ar
door arjan73 May 16, 2009 om 15:43
Geldzaken & recht

Moet ik betalen voor een niet te leveren dienst?

Ik had tot september 2008 een winkel met alarm. Deze was aangesloten op een meldkamer. Mijn opzegging is volgens de beveiliger niet aangekomen en nu moet ik het volledige bedrag voor 2009 betalen volgens hem.

Echter had hij zelf al gezien dat er vanaf 4 december 2008 geen inschakeling van het alarm meer is geweest en in de periode daarvoor onregelmatig. Ik heb hem gezegd dat hij deze aansluiting even had moeten verrifieren gezien het onregelmatige gebruik.

Ik moet nu dus betalen voor een dienst die niet geleverd kan worden. Wat is verstandig om te doen?

700 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 16, 2009 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja opzeggingen komen opvallend vaak niet aan. Dat komt door de afdeling OZ (Opzeggingen Zoekmaken). Hoe heb je opgezegd? Schriftelijk met bewijs van ontvangst? Fax? Email? ...?

ve
door verwijderd - May 16, 2009 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag arjan73,

Vergeet niet alsnog tijdig op te zeggen. Doe dat aangetekend en met bewijs van ontvangst of per fax.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 16, 2009 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb per brief opgezegd. Alleen niet aangetekend en (helaas) vergeten een opzegbevestiging te vragen. Maar goed, bij het sluiten van een eigen zaak komen heeel veel opzeggingen om de hoek kijken. Oftewel, niet goed maar wel begrijpelijk toch?

ve
door verwijderd - May 16, 2009 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een meldkamer is niet verantwoordelijk voor abonnementen...verifieren is niet hun taak!

ve
door verwijderd - May 16, 2009 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, maar het is wel de taak van een meldkamer om te reageren naar de ondernemer dat er op andere momenten in- en uitgeschakeld wordt dan de opgegeven tijden.

Wij worden ook gebeld als dat er voor of na een bepaalde tijd in- of uitgeschakeld is. Daarvoor betaal je ook je 'abonnement'.

Dus hadden ze dit gedaan, dan wist de ondernemer nog dat zijn contract niet ontbonden was.

ve
door verwijderd - May 20, 2009 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik raar vind, is dat de meldkamer wel gezien heeft dat er geen regelmatige in- en uitschakeling was en daar reageren ze niet op????

Normaal gezien is het de taak van de meldkamer om meteen te bellen naar de ondernemer of iemand die op de bellijst staat om deze persoon hierover te informeren. Is dit niet gebeurd dan? Want als ze hun werk goed gedaan hadden was u er al eerder achter gekomen dat uw opzegging niet correct verwerkt was. Dus ik vind dat ze ook zeker te verwijten zijn in het niet melden van het onregelmatig gebruik hiervan.

Vriendelijke groet, Zinook

ve
door verwijderd - May 20, 2009 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de tips. Heb zelf nog even naar de (externe) meldkamer van het beveiligingsbedrijf gebeld en het bleek dat zij mijn contract al in augustus 2008 hadden opgezegd.

Zaak is geseponeerd en ik hoef niets te betalen.

ve
door verwijderd - May 20, 2009 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn dat het toch nog goed afliep, dat kán dus ook.