justforfun
door justforfun Dec 13, 2013 om 10:47
Geldzaken & recht

Non actief lot doet toch mee in staatsloterij

ik krijg een brief van de staatsloterij dat ze het geld van de staatslot niet hebben kunnen incasseren en dat dat lot dus NIET meedoet in de staatsloterij.
dus het lot dat ze me gestuurd hadden deed niet mee aan de trekking maar..... blijkt tot mijn grote verbazing dat op dat lot nu net een prijs valt ??? geen grote prijs maar toch ....
lekker dan , als niet actieve loten ook meedoen in de trekking:S. ik dacht dat dit was afgelopen en dat alleen verkochte loten meededen ?

2096 16 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Dec 14, 2013 om 13:51
5124 Antwoorden / 4 Vragen

U wilt dus een geldprijs hebben, terwijl u niet hebt betaald voor de loting? Zo werkt het niet. Wat u er nu bij haalt aan argumenten, is volstrekt ridicuul.

emcede
door emcede - Dec 14, 2013 om 14:57
960 Antwoorden / 4 Vragen

@marcel75, het enige dat hier ridicuul is, is jou reactie. Goed lezen is blijkbaar niet je grootste hobby...

Nergens staat dat TS het gewonnen bedrag wil innen. Da's ook logisch, want daar gaat de vraag ook helemaal niet over. De Staatsloterij heeft in het verleden beloofd dat alleen verkochte lotnummers mee zouden doen in de loterij. Ik maak uit het verhaal op dat het lot van TS niet meedeed in de trekking maar dat op dit lot toch een prijs is gevallen. En dat kan niet, want niet geactiveerd = niet verkocht.

@justforfun: vraag het de Staatsloterij. Ik weet niet of dit wel of niet kan. Ik kan me goed voorstellen dat het lot in jou situatie wél als verkocht wordt gezien. Het feit dat dit lot niet meedeed aan deze specifieke trekking doordat de incasso niet gelukt was is héél iets anders dan de oude situatie dat lotnummers die gewoon nooit verkocht waren, meededen in de trekking!

jantje7
door jantje7 - Dec 14, 2013 om 15:15
1459 Antwoorden / 23 Vragen

@justforfun

Uw Nickname maakt al veel duidelijk. U kunt als u een alleenrecht heeft op een prijs alleen een grote prijs gewonnen hebben. De kleinere prijzen zijn afgeleide nummers, zoals "andere serie", eindigend op etc.

Dus ik weet nu in welke categorie uw vraag thuis hoort.

jantje7

justforfun
door justforfun - Dec 15, 2013 om 10:13
16 Antwoorden / 13 Vragen

dat bedoel ik emcede:)
het gaat mij er niet om om die paar euootjes te vangen maar meer om het idee dat een niet verkocht lot toch meedoet in de trekking .
ik heb de staatsloterij gemaild en wacht nu op antwoord:)
thnx voor jullie reacties
jff

Cookies
door Cookies - Dec 15, 2013 om 10:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......het gaat mij er niet om om die paar euootjes te vangen......

Als het om een paar eurootjes gaat, betreft het dus 1 of 2 eindcijfers! Er zijn een heleboel loten met diezelfde eindcijfers.

marcel75
door marcel75 - Dec 15, 2013 om 11:27
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Omdat er groot verschil is. Uw lot is wel verkocht, maar u hebt de koopprijs/inleg niet voldaan.

emcede
door emcede - Dec 15, 2013 om 11:35
960 Antwoorden / 4 Vragen

Maar wat bedoel je nu precies, justforfun? Is er op het eindcijfer een prijsje gevallen? Of misschien wel op twee of drie eindcijfers? Zoals carola.83 al aangeeft: er zijn veel méér loten dan jou lot alleen waarop die prijs óók gevallen is! De afspraak 'alleen verkochte lotcijfers dingen mee' geldt natuurlijk niet voor de eindcijfer-prijzen maar alleen voor de prijzen waar een compleet lotnummer voor nodig is.

zoekster
door zoekster - Dec 15, 2013 om 11:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=emcede schreef op zondag 15 dec 2013, 11:35]Maar wat bedoel je nu precies, justforfun? Is er op het eindcijfer een prijsje gevallen?
Dat staat toch al in de openingstopic?

--blijkt tot mijn grote verbazing dat op dat lot nu net een prijs valt ??? geen grote prijs maar toch .--.

Net als bij @marcel75 is goed lezen dan zeker ook niet jouw grootste hobby.

marcel75
door marcel75 - Dec 15, 2013 om 13:04
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Zoekster,
Lezen is één van mijn hobby's, maar de toonstelling van TS druipt er van af. TS wil gewoon een prijs winnen met een lot dat hij niet heeft betaald. En zo werkt het niet in een loterij. Dit staat ook duidelijk in de Algemene Voorwaarden.

Maar goed, het staat een ieder vrij om hiervoor het Meldpunt Collectief Onrecht in te schakelen, daar geld aan te betalen en dan maar hopen dat er ooit een reactie komt.

diumenge
door diumenge - Dec 15, 2013 om 15:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gisteren bleek bij Kassa dat de kans op een (kleine) prijs bij de staatsloterij iets meer dan 50% was als ik het goed heb onthouden. Dus logischerwijs vallen er 10 duizenden prijzen op niet verkochte loten. Hele aparte vraag dit...

marcel75
door marcel75 - Dec 15, 2013 om 19:16
5124 Antwoorden / 4 Vragen

diumenge,
En leg mij de wiskundige logica daar eens van uit?

diumenge
door diumenge - Dec 15, 2013 om 20:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als ik dat moet uitleggen...

marcel75
door marcel75 - Dec 15, 2013 om 20:14
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Doe eens een poging. Ik krijg het idee dat volgens u op ieder lot een prijs zou moeten vallen. Dat is wiskundig natuurlijk helemaal onjuist. Dan ben ik benieuwd hoe uw stelling dat omdat er een kans groter dan 50% bestaat dat je iets wint, er dus veel onverkochte loten meedoen met wiskundige argumenten/berekeningen kunt onderbouwen.

diumenge
door diumenge - Dec 15, 2013 om 21:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee hoor, ik zeg helemaal niet dat op ieder lot een prijs moet vallen. Zou mooi zijn, maar elke loterij is dan na een trekking failliet.

Zolang er prijzen op eindcijfers vallen, zullen er ook prijzen op niet verkochte loten vallen (tenzij alle loten verkocht zijn natuurlijk). Het alternatief zou zijn dat ze uit alle verkochte loten prijzen trekken. Dus dan valt bijvoorbeeld op AA123456 de jackpot, maar op IJ25464 slechts vijf euro. Alleen zouden de trekkingslijsten dan wel heel erg lang worden. Dus eigenlijk wat Carola.83 ook al zei.

justforfun
door justforfun - Dec 16, 2013 om 12:05
16 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=emcede schreef op zondag 15 dec 2013, 11:35]Maar wat bedoel je nu precies, justforfun? Is er op het eindcijfer een prijsje gevallen? Of misschien wel op twee of drie eindcijfers? Zoals carola.83 al aangeeft: er zijn veel méér loten dan jou lot alleen waarop die prijs óók gevallen is! De afspraak 'alleen verkochte lotcijfers dingen mee' geldt natuurlijk niet voor de eindcijfer-prijzen maar alleen voor de prijzen waar een compleet lotnummer voor nodig is.
oke thnx , dan heb ik hier de info waar ik naar op zoek was:)
ik had alleen het eindcijfer goed maar vond het vreemd dat aangezien ik mail kreeg van de staatsloterij dat ze het geld niet hadden kunnen inhouden en dat lot dus niet meedeed...daar toch een prijsje op viel ;)
thnx voor jullie reply's

zoekster
door zoekster - Dec 16, 2013 om 16:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=justforfun schreef op maandag 16 dec 2013, 12:05]
ik had alleen het eindcijfer goed maar vond het vreemd dat aangezien ik mail kreeg van de staatsloterij dat ze het geld niet hadden kunnen inhouden en dat lot dus niet meedeed...daar toch een prijsje op viel ;)
thnx voor jullie reply's
Volgens mij ben je óf oliedom, óf je neemt de boel in de zeik.