li
door liesbethje Dec 30, 2005 om 21:52
Geldzaken & recht

Naïve meid leent 1300euro aan ex. RAAD = eeuwig dankbaar

Hoi, ben 21 jaar en ben zeer naïef geweest.

Ik heb 1300euro van mijn spaarrekening gehaald om een brommer voor (nu mijn ex van +35jaar) voor te schieten.  Dezelfde dag ben ik met dat geld naar iemand gegaan die zijn brommer verkocht en ik had eentje.

Feiten:

- ik heb een rekeningafschrift van -1300euro van mijn spaarrekening.

- dezelfde dag naar de ‘verkoper’ gegaan en 1300euro afgegeven.

- er is ergens een papiertje dat er 1300 euro voor een brommer (type blablabla) verkocht is door meneer X. (mijn naam staat spijtig genoeg nergens op!)

- zijn wettelijk adres is waar zijn ouders wonen maar daar woont hij niet, hij komt er wel regelmatig.

Vragen:

- wat kan ik doen? (zonder van de goede wil af te hangen)

- wanneer verjaard zulke zaak?

Ik weet niet wat ik moet doen.

Ik had een regeling dat hij iedere maand 100euro zou geven maar is een flop!

PS: ik heb 3 maanden geleden wel een keer 100euro gekregen maar ik vermoed dat dit gewoon was om van mijn gezaag af te zijn. En nu hij ruzie heeft met onze gemeenschappelijke vrienden heeft hij geen baad meer om mij geld te geven.

raad????

-x-

413 2 Rapporteer

pedissekali
door pedissekali - Dec 30, 2005 om 23:54
66 Antwoorden / 14 Vragen

dubbelpost

julia040
door julia040 - Jan 1, 2006 om 19:36
5 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi,

Probeer iemand te vinden die correct en ambtelijk nederlands schrijft. Wellicht kan hij/zij een brief schrijven waarin je je ex sommeert tot een betalingsregeling te komen (bijvoorbeeld uit naam van een gefingeerd incassobureau).

Je kunt hem in die brief een laatste kans geven om het met jou op te lossen en doet hij dit niet, dan laat jij dit bureau de zaak oppakken. (dan kun je alsnog besluiten of je een echt bureau inschakelt of niet, maar dat hoeft hij dan nog niet te weten)