ne
door nelis123 Mar 29, 2016 om 14:36
Geldzaken & recht

Na 14 maanden nog een rekening eigen risico van Aevitae ontvangen

Deze maand maart 2016 een rekening ontvangen i.v.m. eigen risico zorgverzekering Aevitae over 2014
Natuurlijk als is het zo als de verzekeraar geld tegoed heeft moet je betalen maar om na 14 maanden pas een rekening te versturen is slecht management De dame aan de telefoon van Aevitae gaf aan dat het leveringskosten van de apotheek waren.
Het werd niet duidelijk hoe dit heeft kunnen gebeuren.Volgens Aevitae heeft Aevitae 5 lees vijf jaar het recht om je nog rekeningen te sturen.
Doorop dacht ik dat ik dan ook 5 jaar de tijd had ze te betalen ,Toen werd de dame ietewat pissig en gaf aan dat zij een betalingstermijn hadden van 8 dagen jammer dat verschil tussen de verzekeraar en de klant.
Heb het geld overgemaakt .

881 4 Rapporteer

uwjurist
door uwjurist - Mar 29, 2016 om 15:10
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou ook aan de apotheek kunnen liggen. En de verzekeraar staat hoe dan ook in zijn recht om dit te doen.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

marita5
door marita5 - Mar 29, 2016 om 17:22
11649 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nelis123 ,

Dit heeft er mee te maken dat de apotheek de rekening laat heeft ingediend bij de zorgverzekeraar .
Lees hier veel gestelde vragen Avitae , klik op de rode regel .

http://www3.aevitae.com/vraag-en-antwoord-zorg

getty
door getty - Mar 29, 2016 om 17:45
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Goed dat u al betaald heeft. Dit kan en mag gewoon en gebeurt ook regelmatig, ook door bv ziekenhuizen wordt pas vrij laat gedeclareerd.

ha
door halex - Mar 29, 2016 om 21:00
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik begrijp uw vergelijking niet helemaal. U hebt toch 14 maanden en 8 dagen gehad om te betalen? Dat is nog net iets langer dan de verzekeraar erover heeft gedaan om u de nota te sturen. Als u zelf al vergeten was dat u bij de apotheek bent geweest, dan bent u wel de laatste om een ander te betichten van slecht management.