ja
door jan janssens Mar 20, 2012 om 21:40
Geldzaken & recht

NVM makelaar?

met de kopers van mijn woning heb ik een geschil dat nu via een juridische proces loopt. De woning is destijds via een NVM makelaar verkocht. Nu is deze makelaar failliet gegaan en komt de klacht rechtstreeks op mijn bord.
Ik heb het voorval bij de consumenten voorlichting van de NVM voorgelegd maar zij pretenderen niets voor mij te kunnen betekenen omdat in het reglement is oppgenomen dat in het geval de makelaar failliet is verklaard voordat het geschil is behandeld de zaak is uitgesloten.
De NVM zou toch juist in deze situatie als overkoepelend orgaan de kwestie voor mij als consument in behandeling moeten nemen? Nu is het wel makkelijk schuilen achter de curator. Bij welke instantie kan ik dan terecht ?

1184 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - Mar 20, 2012 om 23:59
3795 Antwoorden / 0 Vragen
0

U bent wel erg vaag over wat voor een geschil het gaat. Komt het erop neer dat de makelaar u of de kopers geld schuldig is dan moet u bij de curator zijn.

nv
door nvm cons. voorl - Mar 22, 2012 om 12:44
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geachte heer Janssens,
Uit uw bericht begrijp ik dat u al contact heeft gehad met de afdeling Consumentenvoorlichting van de NVM. Aan de hand van de gegevens in dit bericht is het lastig in te gaan op deze kwestie.
Mocht u behoefte hebben aan meer of aanvullende informatie dan kunt u alsnog contact opnemen met de NVM. Consumentenvoorlichting is elke werkdag bereikbaar tussen 9.00 en 11.30 uur via telefoonnummer 030- 6085 189 of per e-mail: cv@nvm.nl.
Met vriendelijke groet,
NVM Consumentenvoorlichting

ro
door ronaldbijvoets - Apr 8, 2012 om 22:55
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als het bij de curator ligt is er weinig aan te vangen. De NVM kan je dan natuurlijk niet helpen, zij zijn geen partij.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer