be
door bengeltje59 Jan 25, 2015 om 16:00
Geldzaken & recht

Nu al voorlopige aanslag 2015

Heb mijn belastingaangifte van 2014 nog niet ingevuld en krijg al een voorlopige aanslag voor 2015. Nog nooit gebeurd. Heeft het nut om hier bezwaar tegen aan te tekenen en kan dit zomaar?

1891 15 Rapporteer

ph
door philip36 - Jan 25, 2015 om 16:07
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Zal dan wel mede gebaseerd zijn op uw aangifte van 2013 en nieuwe belastingregels.
Er zijn nu meer mensen die voordien geen, maar nu wel een voorlopige aanslag krijgen.

be
door bengeltje59 - Jan 25, 2015 om 16:11
5 Antwoorden / 3 Vragen

We zijn langzaam een belastingstaat aan het worden. Ze plukken waar ze kunnen plukken.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 25, 2015 om 16:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u normaal al een naheffing betalen moet dan is dit normaal. U betaalt via loonheffing niet genoeg omdat u meerdere inkomsten heeft.

gompy2
door gompy2 - Jan 25, 2015 om 16:25
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bengeltje59 schreef op zondag 25 jan 2015, 16:11]We zijn langzaam een belastingstaat aan het worden. Ze plukken waar ze kunnen plukken.
Helemaal mee eens, maar is is hoop, én er is redding!
Klik hier-> Bengeltje59 's redding...

Cookies
door Cookies - Jan 25, 2015 om 16:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Blijkbaar heb je eerdere jaren achteraf een aanslag moeten betalen. Om dat te voorkomen nu een voorlopige aanslag voor het lopende jaar.

Voorlopige aanslag primeur voor 500.000 mensen

Deze weken krijgen ongeveer 500.000 mensen méér dan vorig jaar een te betalen voorlopige aanslag van de Belastingdienst. Ze krijgen de brief voor het eerst omdat de fiscus dit jaar gebruiktmaakt van recentere gegevens, aldus een woordvoerder woensdag.

Volledig artikel in de Telegraaf KLIK

Brief over de voorlopige aanslag 2015 Rijksoverheid

be
door bengeltje59 - Jan 25, 2015 om 16:34
5 Antwoorden / 3 Vragen

De neiging is zeer groot om te emigreren maar of dat de oplossing is??
Maar alles wat je qua geld opbouwt in Nederland wordt je op een of andere manier weer afgepakt. Rente is 1,0% op spaarrekening maar vermogensbelasting blijft 1,2%.
Mijn moeder heeft hard gewerkt voor haar huisje. Zit nu in bejaardentehuis en betaalt nu ineens 8% over spaargeld (boven grens).
Zal maar stoppen want er zijn voorbeelden genoeg dat het langzaam genoeg is. Betaal ieder jaar weer opnieuw over hetzelfde spaargeld. etc. etc.

be
door bengeltje59 - Jan 25, 2015 om 16:35
5 Antwoorden / 3 Vragen

@carola BEDANKT voor de informatie

tenormin
door tenormin - Jan 25, 2015 om 16:44
16837 Antwoorden / 108 Vragen

@bengeltje, ik heb er ook eentje maar die is van de voorlopige aanslag 2015 Inkomensafhankelijke Zorgverzekeringswet!. Ook best vroeg maar...ik mag er €3,00 afhouden als ik in 1 keer betaal. ?

ho
door hopetobehelping - Jan 25, 2015 om 18:17
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bengeltje59,

het antwoord op uw vraag heeft u al, inderdaad dit kan zomaar.
Gezien uw opmerking over spaargeld ga ik er vanuit dat het voor u mogelijk is om de voorlopige aanslag in één keer voor 28 februari te betalen. Als u het geld kun missen doe dit dan.
De korting die u krijgt overtreft het rendement op uw spaargeld ruimschoots.
Het klinkt raar, maar (uiteraard alleen als u het kunt missen) hoe hoger in dit geval de voorlopige aanslag hoe beter. Als uw voorlopige aanslag te hoog is dan volgt verrekening bij de definitieve aanslag voor 2015 en dan krijgt u dezelfde rente over het teveel betaalde bedrag.

pi
door pieterwolters - Jan 25, 2015 om 19:16
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bengeltje59 schreef op zondag 25 jan 2015, 16:11]We zijn langzaam een belastingstaat aan het worden. Ze plukken waar ze kunnen plukken.

Heb je wel gelezen waar het over gaat? Vooralsnog gaan de meeste mensen die jaar minder belasting betalen.

be
door bengeltje59 - Jan 25, 2015 om 19:31
5 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
@hopetobehelping: ben op dit moment met een verbouwing bezig dan kun je geld goed gebruiken. Ik had liever, zoals gewoonlijk, mijn aanslag voor 2015 in 2016 betaald.

edrick3
door edrick3 - Jan 25, 2015 om 20:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bengeltrje59,

..... Ik had liever, zoals gewoonlijk, mijn aanslag voor 2015 in 2016 betaald......
Dan betaal je toch in termijnen; elke maand een gedeelte en dan hoef je in 2016 niet achteraf een geheel bedrag te voldoen.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2015 om 20:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=bengeltje59 schreef op zondag 25 jan 2015, 19:31]Bedankt allemaal voor jullie reacties.
@hopetobehelping: ben op dit moment met een verbouwing bezig dan kun je geld goed gebruiken. Ik had liever, zoals gewoonlijk, mijn aanslag voor 2015 in 2016 betaald.

Maar als u inkomen had gehad uit een bron was de belasting ook meteen ingehouden. Dus u bent niets slechter uit met een voirlopige aanslag.

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2015 om 20:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=bengeltje59 schreef op zondag 25 jan 2015, 16:34]De neiging is zeer groot om te emigreren maar of dat de oplossing is??
Maar alles wat je qua geld opbouwt in Nederland wordt je op een of andere manier weer afgepakt. Rente is 1,0% op spaarrekening maar vermogensbelasting blijft 1,2%.
Mijn moeder heeft hard gewerkt voor haar huisje. Zit nu in bejaardentehuis en betaalt nu ineens 8% over spaargeld (boven grens).
Zal maar stoppen want er zijn voorbeelden genoeg dat het langzaam genoeg is. Betaal ieder jaar weer opnieuw over hetzelfde spaargeld. etc. etc.

Zet uw spaargeld op ern andere bank, krijgt u meer rente.

edrick3
door edrick3 - Aug 30, 2015 om 13:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bengeltje59,

.....Heeft het nut om hier bezwaar tegen aan te tekenen .....
Nee.
..... kan dit zomaar?.....
Ja.

Je kunt wel zelf een voorlopige aanslag invullen als je denkt dat de toegestuurde te hoog is uitgevallen.
Dan wordt de aanslag aangepast.

Met vr.gr.