vr
door vraagjes Jan 25, 2014 om 13:21
Geldzaken & recht

Meubelwinkel stopt, bankstel na 6 weken stuk

Nog geen 6 weken geleden hebben wij een bank gekocht. Nu blijkt dat de bank waarschijnlijk bij aflevering al een kapotte leuning had (maar dit zie en voel je niet, tenzij je echt goed gaat voelen). In de leuning is een stuk hout gebroken. Wij hebben de bank met 40% korting gekocht omdat de winkel op houdt te bestaan. Vandaag heb ik contact op genomen met de winkelier. zij zeggen dat er geen enkele sprake is van garantie. Omdat wij wisten dat de winkel zou stoppen hadden wij dit kunnen weten. Volgens mij kloppen hier een aantal zaken niet. 1) als ik een bank koop ga ik ervan uit dat er garantie op zit, tenzij ik hier nadrukkelijk voor teken. Dit is niet gebeurd. 2) Ik ga uit van een fabrieksfout, maar wil dit graag laten onderzoeken. Ook al zou het geen fout zijn, een bank moet toch langer dan 6 weken mee gaan. Zeker een bank die normaal bijna 3000 euro kost. 3) volgens mij is de winkel niet aansprakelijk maar de leverancier. Volgens de dame bij winkel doen die geen zaken met particulieren, dus hebben we gewoon pech. 5) de winkel stopt volgende week officieel, mogen zij nu al zeggen; ik ga u nergens meer mee helpen? Ik ben heel benieuwd naar de reacties. Alvast bedankt,

269 1 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 25, 2014 om 14:27
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Even naar telegramstijl.

Bank gekocht in een overduidelijk opheffingsuitverkoop met 40% korting = € 1.200,00.
Derhalve weet u op vóórhand dat u in de toekomst niets meer aan de verkopende winkel heeft qua service enz.

Als de bank echt volledig van ellende uit elkaar valt, zou ik nog eens gaan praten, maar gelet op wat u schrijft: "(maar dit zie en voel je niet, tenzij je echt goed gaat voelen)." zal dàt wel meevallen. U gaat niet de hele dag zitten voelen, maar gewoon zitten.

Theoretisch moet u voor garantie enz. naar de verkoper en niet naar de leverancier. Maar de winkel stopt er mee en de leverancier van de winkel doet geen zaken meer met de winkel, die stopt ermee, dus waarom zal die leverancier dan wel dingen met u regelen?