vr
door vraagjes Jan 25, 2014 om 13:21
Geldzaken & recht

Meubelwinkel stopt, bankstel na 6 weken stuk

Nog geen 6 weken geleden hebben wij een bank gekocht. Nu blijkt dat de bank waarschijnlijk bij aflevering al een kapotte leuning had (maar dit zie en voel je niet, tenzij je echt goed gaat voelen). In de leuning is een stuk hout gebroken. Wij hebben de bank met 40% korting gekocht omdat de winkel op houdt te bestaan. Vandaag heb ik contact op genomen met de winkelier. zij zeggen dat er geen enkele sprake is van garantie. Omdat wij wisten dat de winkel zou stoppen hadden wij dit kunnen weten. Volgens mij kloppen hier een aantal zaken niet. 1) als ik een bank koop ga ik ervan uit dat er garantie op zit, tenzij ik hier nadrukkelijk voor teken. Dit is niet gebeurd. 2) Ik ga uit van een fabrieksfout, maar wil dit graag laten onderzoeken. Ook al zou het geen fout zijn, een bank moet toch langer dan 6 weken mee gaan. Zeker een bank die normaal bijna 3000 euro kost. 3) volgens mij is de winkel niet aansprakelijk maar de leverancier. Volgens de dame bij winkel doen die geen zaken met particulieren, dus hebben we gewoon pech. 5) de winkel stopt volgende week officieel, mogen zij nu al zeggen; ik ga u nergens meer mee helpen? Ik ben heel benieuwd naar de reacties. Alvast bedankt,

269 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Jan 25, 2014 om 14:27
11716 Antwoorden / 52 Vragen
0

Even naar telegramstijl.

Bank gekocht in een overduidelijk opheffingsuitverkoop met 40% korting = € 1.200,00.
Derhalve weet u op vóórhand dat u in de toekomst niets meer aan de verkopende winkel heeft qua service enz.

Als de bank echt volledig van ellende uit elkaar valt, zou ik nog eens gaan praten, maar gelet op wat u schrijft: "(maar dit zie en voel je niet, tenzij je echt goed gaat voelen)." zal dàt wel meevallen. U gaat niet de hele dag zitten voelen, maar gewoon zitten.

Theoretisch moet u voor garantie enz. naar de verkoper en niet naar de leverancier. Maar de winkel stopt er mee en de leverancier van de winkel doet geen zaken meer met de winkel, die stopt ermee, dus waarom zal die leverancier dan wel dingen met u regelen?






Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer