jo
door johnvincken40@msn.com Mar 3, 2016 om 17:55
Geldzaken & recht

Mijn vrouw wordt herhaaldelijk telefonisch lastig gevallen door

Mijn vrouw wordt herhaaldelijk telefonisch lastiggevallen door incasco buro Cannock and chase.
Ze heeft noch nooit een schriftelijke bevestiging gekregen dat ze belasting achterstand heeft.
Ik ben nu genoodzaakt om tijdens kantooruren naar het gemeentehuis te gaan, om uit te zoeken
om welke eventuele achterstand dit gaat.  Mijn vraag? als nu werkelijk blijkt dat er totaal niets openstaat,
Kan ik dan de verloren tijd en ergernis op firma Cannock verhalen en hun een rekening sturen van 2 uur keer 48 euro
per uur, Kunnen we hier geen presedents geval van maken. Zodat ze zich noch eens 3 keer bedenken alvorens
onterechte rekeningen te sturen.

Gr.
John Vincken
[edit-red.]

1452 9 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 3, 2016 om 18:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[edit-red.] waarom moet jij vrij nemen? Is je vrouw niet capabel genoeg om het zelf af te handelen?

diumenge
door diumenge - Mar 3, 2016 om 18:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[edit-red.]
Maar ja, u kunt een rekening naar ze sturen. Of ze betalen ...

tijger1
door tijger1 - Mar 3, 2016 om 18:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is toch wat. Kan uw vrouw dat dan niet zelf doen? En ze kan toch vragen om een overzicht van de openstaande posten?

En nee, u kunt dan niets declareren. En er kan zelfs geen " presedents " van gemaakt worden.

En haal uw persoonlijke gegevens weg, anders gaan er nog meer mensen naar uw vrouw bellen.

Cookies
door Cookies - Mar 3, 2016 om 18:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ze zou ook even kunnen kijken op mijnbelastingdienst en/of mijntoeslagen. Misschien levert dat wat meer info op. Cannock Chase is trouwens wel een incassobureau waar de BD mee samen werkt. Edit: lees nu dat je naar het gemeentehuis gaat. Het gaat dus blijkbaar om gemeentelijke heffingen? Dan heb je aan mijn 1e zin niks.

ha
door halex Mar 4, 2016 om 11:01
1374 Antwoorden / 4 Vragen

De proef waarmee de Belastingdienst sommige incasso's door Cannock Chase liet afhandelen is eind 2014 al beëindigd. En wordt voorlopig niet vervolgd.

tijger1
door tijger1 - Mar 3, 2016 om 18:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar bij de gemeente kan men ook inloggen op Mijnloket. Staan alle gemeentelijke aanslagen.

hutch
door hutch - Mar 3, 2016 om 19:20
4517 Antwoorden / 29 Vragen

"Is je vrouw niet capabel genoeg om het zelf af te handelen?"
"Het is toch wat. Kan uw vrouw dat dan niet zelf doen?"

En als zijn vrouw de Nederlandse taal niet goed machtig is?
En als zijn vrouw een andere reden heeft om dat niet te kunnen doen, bijv. gehandicapt is?

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 4, 2016 om 00:35
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als u 48 euro per uur verdient en 8 uur per dag werkt,  dat laten we zeggen 4 dagen in de week, dan komt u thuis met een respectabele 6144 euro bruto.
Dan zouden die paar centen gemeentebelastingen toch makkelijk betaald kunnen worden zelfs met de incassokosten erbij.
Sorry hoor maar wie bedenkt het om geld te willen claimen voor verloren tijd terwijl zeer waarschijnlijk de oorzaak bij u zelf ligt of bij uw vrouw.
Diewilik

Jo
door Jonkvrouwe dr. mr. Claudia PhD MSc - Mar 4, 2016 om 01:43
10 Antwoorden / 1 Vragen

De enige remedie die hier tegen bestaat en bestand is: de rode knop op de telefoon indrukken, verbinding verbroken.

besseldekker
door besseldekker - Mar 4, 2016 om 15:53
123 Antwoorden / 0 Vragen

Valt het niet te overwegen om Cannock Chase aan te schrijven en een schriftelijke uitleg te vragen? Als uw vrouw inderdaad geen aanmaning of dergelijk document heeft ontvangen, maar wel telefoontjes krijgt, dan valt er niets te controleren. Het is uitermate vreemd dat er niets op papier zou staan, niet eens de concrete gegevens.

Maar aangezien het Cannock Chase is die de communicatie verzorgt, ligt het minder voor de hand om naar een derde partij (het raadhuis) te gaan. Wel kunt u natuurlijk de gemeentelijke belastingdienst bellen met de vraag of die u (of waarschijnlijk uw vrouw) een schriftelijke verklaring kan sturen.

Ten slotte: kan uw vrouw haar telefoon een paar dagen doorschakelen naar de uwe? Het lijkt er immers op dat u, niet zij, de financiën regelt. Een taakverdeling is in vele gezinnen maar al te gebruikelijk. Maar bij doorschakeling krijgt men dus ú aan de lijn, en dan kunt u precies doorvragen en antwoord krijgen op alle onduidelijkheden.