yh
door yheijnen May 9, 2020 om 12:00
Geldzaken & recht

Mijn medicijnen zijn met ruim 50% verhoogd vanaf 1 april?€ 23.43 naar€35.77

Schrok daar even van, kreeg ook geen normaal antwoord bij de apotheek? Stond een beetje te stotteren, van oja ik zie het.en hogere BTW. Ze wist het gewoon niet. Het gaat hier om een herhaal recept voor 3 maanden. Deze medicijnen moet ik zelf betalen, omdat ik niet wil ovegaan naar een ander merk. Geen probleem voor mij maar denk aan andere mensen met veel duurdere medicijnen of die ook allemaal zo'n verhoging moeten betalen

957 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 9, 2020 om 12:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wie zegt dat andere mensen met veel duurdere medicijnen ook zo'n verhoging krijgen?

tijger1
door tijger1 - May 9, 2020 om 12:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vergeet ze niet op te voeren op uw aangifte. En weet u dan de prijzen van andere medicijnen?

sjjoppy
door sjjoppy - May 9, 2020 om 12:05
7211 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan zijn dat anderen met duurdere medicijnen wel overgaan naar een ander merk.

Thijs12
door Thijs12 - May 9, 2020 om 12:06
554 Antwoorden / Vragen

Misschien zijn die mensen met duurdere medicijnen zoals ik slimmer en niet afhankelijk van een fabrikant. Regelmatig verandert het merk. Maakt mij niets uit. Dan weet je nog steeds niet waar het echt is geproduceerd, alleen wie het heeft doorverkocht.

Magnum007
door Magnum007 - May 9, 2020 om 12:20
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Y.,

Ik heb dit ook meegemaakt.

Door de vrije markt is het nu letterlijk: "slikken of stikken"......

rj
door rjw May 9, 2020 om 16:58
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Door de vrije markt hebben tenminste iets. Ervaringen met niet-vrije-markten: lange rijen, lege schappen. Maar het lijkt er een beetje op dat jij belangen hebt bij een socialistisch/communistisch systeem, gezien jouw promotie daarvan in ieder topic. Kaderlid van de SP of zo?

tijger1
door tijger1 May 9, 2020 om 17:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zou eigenlijk gratis moeten zijn, niet Magnum?

Magnum007
door Magnum007 May 9, 2020 om 18:41
594 Antwoorden / 2 Vragen

Halll RJW en Tijger,

Invoering van het Nationaal Zorgfonds in deze crisistijden zou goed zijn.

Als het kan betaald via de belastingen.

Weg met het verplichte eigen risico: een boete voor ziek zijn.

tijger1
door tijger1 May 9, 2020 om 23:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Plus een extra gratis pilletje voor Magnum, uit de belastingen.

edrick3
door edrick3 - May 9, 2020 om 17:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Komt dus eigenlijk neer op zo'n € 4 meer per maand.
Dat valt nog te overzien.
En dat je niet wilt overgaan op een ander merk is natuurlijk je eigen keus; merk is niet zo belangrijk als de werkzame stoffen maar hetzelfde zijn.
Apotheker moet natuurlijk wel aan kunnen geven waarom die prijsverhoging er is.

panter22
door panter22 - May 9, 2020 om 18:45
6599 Antwoorden / Vragen

Het is mooi dat je de medicijnen zelf kunt betalen en €35,77 voor 3 maanden is niet echt veel. Dat betaal je ook voor vitaminepillen.
En als je veel duurdere medicijnen moet gebruiken dan kost het je €385 eigen risico.
Hier kun je kijken of de prijs van de medicijnen juist is.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geneesmiddelen/vraag-en-antwoord/welke-medicijnen-krijg-ik-vergoed

rj
door rjw - May 9, 2020 om 22:58
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Het is natuurlijk niet zo gek dat iemand achter de balie niet alle bedrijfseconomische zaken rondom inkoopprijzen, bedrijfskosten en marge weet van de apotheek. Ik denk dat TS ook niet zomaar alles kan beantwoorden over wat er bij zijn of haar werkgever speelt.