Lu
door Luccip2 Dec 29, 2015 om 23:23
Geldzaken & recht

Mijn ogen gelaserd, en nu is het bedrijf dicht. wat kan ik nu?

5 jaar geleden zijn mijn ogen gelaserd in Nederland bij Optical Express, nu is het bedrijf naar Engeland verhuisd. Mijn ogen zijn nu weer -1, terwijl ze me hebben gegarandeerd dat ik 15 jaar goede ogen zou hebben. Als ik ze bel, verwijzen zij me naar een ander bedrijf. Dat bedrijf vraagt €1200. Wat is mijn positie nu?

11318 20 Rapporteer

h.
door h.terpstra - Dec 29, 2015 om 23:29
202 Antwoorden / 1 Vragen

Wees blij dat u nog kunt zien. Koop een bril. Waarom denkt u dat het bedrijf verkast is naar het buitenland? Succes. H.

ro
door roug Jan 3, 2016 om 10:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

wat een reactie, als je niets hebt te melden hou dan je vingers van het toetsenbord

door 14peter - Dec 29, 2015 om 23:36
567 Antwoorden / 2 Vragen

Dat bedrijf is niet verhuisd, maar failliet. Je zou dus een vordering bij de curator in kunnen dienen, maar ik denk niet dat je daar teveel van moet verwachten. Gegevens van de curator tref je op de site van de kvk.

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2015 om 00:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen een medisch bedrijf kan zo'n garantie geven. Complete nonsens. En wat is nu min 1? Als u ouder wordt, wordt dat vanzelf plus.

uwjurist
door uwjurist - Dec 30, 2015 om 09:29
1043 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1: min 1 wordt niet plus hoor. Die leesafwijking komt er extra bij.

pi
door pieterwolters Dec 30, 2015 om 14:26
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Hoeft niet. In veel gevallen is het wel degelijk zoals Tijger schrijft.

ja
door janf43 Jan 3, 2016 om 14:14
733 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij is -3.75 inmiddels -1.75 geworden. Mijn ogen worden dus steeds beter. Als ik 100 word heb ik geen lenzen of bril meer nodig...

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2015 om 09:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@uwjurist

Daar is hier pas een hele discussie over geweest met iemand die dacht dat er een wonder met zijn ogen gebeurd was. Heel vaak als je ouder wordt, wordt de min wat minder en krijg je ook nog plus.

Ik heb het zelf, had vroeger min, nu alleen maar plus.

Afgezien daarvan was het tegenover de Ts ironisch bedoeld. Die veronderstelt blijkbaar dat je garantie op je ogen kunt krijgen, alsof het een fotolens is.

tenormin
door tenormin Dec 30, 2015 om 14:38
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Heb idem dito, dus zou ik zeggen @uw jurist: schoenmaker, blijf bij (Uw) je leest.

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2015 om 09:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen
uwjurist
door uwjurist - Dec 30, 2015 om 14:52
1043 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1: wat een vreselijke discussie bij dat andere onderwerp, mijn ogen gingen er pijn van doen. Ik ben maar gestopt met lezen :-).
Blijft overigens nog steeds staan dat - zoveel niet automatisch + zoveel wordt. Het een heeft niets met het ander te maken voor zover ik weet. Mijn minafwijking is al jaren constant, plus heb ik er daarnaast bij gekregen op mijn 49e.

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2015 om 14:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@uw jurist

Zoveel mensen, zoveel smaken. Had altijd min 2, nu plus 2. Mooi toch?

gerbera
door gerbera - Dec 30, 2015 om 15:39
7372 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft nog 1 dag om 2 gratis (lees)brillen aan te schaffen. Die 15 jaar garantie is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Dat durft een echte oogarts nog niet eens te garanderen.

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2015 om 16:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerbera

Waar kun je gratis leesbrillen aanschaffen? :-))

Een oogarts, geen een arts trouwens, geeft een garantie.

gerbera
door gerbera Dec 30, 2015 om 22:26
7372 Antwoorden / 14 Vragen

U kijkt geen TV ?? ze gooien je dood met aanbiedingen, o.a. Spec, Hans maar wel nog dit jaar. En wat die garantie betreft, ooit had ik een maagzweer waar ik volgens mijn toenmalige huisarts 100 jaar mee kon worden. De maagzweer is weg en nu ??? ;-))

aurora1
door aurora1 - Dec 30, 2015 om 17:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft zich 5 jaar geleden dan niet goed georiënteerd op e.e.a. want toen was al bekend dat de resultaten van tijdelijke duur zijn. U heeft ook geluk gehad dat u kennelijk geen complicaties heeft gehad of andere problemen.
Als ik u was (maar dat ben ik niet) dan zou ik niet opnieuw in gezonde ogen laten snijden (en dat dan na weer wat jaren nogeens doen?).
Wilt u het toch overwegen dan zou ik eerst maar eens goed uitzoeken wat de nadelen kunnen zijn, ook voor op latere leeftoud, en dan de operaties in een ziekenhuis laten doen.
En zoals al is gezegd, het is een erg geringe afwijking.
Lees eventueel ook nog http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/oogaandoeningen/discussieer-mee/zitten-er-gevaren-aan-ooglaseren/item44217

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Dec 30, 2015 om 19:20
174 Antwoorden / 1 Vragen

Die 15 jaar garantie kan niemand waarmaken en dat had je zelf ook kunnen weten met enig gezond verstand. Je ogen gaan door je leeftijd altijd achteruit, bij de een meer dan bij de ander.

ja
door janboekel - Jan 1, 2016 om 09:39
8 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan ook door ouder worden als men slechte ogen hebt kan het ook gedeeltelijk terugkomen.

ma
door marleenvanh - Jan 1, 2016 om 11:57
453 Antwoorden / 1 Vragen

NUL. U bent belazerd Take your loss en koop gewoon een bril of lenzen.

pe
door pebk Jan 5, 2016 om 15:30
583 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, nou, belazerd? Dat valt wel mee, toch? De informatie is niet duidelijk (genoeg) geweest.

De organisatie is failliet. Ze zouden best een service kunnen bieden die de 15 jaar garandeerde. Misschien heeft het hen wel op kosten gejaagd zodat ze failliet zijn gegaan, maar dat is speculeren. Wat ze hebben nagelaten te zeggen, of de TS heeft de informatie niet meer is dat het al jaren bekend is dat na de laserbehandeling de ogen achteruit blijven gaan, zoals dat met niet-gelaserde ogen ook zou zijn gebeurd.

Mijn zwager heeft een jaar of zeven geleden ook zijn ogen laten laseren. Die vertelde toentertijd ook al dat het 'natuurlijk' achteruit gaan van de ogen gewoon doorgaat. Met de laserbehandeling 'reset' je eigenlijk gewoon je zicht.

ha
door harryromijn - Jan 1, 2016 om 12:03
272 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen, lees een stukje over optica: 4e klas HAVO niveau: Uw oog werkt hetzeklfde als een lens ( niet die kwaliteit in een smartphone, want hoe minder de brandpuntsafstand, hoe groter de diepte-scherpte)
Een oog ( camera) bestaat uit een lens, een dieptescherpte-instellign ( oogspiertjes) en een film/sensor / netvlies, waar het beeld doord e lens op geprojecteerd wordt en omgezet in een signaal naar de geheugenkaart of hersenen.
Als de lens te sterk buigend is, komt het beeld vóór het netvlies, te zwak: achter het netvlies. Te corrigeren met bril of contactlens of.. lens bijslijpen. Verandert ooit de diepte van de oogbol: dan komt het - bijgeslepen- beeld dus niet meer op de juiste plaats. Hoe ooit iemand een levend organisme als het oog voor 15 jaar kan garanderen ? ? Misschien kontakten met de Allerhoogste of regelrecht bedrog ?
Wordt u ouder, worden de oogspiertjes zwakker, en kunnen niet zo veel meer "accomoderen"= samenknijpen, waardoor de lens dikker wordt en beter bundelt ( = sterker afbuigt). Hoe dichter bij het oog, hoe sterker afgebogen moet worden tov "oneindig ver weg = horizon = verkeer op de weg. Dus.. lezen gaat achteruit. Of.. bril niet meer nodig voor dichterbij, maar voor verderweg. DE vraag is dus: we;k deel wilt u zien zonder bril op uw oudere dag ?
Sommigen laten zich dan een lens-lazering aansmeren, waardoor de lens een ander dieptescherpte-gebied krijgt, dus.. niet meer bril op bij het lezen doch ook verderweg onscherp. Dat merkt u 5-10 jaar later wel, als u én een verwegbril én een leesbril nodig heeft, dus een duo-focus.
Conclusie van het verhaal: nooit aan je ogen laten prutsen, maar een voorzetlens gebruiken: bril, goed schone contactlens, want een korreltje zand kan uw ooglens lossnijden, en dan is het "jammer voor dat oog".

mo
door mof - Jan 1, 2016 om 13:50
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Garantie op medische ingrepen? Heb ik nog nooit van gehoord. Heeft u dat op papier?

ho
door honda98 - Jan 1, 2016 om 16:39
103 Antwoorden / 1 Vragen

waarom ga je niet naar een bekende oog arts ? om dat een oog zeer kwets baar is.
dit bedrijf wat je noent is niet bekent.
je positie is naar een erkende oog arts gaan en vragen of hij dit nog kan herstellen.
op je ogen moet je erg zuinig zijn en niet iedereen vertrouwen wat ze beloven.

gerbera
door gerbera - Jan 1, 2016 om 16:49
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Beste harryromijn, leerzaam verhaal alleen de zinsnede "laat nooit aan je ogen prutsen" leer je niet in 4 havo. Als mijn ega, 6 jaar geleden, niet aan de ogen had laten "prutsen" was deze nu nagenoeg blind geweest. Het is maar wie het doet, en dankzij de oogarts is het zicht van mijn ega tot op heden van dien aard dat deze de krant nog kan lezen en dat zonder bril. De bril kon door het gewicht van de glazen nauwelijks op de neus blijven hangen bij het voorover bukken. Moraal, laat je ogen indien nodig door een echte oogarts behandelen en ga niet naar zo'n kliniek. Vaak hebben deze behandelaars het laatste deel van de medische encyclopedie nog niet gelezen.

li
door lisa123 - Jan 1, 2016 om 21:15
134 Antwoorden / 53 Vragen

Beste LUCCIP2,

Zelfs in het Oogziekenhuis te Rotterdam (toch algemeen bekend staand als zeer goed, zelfs bij collega's in Groot Brittannië) geeft men geen garantie.
Mijn ene oog was -6, het andere +2 en daar kreeg ik last van.
Het -6 oog is gelaserd, al na een jaar merkte ik dat het effect minder werd en ik zit nu achter pc en laptop met een bril.

Als ik u was zou ik een bril proberen, de kans is groot dat als u besluit er nog eens € 1200 aan te spenderen het binnen een jaar weer hetzelfde is. Nooit hetzelfde oog 2 x laten laseren is het advies van het Oogziekenhuis.

Helaas heb ik niet de expertise om u te raden wat te doen in dit geval, mijn excuses hiervoor.En hiermee bedoel ik wat uw rechten zijn nu die kliniek failliet is.

Ma
door Maarten Jan - Jan 2, 2016 om 23:52
1 Antwoorden / Vragen

Hoe kan ik een groot geld bedrag wat ik op een verkeerde rekening heb gestort terug vorderen ??.

gerbera
door gerbera Jan 3, 2016 om 12:31
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Neem eens contact op met uw bank, zij kunnen u daar alles over vertellen. Overigens is het niet de bedoeling dat u een topic start binnen een andere topic. U kunt dit doen onder het kopje "stel uw vraag"