ro
door roberta Jan 28, 2016 om 17:03
Geldzaken & recht

Omruilen vervallen cadeaucard anwb

Vandaag probeerde ik een bestelling bij de webshop van de anwb gedeeltelijk te betalen met een cadeaucard van de anwb, die ik vorige week terugvond in een oude handtas.  De betaling mislukte, kaart was geldig tot 31-12-2015. Het was (maar) een bedrag van E10. Toen ik telefonisch informeerde of er nog iets mogelijk was, kreeg ik als antwoord: u heeft gewoon pech! Het was een kaart van een serie waar nog een geldigheidsdatum op stond, op de nieuwere kaarten staat geen datum en die zijn dus altijd geldig. Het zal wel volgens de regels zijn, ik heb inderdaad nooit naar een datum gekeken, maar toch voel ik me bestolen. Dit bedrijf bestaat nog (is niet failliet) en zou best iets kunnen doen in zo.n geval, maar helaas

4339 5 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 28, 2016 om 17:06
16841 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, u heeft inderdaad pech, met datum is het vervallen, zonder dus niet.

tijger1
door tijger1 - Jan 28, 2016 om 17:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent niet bestolen. U hebt zitten suffen, dat is alles.

edrick3
door edrick3 - Jan 28, 2016 om 17:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je voelt je bestolen, maar ..... je hebt die card zélf in een (oude) handtas laten zitten.

De ANWB houdt zich strikt aan de regels.

Hoelang is een cadeaubon geldig?

Staat er op de cadeaubon geen datum? Dan is de bon voor altijd geldig. Vaak staat op de bon een uitgiftedatum. De uitgiftedatum is de datum waarop de cadeaubon gekocht is. Staat er alleen een uitgiftedatum op de cadeaubon? Dan is de bon vijf jaar geldig.

Er bestaan ook cadeaubonnen die korter geldig zijn. Dan staat er vaak een uitgiftedatum op. En hoelang de bon geldig is. Er staat dan bijvoorbeeld: deze bon is geldig tot een jaar na de uitgiftedatum.
(Bron)

sy
door sylvia_71 - Jan 28, 2016 om 19:23
288 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zouden ze iets moeten doen? Vervallen is vervallen, hoe simpel wil je het hebben. Het is weer een ander zijn schuld, terwijl je het toch aan jezelf te danken hebt. Dus ja, je hebt gewoon pech!

ha
door halex - Jan 28, 2016 om 23:42
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Melk die over datum is, die drinkt u wel? U hebt daar immers ook voor betaald, zou zonde zijn om t dan weg te gooien.