsvermogen en men kan u misschien helpen richting uw ziektekostenverzekeraar.

me
door mein33 - Apr 10, 2018 om 10:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR 12EDUARD 9 APR. 2018 OM 22:24
9 ANTWOORDEN / 6 VRAGEN

Wat moet ik dan doen? Thuisblijven en verhongeren?

Zonder reden zielig gaan doen !! Nee, gewoon uw boodschappen blijven doen net als u tot heden altijd gedaan heeft.
Duidenden mensen dragen om de e.o.a. reden incontienentiemateriaal en krijgen daarvoor ook geen vergoeding.
En twee incontienentieverbandjes per week zullen u de kop niet kosten.

door 12eduard Apr 10, 2018 om 14:01
11 Antwoorden / 7 Vragen

Weet u wat een pak luiers kost? Antwoord: 22 euros (10 stuks).

tenormin
door tenormin Apr 10, 2018 om 16:02
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@mein33, incontienentie materiaal word wel vergoed, alleen: er is een beperkte(re) keuze gekomen. Alleen Tena wordt niet meer vergoed: die was n.l. veel te goed. Tja, en dat mag natuurlijk niet van de Zorgverzekeraars.

tijger1
door tijger1 Apr 10, 2018 om 17:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Ik heb verscheidene kennissen die hun Tena’s wel vergoed krijgen van de zorgverzekeraar. Het ligt er maar aan met welk bedrijf de zorgverzekeraar een contract heeft.

Maar het gaat uiteraard wel eerst ten koste van je eigen risico.

ma
door maarten heest Apr 10, 2018 om 17:47
463 Antwoorden / 0 Vragen

'Zonder reden zielig gaan doen !!'  Wat een beroerde opmerking. Het gaat hier om iemand in een rolstoel. Hebt u dat gelezen?  Het maakt nogal een verschil of je even een toilet in kunt duiken als valide mens of dat dat totaal onmogelijk is vanwege je handicap.

marita567
door marita567 Apr 10, 2018 om 17:51
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@tenormin , het goedkopere alternatief van Tena is Attends .

door 12eduard Apr 10, 2018 om 18:57
11 Antwoorden / 7 Vragen

IK BEN HET HELEMAAL MET JE EENS, MAARTEN HEEST!

tenormin
door tenormin Apr 10, 2018 om 19:41
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1 en marita567, kreeg tot vorig jaar van OHRA Tena vergoed, (uiteraard ging dit van eigen risoco af) maar toen was er nog keus uit de firma Bosman en nog een (naam vergeten). Dat was 2 keer niks. Kan André van Duin wel de heer Wijdbeens mee spelen. De Tena broekjes privé kopen is erg duur. Dus behelp ik me maar op een andere manier.

panter22
door panter22 - Apr 10, 2018 om 13:26
6599 Antwoorden / Vragen

Het is vervelend dat er geen toilet in de buurt is. En het is goed dat je er rekening mee houdt.
Echter, om de kosten hoef je het niet te laten.
Tena maximale bescherming 16 stuks voor €11. Kun je 8 weken mee toe. Is €0.69 per keer.
Ben je €0,19 duurder uit, dan de kosten voor een toiletbezoek.

door 12eduard Apr 10, 2018 om 14:05
11 Antwoorden / 7 Vragen

Sorry, deze luiers gebruik ik niet. Mijne (wel van Tena 22 euros, 10 stuks).

Cookies
door Cookies Apr 10, 2018 om 14:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je de Tena's online koopt, zijn ze een stuk goedkoper dan bij de apotheek. Met die 10 stuks kun je dus een maand vooruit, kost je dan 22 euro. Zijn veel mensen die wel meer kwijt zijn aan niet-vergoede kosten omdat ze bijv. chronisch ziek zijn..

Cookies
door Cookies Apr 10, 2018 om 15:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Precies! Bij een apotheek betaal je altijd de hoofdprijs.

door 12eduard Apr 10, 2018 om 16:59
11 Antwoorden / 7 Vragen

Hartelijk dank! Ik bestel ze voortaan 'on-line'.

tenormin
door tenormin Apr 10, 2018 om 19:45
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@panter22, 8 weken voor 16 stuks? Voor mij heeft een week 7 dagen, dus 2 weken en 2 dagen voor 16. Tenzij je je niet verschoont. Tenminste, mensen met incontinentie plassen te pas en te onpas. Maar dat is alleen maar mijn ervaring hoor. Zal best de enige zijn. ☻

tijger1
door tijger1 Apr 10, 2018 om 20:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin.
Maar de Ts heeft er maar eventueel twee per week nodig.

tenormin
door tenormin Apr 10, 2018 om 22:17
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, maar dan is iemand niet incontinent. Niet echt in ieder geval.

Cookies
door Cookies Apr 10, 2018 om 23:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

TS is ook niet incontinent, vandaar ook dat hij ze niet vergoed krijgt. Hij heeft maar 2 stuks per week nodig.

door 12eduard Apr 10, 2018 om 23:50
11 Antwoorden / 7 Vragen

Wat is TS?

r.kemperman
door r.kemperman Apr 11, 2018 om 07:31
423 Antwoorden / 4 Vragen

TS= Topic Starter met andere woorden: u

marita567
door marita567 - Apr 10, 2018 om 15:19
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@12eduard ,

Lees ook hier bij kruidvat , tweede voor de helft van de prijs ,

https://www.kruidvat.nl/tena-men-protective-shield-extra-light/p/3747010

door 12eduard Apr 10, 2018 om 16:45
11 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt voor de tip!

marita567
door marita567 Apr 10, 2018 om 17:01
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Graag gedaan .

Cookies
door Cookies - Apr 10, 2018 om 15:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen
door 12eduard Apr 10, 2018 om 16:44
11 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt voor de tip!

Cookies
door Cookies Apr 10, 2018 om 17:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Graag gedaan. Hoop dat je er iets aan hebt. Boven de 20 euro is gratis bezorgen. Misschien is de goedkopere Depend ook de moeite waard om uit te proberen, in dat geval zou ik wel 1 verpakking kopen. Ik begrijp best wel dat je niet zit te wachten op die extra kosten (ik ook niet), maar helaas zijn zieken (wel of niet in een rolstoel) altijd duurder uit dan mensen die gezond zijn.

door 12eduard Apr 10, 2018 om 19:20
11 Antwoorden / 7 Vragen

Een uitmuntend Nederlands Zorgstelsel (zoals iemand schreef). Dat klopt toch niet?

aurora1
door aurora1 Apr 11, 2018 om 12:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom bent u niet in Spanje gebleven? Of kreeg u daar geen uitkeringen, huis, vergoedingen, subsidies etc.? Elders vindt u het toch beter?  Inderdaad, uitmuntend zorgstelsel in Nederland, jammer dat er vaak misbruik van wordt gemaakt en dat het voor sommigen nooit genoeg is. Ook jammer dat sommigen daarvoor speciaal naar Nederland (terug) komen.

tijger1
door tijger1 Apr 11, 2018 om 14:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@aurora1. Heel juist.

pino123
door pino123 - Apr 10, 2018 om 15:51
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Als je zoekt op Jumbo thuis bezorgen, zie je dat je bij de aanschaf van actieproducten je de boodschappen gratis krijgt thuisbezorgd. Soms zal dat wat extra kosten, maar aan de andere kant bespaar je weer op je incontinentiemateriaal.

https://www.jumbo.com/geenbestelkosten?cb=voorjaar_bestelkosten_1

door 12eduard Apr 10, 2018 om 16:42
11 Antwoorden / 7 Vragen

Ik laat mijn boodschappen nooit bezorgen. Ik wil zelf mijn groente en fruit uitzoeken. Overigens doe ik niet mijn boodschappen bij een reguliere supermarkt.

jo
door jorisw Apr 10, 2018 om 17:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Tsja, je kunt de problemen ook opzoeken.

pino123
door pino123 Apr 11, 2018 om 14:13
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Prima, dan doe je het niet. Verder niet mijn probleem.

jpm
door jpm - Apr 10, 2018 om 15:54
820 Antwoorden / 28 Vragen

Beste Eduard, ik begrijp je vraag goed. En ik ken de problematiek van de indicatie en het soms ontbreken van voldoende medische noodzaak. Wat je kunt doen is via de apotheek een doos urine-incontinentiezakken kopen, evt met een draagkous voor op het been. Koop er een doos uritips bij en de ingesloten gebruiksaanwijzing doet de rest. Als het niet gaat om urine-incontinentie (ik vermoed van wel) dan moet de inco voldoende zijn.
Omdat het niet altijd noodzakelijk is, maar alleen als je gaat winkelen kan je behoorlijk lang doen met een doos van beide. Hopelijk heb je hier iets aan?

door 12eduard Apr 10, 2018 om 16:54
11 Antwoorden / 7 Vragen

Hartelijk dank voor de tip!

Ik gebruikte dit eerder (Conveen). Nadelen: lastig te bevestigen (en veel tijd), urineslang laat nog wel eens los.

door 12eduard - Apr 10, 2018 om 17:12
11 Antwoorden / 7 Vragen

Ik wil hierbij reageren op een reactie van Carola83:

Helaas weet ik ook dat er meer mensen die hetzelfde probleem hebben als ik (noodzakelijke kosten die niet vergoed worden). Ik vind het diep triest voor een land als Nederland.

aurora1
door aurora1 Apr 10, 2018 om 18:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"Voor een land als Nederland?"
Beter geregeld dan in Nederland is er niet. Vertel anders waar het beter geregeld is. Kennelijk heeft u ruime ervaring in andere landen. Misschien zeuren en klagen ze buiten Nederland ook niet zo vaak en veel, ook al hebben ze het daar slecht? Had u niet beyer in Spanje kunnen blijven (daar woonde u toch?), dan had u alles naar eens betaald gekregen. Of was u juist vertrokken om de goede regelingen in Nederland?

door 12eduard Apr 10, 2018 om 19:02
11 Antwoorden / 7 Vragen

Beter geregeld dan in Nederland is er niet.  Grootste onzin die ik vandaag gelezen heb!

panter22
door panter22 Apr 10, 2018 om 19:09
6599 Antwoorden / Vragen

De noodzakelijke kosten worden pas vergoed nadat je eerst zelf €385 hebt betaald.

tenormin
door tenormin Apr 10, 2018 om 19:55
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@12eduard, een tip voor je: ga dan eens in Amerika wonen. Niet dat je er in komt: maar daar is het perfect geregeld. Sarcasme knop aan. 't Is hier behoorlijk aan de prijs geworden, dat is gewoon waar: een andere hobby van Nederlanders is griepen hoe alles geregeld is en hoeveel het kost. En toch, waarom komen we toch telkens uit "polls" eruit als een land waar het nog steeds goed toeven is? Natuurlijk staan er enige landen boven ons die beter zijn, maar het merendeel staat heel ver onder Nederland. Dus... Be happy tobe here.

door 12eduard Apr 10, 2018 om 23:35
11 Antwoorden / 7 Vragen

Naar Amerika ga ik nooit! Wel heb ik 4 jaar in zuid-amerika gewoond.

marita567
door marita567 - Apr 10, 2018 om 17:40
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@12Eduard ,

Ik zie hier goedkopere , voor inlichtingen kunt u bellen . Tel nr. 0314 - 674000

https://www.trademed.nl/incontinentiemateriaal-voor-mannen/etos

me
door mein33 - Apr 10, 2018 om 18:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

OOR 12EDUARD 10 APR. 2018 OM 14:01
9 ANTWOORDEN / 6 VRAGEN

Weet u wat een pak luiers kost? Antwoord: 22 euros (10 stuks).

@12eduard,

Nee, dat wist ik niet en het is ook van generlei belang of ik dat wel of niet wist.

Incontinentiemateriaal (luiers zoals u ze noemt) komen alleen voor vergoeding in aanmerking als het urineverlies het dagelijksleven ernstig verstoord en voor langere tijd gebruikt moet worden.
Men krijgt een persoonlijke indicatie over het soort incontinentiemateriaal dat er verstrekt wordt en ook het aantal verbanden is persoonsgebonden en afhankelijk van de intensiteit van de incontinentie.

Dat is heel iets anders dan er twee maal per week één gebruiken "voor het geval van je kan niet weten" om naar de Supermarkt te gaan.

Dat u het diep triest vindt voor een land als Nederland dat niet "alles en nog wat" zomaar vergoed wordt, zegt meer over u dan over de collectiviteit van een uitmuntend Nederlands Zorgstelsel, waaruit we gezamelijk de noodzakelijke zorg voor een ieder die dat echt nodig heeft betalen.

door 12eduard Apr 10, 2018 om 19:10
11 Antwoorden / 7 Vragen

Misschien moet u eerst andere reacties lezen. Dan had u ook kunnen lezen dat ik NIET  incontinent ben!

door 12eduard Apr 10, 2018 om 19:14
11 Antwoorden / 7 Vragen

een uitmuntend Nederlands Zorgstelsel. Mag ik even overgeven (eigenlijk hoort hier een ander woord!)?

tijger1
door tijger1 - Apr 10, 2018 om 18:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

DOOR 12EDUARD - 10 APR. 2018 OM 17:12
10 ANTWOORDEN / 6 VRAGEN

Ik wil hierbij reageren op een reactie van Carola83:

Helaas weet ik ook dat er meer mensen die hetzelfde probleem hebben als ik (noodzakelijke kosten die niet vergoed worden). Ik vind het diep triest voor een land als Nederland

@eduard.

Eigenlijk zou u zich diep moeten schamen voor deze opmerking. U komt hier uit Spanje, gehandicapt, komt in de daklozenopvang, krijgt een flat en een uitkering, wil nou ook nog gratis luiers, terwijl u niet incontinent bent. En dan bovenal nog afgeven op Nederland.

U zou een beetje dankbaarder kunnen zijn.

door 12eduard Apr 10, 2018 om 19:06
11 Antwoorden / 7 Vragen

Blijkbaar is dit de eerste keer dat u iets van me leest, want hier klopt weinig van!

tijger1
door tijger1 Apr 10, 2018 om 20:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@eduard.

Ik heb genoeg van u gelezen. Gewoon misselijk makend dat geklaag, terwijl u in de watten gelegd wordt.

ro
door ron503 - Apr 10, 2018 om 19:15
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Met excuus Eduard maar ik heb uw reacties met verbazing gelezen en echt vrolijk kan ik er niet van worden. Zo te lezen wil u uw handicap tot het uiterste uitbuiten om zaken gedaan te krijgen die zelfs voor een gezond iemand niet realiseerbaar zijn. Gehandicapt zijn is voor iedereen moeilijk maar dat maakt nog niet dat u volkomen hulpeloos bent want als u een beetje oplossingsgericht kunt denken zijn er nog veel mogelijkheden om prettig te kunnen leven.

door 12eduard Apr 10, 2018 om 23:06
11 Antwoorden / 7 Vragen

Ik gebruik mijn handicap NOOIT als excuus dat ik niet prettig zou leven!

diumenge
door diumenge - Apr 10, 2018 om 20:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nou Eduard, vertel 's wat er allemaal zo slecht is én geef gelijk even aan waar het beter is.

DOOR 12EDUARD 10 APR. 2018 OM 19:14
10 ANTWOORDEN / 6 VRAGEN

een uitmuntend Nederlands Zorgstelsel. Mag ik even overgeven (eigenlijk hoort hier een ander woord!)?

door 12eduard Apr 10, 2018 om 23:22
11 Antwoorden / 7 Vragen

Wat er allemaal zo slecht is!
Dat is een hele lijst: ouderenzorg, jeugdhulpverlening, GGZ, gehandicaptenzorg, etc.

door 12eduard Apr 10, 2018 om 23:29
11 Antwoorden / 7 Vragen

Oh ja, waar het beter is: op vele plekken. Waarschijnlijk minder geld, maar de mensen wel wat socialer. Niet voor niets komt eenzaamheid hier zoveel voor!

diumenge
door diumenge Apr 11, 2018 om 06:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

"op vele plekken" Goed en concreet antwoord Eduard. Noem eens een paar van die vele plekken, het zijn er veel dus dat moet niet moeilijk zijn.

door 12eduard Apr 11, 2018 om 10:01
11 Antwoorden / 7 Vragen

In veel andere landen van de wereld.

door 12eduard Apr 11, 2018 om 10:08
11 Antwoorden / 7 Vragen

Een uitmuntend Nederlands Zorgstelsel? Aan m'n hoela.

Wachtlijsten in de GGZ niet voor 1 juli 2018 opgelost zoals afgesproken (Radio 1 Journaal, 11 4 2018).

aurora1
door aurora1 Apr 11, 2018 om 12:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ga svp per kerende post terug naar Spanje. Maar daar zijn ze mensen zoals u liever kwijt dan rijk. Vandaar dat u hierheen gekomen bent. Wat bent u een schaamteloze en ondankbare griezelige persoon. Zoek een hobby en blijf maar ver van fatsoenlijke mensen.

ne
door neodutchio Apr 11, 2018 om 15:08
5165 Antwoorden / 12 Vragen

O, o, o, o. Waar is het beter? Op vele plekken. Noem eens een van die vele plekken! In veel andere landen. Hoe serieus kunnen en moeten wij Eduard nog nemen?

do
door doerak1975 Apr 11, 2018 om 15:14
1 Antwoorden / Vragen

En de pest is, dit soort volk (zoals eduard dus) krijgt het met hun geklaag, gezeur en gehuil 9 van de 10 keer nog voor elkaar ook om 'gratis' hulpmiddelen te krijgen waar ze eigenlijk helemaal geen recht op vergoeding hebben. Triest.

ne
door neodutchio Apr 11, 2018 om 15:16
5165 Antwoorden / 12 Vragen

En dan achteraf gaan klagen dat ze iets gekregen hebben met de verkeerde indicatie. Alles weer teruggeven dus.

door 12eduard Apr 11, 2018 om 21:05
11 Antwoorden / 7 Vragen

Ik houd ermee op! Ik word hier echt niet  goed van!

Ik moet me schamen? Die reacties van al die mensen met hun kortzichtige visie! Die moeten zich zeer diep schamen!

Een bekend gezegde is: de beste stuurlui staan aan wal. Ik hoop voor deze mensen dat ze nooit in de situatie komen waarin ik nu zit.

DAN ZOUDEN ZE ANDERS OORDELEN!

Eduard Lid, 11 4 2018

ne
door neodutchio Apr 11, 2018 om 21:14
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Eduard, iedereen heeft zijn eigen beperkingen en tekortkomingen. Iedereen loopt tegen zaken aan. Maar iedereen zou ook kundig genoeg geacht worden om zelf oplossingsgericht te denken. U blijft zoeken naar excuses om incontinentiemateriaal vergoed te krijgen. Deze zijn niet duur en er is geen verzekering die iets gaat vergoeden wat medisch niet noodzakelijk is. Jammer maar helaas. Dus moet u gaan zoeken naar een andere oplossingen. Dus of online bestellen, een supermarkt dichter bij huis nemen of gewoon zelf betalen.

door 12eduard Apr 11, 2018 om 21:36
11 Antwoorden / 7 Vragen

IK BLIJF HELEMAAL NIET ZOEKEN NAAR EXCUSES OM INCONTINENTIEMATERIAAL VERGOED TE KRIJGEN! (BELACHELIJK!)

door 12eduard Apr 11, 2018 om 21:39
11 Antwoorden / 7 Vragen

Wel wil ik iedereen hartelijk bedanken voor de tips waar ik incontinentiemateriaal goedkoper kan krijgen!

ne
door neodutchio Apr 11, 2018 om 22:21
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U hoeft niet zo te schreeuwen. U zoekt wel steeds allerlei excuses om uw problemen belangrijk genoeg te maken om iets voor elkaar te krijgen.

Cookies
door Cookies Apr 11, 2018 om 22:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@12eduard: graag gedaan, alle beetjes helpen, nietwaar?

door 12eduard Apr 12, 2018 om 10:55
11 Antwoorden / 7 Vragen

Carola, voor mij is dit niet een beetje, maar op dit moment is 10 euros veel geld!

me
door mein33 - Apr 10, 2018 om 22:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR 12EDUARD 10 APR. 2018 OM 19:14
10 ANTWOORDEN / 6 VRAGEN

een uitmuntend Nederlands Zorgstelsel. Mag ik even overgeven (eigenlijk hoort hier een ander woord!)?

@12eduard,

Selectief lezen is ook een kunst en u bent daar zeer goed in zoals blijkt, u vist uit de reacties alleen het gene dat in uw srtraatje van pas komt en de werkelijke argumenten waarom u geen artikelen vegoed krijgt laat u ongelezen.
U reageert alleen positief op "de wolven die met u mee huilen".

Natuurlijk hebben we hebben we in Nederland een uitmuntend Zorgstelsel, als dat niet zo was geweest dan was u vast en zeker liever in Spanje gebleven. ;-((

Uiteraard heb ik gelezen dat u niet incontinent bent en daar mag u zich gelukkig om prijzen.
U draagt alleen een plasgootje "voor het geval van je kan niet weten".
Waarom u niet voor een kosteloze verstrekking in aanmerking komt kunt u in één van mijn bijdrage's lezen, maar dat weet u zelf ook wel dondersgoed !

ne
door neodutchio - Apr 10, 2018 om 22:13
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Eduard, ook ik kan niet goed lopen. Ik ben afhankelijk van krukken en aangepaste schoenen. Ik heb schoenen nodig om te werken en voor thuis. Kosten per paar bijna € 500,-. Daarvan krijg ik maar liefst € 100,-  totaal van terug. Bloedheet in de zomer om met S3 laarzen te lopen, dus ook maar een paar sandalen laten aanmeten, € 250,-, wordt niet vergoed. Krukken heb ik moeten kopen, want ik krijg niks kado.
Helaas, ik werk, dus ik heb een inkomen. Dat ik automaat moet gaan rijden is ook voor mijn eigen rekening. En zo kan ik wel even doorgaan. Maar klaag ik? NEE. Het is maar geld. Natuurlijk kan ik in een hoekje gaan zitten jammeren dat ik niet meer met mijn kinderen kan voetballen. Straks weer lekker op vakantie, maar ergens een dorpje in om te slenteren lukt ook slecht. Ik kijk naar wat ik wel kan. Ik zoek geen excuses om al mijn problemen ergens anders neer te leggen. Ik wil naar buiten, dan zorg ik voor mijn eigen aanpassing.

Misschien verschillen wij van elkaar omdat ik niet uit Spanje kom. Ik hou mijn handje niet op. Als ik iets wil ga ik er voor knokken. Dat geeft meer energie dan het handje ophouden, klagen en zeuren.

tenormin
door tenormin Apr 10, 2018 om 22:49
16849 Antwoorden / 108 Vragen

plus 10, neodutchio

door 12eduard Apr 10, 2018 om 23:13
11 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb geen seconde geklaagd! De titel van dit item is alleen: Merkwaardtg? (en dat is geen klagen).

do
door doerak1975 Apr 11, 2018 om 01:23
1 Antwoorden / Vragen

@12eduard neuh ..... u klaagt niet .....

door 12eduard 10 apr. 2018 om 23:22
10 Antwoorden / 6 Vragen

Wat er allemaal zo slecht is!
Dat is een hele lijst: ouderenzorg, jeugdhulpverlening, GGZ, gehandicaptenzorg, etc.

door 12eduard 10 apr. 2018 om 23:29
10 Antwoorden / 6 Vragen

Oh ja, waar het beter is: op vele plekken. Waarschijnlijk minder geld, maar de mensen wel wat socialer. Niet voor niets komt eenzaamheid hier zoveel voor!

Mijn advies, als u het ergens anders beter vindt, ga dan....

door 12eduard Apr 11, 2018 om 12:00
11 Antwoorden / 7 Vragen

Noch klagen, noch zeuren doe ik!

ne
door neodutchio Apr 11, 2018 om 13:46
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe wilt u het dan omschrijven wat u doet?

pino123
door pino123 Apr 11, 2018 om 14:18
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat ik merkwaardig vind is dat u oplossingen naast u neerlegt. Onder het mom van ik wil mijn eigen fruit uitzoeken e.d. Of dat het ergens anders beter is.... U sluit veel uit, maar u sluit weinig aan... Jammer.

me
door mein33 - Apr 11, 2018 om 09:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR 12EDUARD 10 APR. 2018 OM 23:29
10 ANTWOORDEN / 6 VRAGEN

Oh ja, waar het beter is: op vele plekken. Waarschijnlijk minder geld, maar de mensen wel wat socialer. Niet voor niets komt eenzaamheid hier zoveel voor!

Nou, "opzouten" dan maar naar de bestemming met 1001 wonderen op sociaal en zorggebied  ;-))

Redacteur
door Redacteur - Apr 11, 2018 om 10:04
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Een verzoekje aan de deelnemers aan dit topic; hou het s.v.p. beleefd en inhoudelijk anders sluiten wij het.

De redactie

ma
door maarten heest Apr 12, 2018 om 11:19
463 Antwoorden / 0 Vragen

Prima reactie.

ne
door neodutchio - Apr 11, 2018 om 23:08
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Eduard, wat is uw doel van dit topic?
U geeft af op vanalles en nog wat.
-De gemeente moet zorgen voor openbare toiletten.
-Jeugdzorg werkt niet. Geen idee wat dat er mee te maken heeft.
-Overal is het beter, maar u kunt niet aangeven wat er beter is en waarom.
-Waarom is het merkwaardig dat luiers niet vergoed worden als het medisch niet noodzakelijk is?

U wilt geen oplossingen horen want daar heeft u weer excuses voor. Naar een gewone supermarkt gaat u niet en van niet gaan verhongert u. U bent 3 uur onderweg en daarin zou een kans kunnen zijn dat u naar het toilet moet. Hoe ziet u dat voor u? Op elke hoek van de straat een mindervalidetoilet? Het winkelcentrum haalt u misschien niet. En wat is het verschil tussen een mindervalide en een niet mindervalide? Die kan ook niet plassen onderweg.
Geen idee hoe vaak u per dag naar het toilet moet, maar daar is op te plannen. U bent niet incontinent, dus het gebruik van uw rolstoel kan niet daar aan gelinkt worden. U zit in een stoel en ik loop met krukken. Wij beide kunnen de plas gewoon ophouden.

door 12eduard Apr 12, 2018 om 12:33
11 Antwoorden / 7 Vragen

Wat een onzin!

ne
door neodutchio Apr 12, 2018 om 13:29
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Gaat u nog antwoord geven op de vragen, of is het puur stemmingmakerij?

wi
door willem2cigaren - Apr 12, 2018 om 00:15
2 Antwoorden / Vragen

Als u 1 maal per maand gaat spaart u al 9 luiers uit.

door 12eduard Apr 12, 2018 om 12:35
11 Antwoorden / 7 Vragen

Jij bent zeker de leukste thuis!

panter22
door panter22 - Apr 12, 2018 om 08:42
6599 Antwoorden / Vragen

Eduard heeft waarschijnlijk jaren in het buitenland gewoond en ziet nu wat er vananderd is.
Sociale voorzieningen zijn afgebroken.
Hij moest liegen om een woning te krijgen om niet meer in een daklozeninstelling te blijven wonen.
Er zijn strenge regels om voor een medische voorziening in aanmerking te kunnen komen.
Nuodutchio, bv, heeft het over gebruik  maken van die voorzieningen. Maakt er het beste van. Prima.
Maar het komt er op neer, dat als je gehandicapt of medische hulpmiddelen nodig hebt, je deze zelf moet betalen.(Einge risico €385, eigen bijdrage medicijnen, eigen bijdrage WMO-voorzieningen en zaken die niet meer vergoed worden)
En niet te vergeten de versobering van de huurtoeslag, de verhoging van de btw op levensmiddelen.
Van hetzelfde inkomen moet je steeds meer betalen.
Dit wordt tegenwoordig heel normaal gevonden. Ook als je van een minimum uitkering moet rondkomen.
Lukt het je niet, dan gaat de gemeente met duurbetaalde hulpverleners je proberen hierbij te helpen.

door 12eduard Apr 12, 2018 om 12:32
11 Antwoorden / 7 Vragen

Dit pik ik niet!

IK HEB NOG NOOIT GELOGEN!

ne
door neodutchio Apr 12, 2018 om 12:37
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Is het zo gek dat alles onbetaalbaar wordt? Een huis toegewezen krijgen, allerlei subsidies opstrijken en dan ook gaan eisen dan de gemeente moet gaan zorgen voor openenare toiletten. Nog even en er wordt geeist dat er iemand de rolstoel moet duwen en dat een ander een bolderkar moet meenemen voor zijn boodschappen.

Leef naar je daadkracht. Er zijn voorzieningen en hulpmiddelen genoeg. Helaas moet je ook accepteren dat je niet meer alles kan wat voorheen ook kon. Ik wil ook wel aangepaste schaatsen laten aanmeten om mijn passie weer op te pakken, maar ik kan daar ook nergens voor aankloppen. Sommige dingen moet je gewoon laten als het niet meer kan.

In dit geval dus niet meer naar verschillende supermarkten ver weg gaan, maar wat dichter bij huis zoeken, of een andere oplossing vinden. Maar niet op kosten van de gemeenschap.

tijger1
door tijger1 - Apr 12, 2018 om 11:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@panter22

Ik vind het allemaal nogal meevallen.

De Ts komt uit het buitenland terug naar Nederland. Zonder bezit, maar wel gehandicapt. Hoeft blijkbaar niet bij zijn broer aan te kloppen. Woont een tijd in de daklozenopvang, maar krijgt dan met voorrang een appartement. Krijgt ook een rolstoel.

Wil bij bepaalde winkels zijn boodschappen doen, niet in één super, wat hem meer tijd kost met daardoor eventueel een plasprobleem.

En gaat dan een beetje zitten afgeven op het zorgstelsel hier en op Nederland.

Als hij het dan zo super had in Spanje, had hij daar moeten blijven.

wi
door willem2cigaren Apr 12, 2018 om 12:13
2 Antwoorden / Vragen

Ook hier weer een probleem voor TS. Hij is een Nederlander. Als je uit Marokko komt en je trekt je bek wijd genoeg open krijg je alles voor elkaar.

tijger1
door tijger1 Apr 12, 2018 om 12:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hij heeft al alles voor elkaar.

door 12eduard Apr 12, 2018 om 12:38
11 Antwoorden / 7 Vragen

Was het maar zo simpel!