ru
door rudiex Jan 26, 2019 om 08:18
Geldzaken & recht

Mijn creditkaart jaaroverzicht onvolledig

Ik betaal rente voor het gespreid betalen op mijn creditcard Visa. Best duur, geloof 14 procent over een jaar. OK. Maar wat mij verbaasd in het mijn jaaroverzicht, dat er op geen enkele manier inzichtelijk wordt gemaakt hoeveel rente ik heb betaald over mijn gespreide betalingen over het geleende bedrag. Een normale bank geeft je daar wel inzicht in wanneer een jaar is afgeloten. Het zij op een lening, of hypotheek. Maar waarom doet in mijn geval Visa daar geheimzinnig over. Zijn ze bang dat klanten dan afschrikken. Ik mis die informatie om zicht te krijgen in mijn betaal gedrag. Zijn daar geen regels voor waaraan een jaaroverzicht moet voldoen?

Mvg Rudie

644 4 Rapporteer

ja
door janf43 - Jan 26, 2019 om 09:00
733 Antwoorden / 0 Vragen

U hoeft een vraag hier maar een keer te stellen, maar dat is kennelijk niet genoeg voor u. U krijgt ook maandelijks een overzicht met uw saldo en mutaties van uw rekening. Dus maandelijks heeft u inzicht in uw betaalgedrag. VISA verstrekt u de informatie die u nodig heeft voor de belastingaangifte n.l. Het begin en eindsaldo van een jaar. En ja, lenen via een creditkaart is duur, 14% op jaarbasis, maar dat schrikt u kennelijk niet genoeg af om uw betaalgedrag aan te passen. Hypotheek banken verstrekken wel rentegegevens aan u en de belastingdienst voor uw aangifte. Wilt u dat VISA uw gegevens daarover ook met de overheid deelt?

tijger1
door tijger1 Jan 26, 2019 om 14:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Eindsaldo is niet van belang meer. Beginsaldo trouwens ook niet, want de Ts zal naast zijn schuld aan Visa niet een zodanig vermogen hebben dat hij een schuld boven een bepaald bedrag in mindering kan brengen op dat vermogen.

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2019 om 09:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op uw overzichten staan de rentebijschrijvingen. Tel die even op en u weet wat u elke maand over de balk gooit. Heeft u meteen inzicht in uw betaalgedrag.

va
door vanlotjegetikt - Jan 26, 2019 om 10:23
809 Antwoorden / Vragen

U ziet de Visa Creditcard blijkbaar als een bank waar u rood kan staan. Alleen  de rente is een klein beetje hoger en u krijgt geen overzicht in de rentebetalingen wat bij een hypotheek wel het geval is. Advies is knip die crditcard door en ga gewoon rood staan op uw betaalrekening. Of nog veel beter. Zorg ervoor dat u niet rood komt te staan.  Want dit rood staan betekend dat uw huishoudboekje niet klopt met alle gevolgen van dien.

diumenge
door diumenge - Jan 26, 2019 om 14:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De 12 maandspecificaties optellen had waarschijnlijk minder tijd gekost dan er hier een vraag over stellen. Nog beter is om er maandelijks naar te kijken, dan weet je precies hoeveel je over de balk gooit elke maand, i.p.v. dat het ongeveer 14% op jaarbasis is.