ja
door jaymie Mar 5, 2016 om 19:30
Geldzaken & recht

Moet geld terug krijgen van Pixmania, maar ze zijn onbereikbaar

ik had een PARROT MULTICAN besteld bij Pixmania en ook aan hen betaald.
Sotel uit Duitsland heeft het geleverd.
Nu blijkt het product niet bruikbaar voor ons type auto.
Volgens omschrijving moet je contact opnemen met Sotel voor retour te sturen.
Regels gevolgd en terug gestuurd naar Duitsland (kosten 12.50).
wachten ...... en nog eens wachten..... geen geld retour,terwijl Sotel het product heeft ontvangen.
Sotel zegt dat het geld is terug gestort  naar Pixmania en dat zij mij dienen te betalen.
Pixmania is op geen enkele wijze te bereiken.
Hoe krijg ik mijn geld terug, want dit is oplichting/ diefstal

3247 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 5, 2016 om 19:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wanneer speelde dit. Datum retour sturen bijvoorbeeld?

ja
door jaymie - Mar 8, 2016 om 20:10
20 Antwoorden / 9 Vragen

op 15/01/2016 besteld
eind januari ontvangen (weet niet de juiste dtaum)
op 2/02/2016 een mail naar de leverancier over hoe het pakket retour te zenden (volgens de regels)
4/02/2016 antwoord gekregen
6/02/2016 via UPS retour gegaan
10/02/2016 is het pakketje daar aangekomen.
22/02/2016 de vraag aan de leverancier wanneer wij het geld terug mogen ontvangen.
antwoord was dat zij het bedrag hebben overgemaakt aan Pixmania
en Pixmania is niet te pakken te krijgen

zoekster1
door zoekster1 - Mar 8, 2016 om 21:09
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nog maar eens mailen met Pixmania waarin u ze sommeert uw geld terug te storten, noem ook uw rekeningnummer en ordernummer/klantnummer. Vermeld dat u anders contact opneemt met consuwijzer, misschien helpt dat een beetje. Op facebook zie ik ook al wat ontevreden klanten.
U zou de klacht ook nog op trustpilot kunnen zetten, ze reageren wel, maar sinds juni 2015 heb ik geen reactie meer van ze gezien. Maar goed, u kunt het altijd proberen. Niet aangesloten bij een keurmerk, dus dat is altijd een risico.

ja
door jaymie - Mar 9, 2016 om 09:47
20 Antwoorden / 9 Vragen

beste zoekster
mailtjes komen retour, zij verwijzen naar de levenrancier als je klachten hebt
Levernacier zegt het geld terug gestort te hebben naar Pixmania en stuurt ons terug naar daar.
Je kan ook geen klachtenformulier insturen,omdat de bestelling betaald is en afgehandeld is.
En een mail via een andere manier sturen ,komen retour met de mededeling dat je een klachtenformulier moet invullen (wat dus weer niet mogelijk is).

marita567
door marita567 - Mar 9, 2016 om 10:48
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Jaymie ,

Heeft u dit tel.nr al eens geprobeerd ?

http://tweakers.net/shopreview/3534/pixmania-punt-com-nederland/contact/

ja
door jaymie - Mar 9, 2016 om 13:15
20 Antwoorden / 9 Vragen

beste Marita567
ja dat nr heb ik ook geprobeerd, je dient dan Engels of Duits te spreken.
Eerst moet je het bestelnummer invoeren en dan krijg je te horen dat het erg druk is en na een poosje word de verbinding verbroken nadat ze gezegd hebben dat je het op een later tijdstip opnieuw moet proberen.
Klantenservice is gewoon niet te bereiken en via Facebook gaat het ook niet.

Topantwoord

marita567
door marita567 - Mar 9, 2016 om 13:40
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@Jaymie ,

U kunt hier een klacht indienen / of contact opnemen met ECC , scroll naar beneden .

http://www.eccnederland.nl/nl

ja
door jaymie - Mar 9, 2016 om 13:49
20 Antwoorden / 9 Vragen

beste Marita567
heel erg bedankt,ik ga ermee aan de slag
en ik laat je horen hoe het afloopt

marita567
door marita567 Mar 9, 2016 om 13:51
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Graag gedaan , succes .

ja
door jaymie Jul 14, 2016 om 20:12
20 Antwoorden / 9 Vragen

Dag Marita567
ik wilde je even laten weten dat Pixmania alsnog heeft betaald, dankzij de hulp van ECC.
nogmaals hartelijk dank voor jouw hulp ook

ja
door jaymie - Apr 20, 2016 om 12:54
20 Antwoorden / 9 Vragen

zo is weer even geleden,maar ik heb het advies van Marita 567 opgevolgd.
Heb contact gehad met ECC.
ECC heeft contact gehad met

In navolging op uw klacht over Pixmania informeren wij u als volgt:

Onze collega’s van het ECC in Frankrijk hebben ons laten weten dat Pixmania in staat van faillissement verkeert. Desalniettemin hebben onze Franse collega’s contact opgenomen met het bedrijf dat het faillissement van Pixmania regelt. Maar het is niet bekend of er nog liquide middelen zijn, zodat u uw geld kan terugkrijgen.

Zojuist hebben wij uw dossier doorgestuurd naar onze collega’s van het ECC in Duitsland. Reden hiervoor is dat de verkoper Sotel gevestigd is in Duitsland. Wij hebben de situatie uitgelegd en onze Duitse collega’s gevraagd om contact op te nemen met Sotel. Wellicht dat een terugbetaling via dat bedrijf mogelijk is.

Zodra er meer bekend is in uw dossier, brengen wij u daarvan op de hoogte.
/////////////////////////////////////////////////////

 en daarna deze mail
//////////////////////////////////////////////

Onze collega’s van het ECC in Duitsland hebben uw klacht voorgelegd aan de ondernemer Sotel. Daarbij is aangegeven dat u tot nu toe geen terugbetaling heeft ontvangen. Sotel heeft zich op het standpunt gesteld dat het geld weldegelijk is overgemaakt naar Pixmania, en dat het geld via Pixmania gevorderd moet worden. Sotel is niet bereid om het geld alsnog rechtstreeks naar uw rekening over te maken. Als bijlage hebben wij een bewijs van betaling toegevoegd.

De enige mogelijkheid is om het geld via Pixmania terug te krijgen. Maar zoals eerder aangegeven verkeert dit bedrijf in staat van faillissement. Onze collega’s van het ECC in Frankrijk hebben uw vordering neergelegd bij de curator. Mocht er een reactie komen van de curator, dan brengen wij u daarvan op de hoogte.

Om de verwachtingen enigszins bij te stellen wil wij u er alvast op voorbereiden dat het zeer lastig zal worden om het geld terug te vorderen van Pixmania. De grotere schuldeisers krijgen eerst het geld terug mochten daar liquide middelen voor zijn. Het is nog niet bekend of consumenten ook kans maken op een terugbetaling.

ik ga er dus vanuit dat ik het geld kwijt ben,maar hopelijk hebben andere mensen hier ook wat aan
in ieder geval allen bedankt voor jullie hulp

marita5
door marita5 Apr 20, 2016 om 14:50
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jaymie , vervelend dat u waarschijnlijk uw geld kwijt bent , daar hebben zeker andere mensen iets aan , door uw ervaring niet meer bestellen bij Pixmania Bedankt voor terugmelding.Met vr,gr.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 20, 2016 om 14:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Had u niet vtv kunnen zien dat uw merk auto uitgesloten was?
Dit systeem maakt het mogelijk om de Parrot CK3000 Evolution of de CK3100 via het stuur kan bedienen.
Er zijn 2 verschillende versies. De Multican is compatible met CANBUS. Dit wordt vooral gebruikt bij o.a. Opel, Mercedes, Volkswagen, BMW, Peugeot en Citroen. De Multicomm is compatible voor auto's zonder CANBUS zoals Fiat, Ford en Toyota.
Met de stuurbediening kunt u het gesprek starten en beëindigen, activeren van de stembesturing, het volume regelen en het menu raadplegen.

Waarom is dit nu gelijk oplichting? Hoe lang wacht u al op uw geld

Diewilik

zoekster1
door zoekster1 Apr 20, 2016 om 14:54
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Wat maakt dit nou allemaal nog uit, die tent is failliet en ts kan fluiten naar zijn centen. Lees je de bijdragen wel, of ga je zomaar van start?

ja
door jaymie Apr 20, 2016 om 15:52
20 Antwoorden / 9 Vragen

dank je zoekster1
en Diewilik, wij hebben wel degelijk eerst gekeken of dat hij geschikt was voor de auto (en volgens de site was hij geschikt)
en oplichting noem ik het, als je weet dat de zaak failliet gaat toch nog dingen verkopen en terug laten sturen (onder het mom garantie / niet goed geld terug), zelf het geld aannemen en niet door sturen.
Dus handelen met de wetenschap dat mensen geen garantie of geld terug krijgen.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 20, 2016 om 20:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@zoekster,

Mijn reactie had ik al veel eerder geschreven, pas veel later kwam ik erachter dat ik nog steeds niet op opslaan had gedrukt, vandaar dat mijn reactie mosterd na de maaltijd lijkt.
MVG Diewilik

ja
door jaymie - Jul 14, 2016 om 20:10
20 Antwoorden / 9 Vragen

bij deze wilde ik iedereen bedanken voor hun adviezen.
Pixmania heeft alsnog uitbetaald, dankzij de hulp van ECC

Marita657 heel erg bedankt voor je gouden tip.

marita5
door marita5 Jul 14, 2016 om 20:53
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Jaymie , graag gedaan , geweldig nieuws dat u , uw geld alsnog terug heeft gekregen ,bedankt voor het terugmelden .

marita5
door marita5 - Jul 14, 2016 om 20:49
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Reactie Jaymie ,

ja
DOOR JAYMIE 14 JUL. 2016 OM 20:12
19 ANTWOORDEN / 9 VRAGEN

Dag Marita567,  ik wilde je even laten weten dat Pixmania alsnog heeft betaald, dankzij de hulp van ECC.nogmaals hartelijk dank voor jouw hulp ook,

@Jaymie , wat een geweldig nieuws om te horen dat u , uw geld terug heeft , bedankt voor het terugmelden .

tijger1
door tijger1 - Jul 14, 2016 om 21:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat uitzonderlijk dat u uw geld alsnog terug gehad hebt. Heel mooi.