ar
door arjan73 May 16, 2009 om 15:43
Geldzaken & recht

Moet ik betalen voor een niet te leveren dienst?

Ik had tot september 2008 een winkel met alarm. Deze was aangesloten op een meldkamer. Mijn opzegging is volgens de beveiliger niet aangekomen en nu moet ik het volledige bedrag voor 2009 betalen volgens hem.


Echter had hij zelf al gezien dat er vanaf 4 december 2008 geen inschakeling van het alarm meer is geweest en in de periode daarvoor onregelmatig. Ik heb hem gezegd dat hij deze aansluiting even had moeten verrifieren gezien het onregelmatige gebruik.


Ik moet nu dus betalen voor een dienst die niet geleverd kan worden. Wat is verstandig om te doen?

700 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - May 16, 2009 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Tja opzeggingen komen opvallend vaak niet aan. Dat komt door de afdeling OZ (Opzeggingen Zoekmaken). Hoe heb je opgezegd? Schriftelijk met bewijs van ontvangst? Fax? Email? ...?


ve
door verwijderd - May 16, 2009 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag arjan73,


Vergeet niet alsnog tijdig op te zeggen. Doe dat aangetekend en met bewijs van ontvangst of per fax.


Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 16, 2009 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heb per brief opgezegd. Alleen niet aangetekend en (helaas) vergeten een opzegbevestiging te vragen. Maar goed, bij het sluiten van een eigen zaak komen heeel veel opzeggingen om de hoek kijken. Oftewel, niet goed maar wel begrijpelijk toch?

ve
door verwijderd - May 16, 2009 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een meldkamer is niet verantwoordelijk voor abonnementen...verifieren is niet hun taak!

ve
door verwijderd - May 16, 2009 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nee, maar het is wel de taak van een meldkamer om te reageren naar de ondernemer dat er op andere momenten in- en uitgeschakeld wordt dan de opgegeven tijden.


Wij worden ook gebeld als dat er voor of na een bepaalde tijd in- of uitgeschakeld is. Daarvoor betaal je ook je 'abonnement'.


Dus hadden ze dit gedaan, dan wist de ondernemer nog dat zijn contract niet ontbonden was.

ve
door verwijderd - May 20, 2009 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat ik raar vind, is dat de meldkamer wel gezien heeft dat er geen regelmatige in- en uitschakeling was en daar reageren ze niet op????


Normaal gezien is het de taak van de meldkamer om meteen te bellen naar de ondernemer of iemand die op de bellijst staat om deze persoon hierover te informeren. Is dit niet gebeurd dan? Want als ze hun werk goed gedaan hadden was u er al eerder achter gekomen dat uw opzegging niet correct verwerkt was. Dus ik vind dat ze ook zeker te verwijten zijn in het niet melden van het onregelmatig gebruik hiervan.


Vriendelijke groet, Zinook

ve
door verwijderd - May 20, 2009 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bedankt voor de tips. Heb zelf nog even naar de (externe) meldkamer van het beveiligingsbedrijf gebeld en het bleek dat zij mijn contract al in augustus 2008 hadden opgezegd.


Zaak is geseponeerd en ik hoef niets te betalen.

ve
door verwijderd - May 20, 2009 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Fijn dat het toch nog goed afliep, dat kán dus ook.


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer