Me
door Mel van der Laan Feb 12, 2024 om 09:56
Geldzaken & recht

Onbeperkt geldig nationale dinercheque

ik heb rond de 150 euro aan dinercheque bonnen die onbeperkt geldig zijn. Na contact met nationale dinerbon blijkt dat deze niet meer geldig zijn omdat deze cheques zijn uitgegeven voordat zij de zaak hebben overgenomen. Ik wordt nu afgescheept met een hotelbon van 20 euro ter compensatie. Mijn vraag is of dit zomaar kan. Lijkt mij dat als je een bedrijf overneemt je ook de verplichtingen dient na te komen van dat bedrijf?

1973 6 Rapporteer
sira
door sira - Feb 12, 2024 om 10:00
2362 Antwoorden / 24 Vragen

Wat ik kan vinden over de Nationale Dinercheque is dat hij 2 jaar geldig is.

Het lijkt mij dat een nieuwe eigenaar niet verplicht kan worden hieraan deel te nemen.

Maar er zijn toch ook andere restaurants waar deze cheques besteed kunnen worden?

pe
door peentjes - Feb 12, 2024 om 10:26
421 Antwoorden / 0 Vragen

Die verplichtingen zijn nu net het onderwerp van onderhandelingen bij een bedrijfsovername. Vandaar dat tig klanten daarna met lege handen staan, want meestal zijn garanties en reparatie-afspraken de eersten die sneuvelen.

Mabelle
door Mabelle - Feb 12, 2024 om 10:42
455 Antwoorden / 1 Vragen

Hoezo onbeperkt geldig? Ik lees 'Nationale Dinerbon heeft een geldigheid van 2 jaar na uitgifte, tenzij anders vermeld. De geldigheid van uw Nationale Dinerbon kunt u bekijken m.b.v. de saldochecker'. https://www.nationaledinerbon.nl/veelgestelde-vragen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 12, 2024 om 10:49
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Neen, helaas is het niet zo dat bij verkoop van een bedrijf aan een andere nieuwe eigenaar/ondrenemer rechten en verplichtingen automatisch over gaan.
Een uitzondering hierop zijn de rechten ten aanzien van de werknemers en dan vooral indien er sprake is van een fusie en de onderneming zijn oorspronkelijke identiteit behoudt. In gevallen zoals u noemy t.a.v. een dinerbon niet. En dat tenzij dit wel in de verkoop/koopovereenkomst is ppgenomen.

Ja
door JannyBoe - Feb 20, 2024 om 15:46
521 Antwoorden / Vragen

Er zijn nogal wet cheques en bonnen maar als het gaat om 'De Nationale Dinercheque' zoals in de aanhef van uw bericht dan zou het maar zo eens om nogal gedateerde bonnen kunnen gaan als je de info hier en hier leest. Dat is info over de cheque met deze exacte naam van tien jaar en meer geleden.
Deze bon was inderdaad onbeperkt geldig. Als de ouderdom inderdaad klopt is er na zoveel tijd niet veel meer te halen vrees ik.