Ve
door Vette Pech Jan 31, 2018 om 22:14
Geldzaken & recht

Offerte en rekening

Het zal allemaal best,
Een soort van gelijke vraag is al gesteld hier. Maar ja.  Ik vind het nog steeds een beetje vaag. Als ik een offerte aanvraag voor het afbreken van een schuur. Zo als die er staat. Krijg ik een niet gespecifeceerde offerte.  En ik doe veel voorbereidend werk zelf. Dat snapt die kraanmachinist ook wel.  Ja dus met het idee kosten te besparen. Ik ben al lang begonnen. Ik heb echt veel hout afgevoerd en het dak verwijderd. Blijft er over puin en gebintwerk. kaal. Niet zoals de schuur er stond toen die offerte er kwam. Komt die later weer kijken en doet het resterende werk. Gaat die mij natuurlijk de rekening sturen zoals in de offerte stond. Maar overduidelijk meer uren voor de kraan en de kieper zodat die aan het offertebedrag komt. Hij is nooit 5 dagen bezig geweest. Is dat echt zo dat je dan die extra uren moet betalen? Weet ik dat voor de volgende keer. Hij zet er dooleuk extra werkuren op. Terwijl een andere loonwerker altijd netjes per dag de gewerkte uren er opzet. Kan die ook wel zeggen dat zijn kraan nu 130 euro per uur kost inplaats van 70 euro per uur. Is het zelfde idee. Ergens is dat niet goed.

Met vriendelijke groet,
Sven G

1097 8 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 31, 2018 om 22:21
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Dat kunt u dan toch (eerst) met de kraanwerker bespreken. Als hij extra werkuren schrijft (wat volgens u niet zo is) en dat (fictief) zijn prijs bijna het dubbele kost: we hebben toch allemaal wel een stem om te vragen, brief om te schrijven of, indien mogelijk, zoiets bij het Juridisch Loket navraag te doen.

tijger1
door tijger1 - Jan 31, 2018 om 22:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U vraagt een offerte om een schuur af te breken en af te voeren. Die offerte krijgt u en accepteert u. Dan gaat u zelf vast aan de slag en heeft die sloper veel minder werk. Zal hij fijn vinden, maar u moet hem wel gewoon het afgesproken bedrag betalen.

Heel simpel.

ne
door neodutchio - Jan 31, 2018 om 22:27
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U vraagt dus wat het kost om een complete schuur af te laten breken. Daar komt een prijs op. Diegene die dit gaat doen maakt een planning. U besluit zelf al een hoop te gaan doen zodat er minder werk overblijft. Als hij 5 dagen ingepland heeft is het niet zijn schuld dat er geen werk meer is. Hij wil dus wel betaald worden voor het werk dat ingepland is. Als deze persoon had geweten dat er minder tijd nodig was had deze ander werk kunnen inplannen.
En wat de kraan werkelijk kost weet u niet. Het is niet alleen de huur van de kraan, ook de brandstof, verzekering en transport moeten meegerekend worden.
U had een offerte moeten laten maken voor het rest werk. U houdt iemand een worst voor, maar scheept die af met een cocktail worstje.

Ve
door Vette Pech - Feb 9, 2018 om 20:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

>U vraagt een offerte om een schuur af te breken en af te voeren. Die offerte krijgt u en accepteert u. Dan gaat u zelf vast aan de slag en heeft die sloper veel >minder werk. Zal hij fijn vinden, maar u moet hem wel gewoon het afgesproken bedrag betalen.

>Heel simpel.

Helaas niet zo simpel. Ik heb die offerte bekeken om een indicatie van de kosten te krijgen voor de totale afbraak van de schuur. Ik heb zelf een container gehuurd en zelf zo veel mogelijk afgebroken. Naderhand is de kraanmachinist weergekomen om te kijken hoe de zaken er voor stonden. Ik heb aangegeven dat het gebint weg moest, en verder het puin afgevoerd. Dat is dus een tweede kijk.  Hij weet dat het zo goedkoop mogelijk moet. Ik heb kosten bespaard door zelf aan de slag te gaan. Had die daar maar een offerte van moeten geven. Immers de situatie is veranderd. Hij moet gewoon geld rekenen voor wat die geleverd heeft. En niet extra uren gaan rekenen om aan het eerdere offerte bedrag te komen. Ik heb aangegven dit gibint moet weg en en het puin moet weg. De halve schuur heb ik zelf al afgebroken. Als je denkt dan nog het voledige bedrag te kunnen rekenen  ben je geestesziek. Inderdaad moet die man zich afvragen of hij het juridisch loket wil inschakelen. Beter kan hij zelf logisch nadeken. Ik betaal de gewerkte uren voor het aangegeven uurloon. Simpel zat. Geen cent meer. Als hij die afbraak niet had willen doen na het aanschouwen van mij werk had die het moeten laten. Ik denk dat ik niets meer betaal. tenzij hij schappelijk wordt.

Ve
door Vette Pech - Feb 9, 2018 om 21:07
3 Antwoorden / 1 Vragen

>U had een offerte moeten laten maken voor het rest werk. U houdt iemand een worst voor, maar scheept die af met een cocktail worstje.

Precies. Meneer de kraanmachinist heeft het werk tijdelijk laten liggen. Eerst gebint afbreken dan een andere klus klaren en dan weer terug komen om het puin af te voeren. Misschien moet die nog rekenen dat die ondertussen heen en weer is gereden om zijn andere klus te klaren. en mij de rekening sturen. Dit heeft niks met moraal en vertrouwen te doen. Planning en worstjes voorhouden zijn een andere zaak.

Ve
door Vette Pech - Feb 9, 2018 om 21:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor alle berichten. Ik weet al genoeg. Die kraanmachinist krijgt geld voor het geleverde werk en niet voor de offerte. En ik zal hem fatsoen leren. De zaak is afgedaan.

sw
door swat1500 Feb 10, 2018 om 01:27
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Voor u wellicht wel echter er lijkt mij dat er sprake is van een overeenkomst die u nu niet nakomt. De kans is nu groot dat u een incassobureau of deurwaarder achter u aan gaat krijgen.
Offertes zijn alleen vrijblijvend als dit uitdrukkelijk afgesproken of aangegeven is, In andere gevallen is de offerte vaak bindend voor beide partijen.

U had dus een offerte moeten vragen op het moment dat u het voorwerk reeds had gedaan.

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2018 om 21:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult hem fatsoen leren? U zou beter zelf een paar lessen fatsoen kunnen nemen.

Cookies
door Cookies - Feb 9, 2018 om 21:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niet vreemd opkijken als er ineens een lading puin in je tuin ligt.

he
door henkjj Feb 10, 2018 om 09:13
14 Antwoorden / Vragen

Ja.
Of dat zomaar ineens die schuur weer terug op zijn plaats staat.
Offerte geaccepteerd en opdracht gegeven = betalen.
Je had vóór de werkzaamheden begonnen een nieuwe offerte moeten laten maken.
Een overeenkomst mijn bestaat niet als die niet op papier staat in mijn wereld.