kroonmeester
door kroonmeester Nov 5, 2009 om 02:45
Geldzaken & recht

Nationale Postcodeloterij

De Nationale Postcodeloterij organiseert in november 2009 een 14de trekking. Hier vroeg men middels een e-mail mijn toestemming voor voor de deelname an die 14de trekking. Voor die 14de trekking heb ik nimmer mijn toestemming voor gegeven. Je raadt het al waarschijnlijk: er is €8,00 afgeschreven voor die 14de trekking, de superpostcodeprijs van €1.000.000,00.

Nationale Postcodeloterij: [u]DIT IS EEN ONRECHTMATIGE DAAD![/u]

Het lidmaatschap wordt weer opgezegd.

Tschüß!

1656 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 10:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Kroonmeester,
In een en ander topic over kansspellen, had ik al vermeld dat ik mij overaal had afgemeld. Ik ben absoluut tegen zulke praktijken van het opdringen van loten en incasso toestanden.
Kan ik postcode loterij niet kopen in de winkel?...speel ik dus helemaal niet mee. Staatsloterijloten koop ik zelfs wanneer ik wil, met einde nummer ik ik zelfs kies.
Maar de mes snijd uiteraard aan 2 kanten...Sinds ik niet meer automatisch meespeel, worden wij gestoken met heel veel post, op mijn naam, die ik keurig weer terugzend aan de afzender. Belspelen op tv wordt aangepakt...tijd voor deze praktijken van loterijen aan de klok op te hangen!
m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik speel al jaren mee met de nationale postcodeloterij. Nu had ik van de week meegedaan met een spelletje 1 tegen 100. Wordt ik gebeld dat ik kans maak op een prijs omdat ik heb meegedaan. Maar dan moet ik wel weer eerst een nieuw lot kopen. Dit is toch te gek voor woorden. Ik vind dit pure oplichterij.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik speel al jaren mee met de nationale postcodeloterij. Nu had ik van de week meegedaan met een spelletje 1 tegen 100. Wordt ik gebeld dat ik kans maak op een prijs omdat ik heb meegedaan. Maar dan moet ik wel weer eerst een nieuw lot kopen. Dit is toch te gek voor woorden. Ik vind dit pure oplichterij.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Altijd alles goed lezen.
Ik ben zelf ook lid.
Ben je lid sinds februarie 2009 doe je ieder jaar mee aan 14 trekkingen
Ben je daarvoor lid geworden 13.
Let op! de prijzen voor de loten gaan weer omhoog.

volgende staat onderandere op de site van de nationale postcode loterij;

•Er zijn veertien trekkingen per jaar: twaalf maandelijkse trekkingen (waarvan twee PostcodeKanjer trekkingen) en tweemaal per jaar een extra trekking. In 2009 zijn deze extra trekkingen in april en november. In die maanden wordt zowel de inleg van de maandelijkse trekking als die van de extra trekking van uw rekening afgeschreven.
•De extra trekking heeft een aangepast prijzenpakket met een hoofdprijs (SuperPostcodePrijs) van € 1.000.000,-. Met de opbrengst van de extra trekkingen steunt de Postcode Loterij bijzondere projecten van haar goede doelen.
•Als u ná februari 2009 deelnemer van de Postcode Loterij bent geworden, dan doet u automatisch mee met 14 trekkingen. Bent u voor die tijd deelnemer geworden, dan doet u mee met 13 trekkingen per jaar.

en

Een lot kost € 8,- per maand. Inclusief KanjerpuntenVerdubbelaar kost een lot € 9,75. Met ingang van de trekking van december 2009 is, met goedkeuring van de Minister van Justitie, de lotprijs verhoogd met € 0,50. Vanaf dat moment kost een lot inclusief Kanjerpuntenverdubbelaar € 10,25. ...........

Hopelijk heb je hier wat aan.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

vlerk1 schreef op donderdag 5 nov 2009, 20:13: Altijd alles goed lezen.
Ik ben zelf ook lid.
Ben je lid sinds februarie 2009 doe je ieder jaar mee aan 14 trekkingen
Ben je daarvoor lid geworden 13.
Let op! de prijzen voor de loten gaan weer omhoog.

Ik was tot vorig jaar lid geweest. Eind augustus 2009 ben ik weer lid geworden onder mijn oude, dus eerdere toegekende postcode. Desondanks stuurde Postcodeloterij mij een e-mail om toestemming te vragen voor de 14de trekking, daar heb ik nimmer op gereageerd, ik wil niet aan de 14de trekking meedoen.

volgende staat onderandere op de site van de nationale postcode loterij;

•Er zijn veertien trekkingen per jaar: twaalf maandelijkse trekkingen (waarvan twee PostcodeKanjer trekkingen) en tweemaal per jaar een extra trekking. In 2009 zijn deze extra trekkingen in april en november. In die maanden wordt zowel de inleg van de maandelijkse trekking als die van de extra trekking van uw rekening afgeschreven.
•De extra trekking heeft een aangepast prijzenpakket met een hoofdprijs (SuperPostcodePrijs) van € 1.000.000,-. Met de opbrengst van de extra trekkingen steunt de Postcode Loterij bijzondere projecten van haar goede doelen.
•Als u ná februari 2009 deelnemer van de Postcode Loterij bent geworden, dan doet u automatisch mee met 14 trekkingen. Bent u voor die tijd deelnemer geworden, dan doet u mee met 13 trekkingen per jaar.

en

Een lot kost € 8,- per maand. Inclusief KanjerpuntenVerdubbelaar kost een lot € 9,75. Met ingang van de trekking van december 2009 is, met goedkeuring van de Minister van Justitie, de lotprijs verhoogd met € 0,50. Vanaf dat moment kost een lot inclusief Kanjerpuntenverdubbelaar € 10,25. ...........

Hopelijk heb je hier wat aan.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2009 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze moeten zeker hun kas weer opvullen i.v.m. de aandelen verlies zij zijn zo bewust van hun gelijk maar de grootste winnaar blijft zonder lot de organisatie met hu directeur.
Als ik een goed doel wil helpen doe ik het zelf wel dan weet ik precies wat ermee word gedaan.
Valerius

ve
door verwijderd - Nov 7, 2009 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@kroonmeester,
Wat is het nut van het quoten van vlerk1 als je er geen nader commentaar bij levert? Hebben we 2x hetzelfde antwoord.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 00:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zaterdag 7 nov 2009, 18:28: @kroonmeester,
Wat is het nut van het quoten van vlerk1 als je er geen nader commentaar bij levert? Hebben we 2x hetzelfde antwoord.

Beste Edrick3, het antwoord stond tussen de tekst van de quote: "Ik was tot vorig jaar lid geweest. Eind augustus 2009 ben ik weer lid geworden onder mijn oude, dus eerdere toegekende postcode. Desondanks stuurde Postcodeloterij mij een e-mail om toestemming te vragen voor de 14de trekking, daar heb ik nimmer op gereageerd, ik wil niet aan de 14de trekking meedoen."

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

OK Dat had ik dus niet gezien omdat ik niet én het verhaal van Vlerk1 én de qoute nog eens helemaal gelezen heb, Komt natuurlijk ook omdat je er vanuit gaat dat er niet in een quote gereageerd wordt.
Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zondag 8 nov 2009, 17:57: OK Dat had ik dus niet gezien omdat ik niet én het verhaal van Vlerk1 én de qoute nog eens helemaal gelezen heb, Komt natuurlijk ook omdat je er vanuit gaat dat er niet in een quote gereageerd wordt.
Met vr.gr.

Beste Edrick3, bleek nog waarschijnlijk een kinderziekte te zijn.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2010 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn deelnemerschap - per brief van 30 december jl. - met ingang van speelronde februari 2010 opgezegd per niet-aangetekende brief voorlopig. Mocht er na twee weken nog geen reactie zijn van de Nationale Postcodeloterij, dan volgt alsnog een fax.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2010 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

kroonmeester schreef op zondag 8 nov 2009, 20:37:
edrick3 schreef op zondag 8 nov 2009, 17:57: OK Dat had ik dus niet gezien omdat ik niet én het verhaal van Vlerk1 én de qoute nog eens helemaal gelezen heb, Komt natuurlijk ook omdat je er vanuit gaat dat er niet in een quote gereageerd wordt.
Met vr.gr.

Beste Edrick3, bleek nog waarschijnlijk een kinderziekte te zijn.

Was het maar waar; het kan nog steeds. Heb de redactie hierover enige tijd geleden al een berichtje gestuurd, maar dat helpt dus weinig. Zijn van die 'kleine slordigheidjes' die m.i. makkelijk te verhelpen zijn, maar ja ...

Met vr.gr. en de beste wensen voor 2010

ve
door verwijderd - Oct 15, 2010 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bron: website Nationale Postcodeloterij (NPL) d.d. 15-10-2010.

Lotprijsaanpassing

Met ingang van de trekking van december 2010 is, met goedkeuring van de Minister van Justitie, de lotprijs aangepast naar 10,50 euro voor een lot met StraatprijsVerdubbelaar en voor een lot zonder StraatprijsVerdubbelaar naar 9,50 euro. Het grootste deel (85%) komt direct ten goede aan de goede doelen en de prijzenpot. Opzeggen kan op ieder moment en dient schriftelijk te gebeuren.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2011 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

kroonmeester schreef op vrijdag 1 jan 2010, 17:42: Ik heb mijn deelnemerschap - per brief van 30 december jl. - met ingang van speelronde februari 2010 opgezegd per niet-aangetekende brief voorlopig. Mocht er na twee weken nog geen reactie zijn van de Nationale Postcodeloterij, dan volgt alsnog een fax.

en...werkte dat...of heb je alsnog de fax moeten versturen, en werkte het toen ??

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 01:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

henk o schreef op donderdag 20 jan 2011, 18:23:
kroonmeester schreef op vrijdag 1 jan 2010, 17:42: Ik heb mijn deelnemerschap - per brief van 30 december jl. - met ingang van speelronde februari 2010 opgezegd per niet-aangetekende brief voorlopig. Mocht er na twee weken nog geen reactie zijn van de Nationale Postcodeloterij, dan volgt alsnog een fax.

en...werkte dat...of heb je alsnog de fax moeten versturen, en werkte het toen ??

Ouwe koeien uit de sloot willen halen?

Zelf laatst ook per fax opgezegd.

Het kan nog simpeler, bel gratis: 0800-0280000 !!