es
door esje1984 Apr 11, 2005 om 16:15
Geldzaken & recht

Onderhandelen?

Hallo

Ik ben aangenomen bij een bedrijf, maar ik moet nog een gesprek gaan voeren over de arbeidsvoorwaarden.

Wat is een redelijk bedrag wat ik mag vragen als het gaat om mijn salaris? Ik ben 21 jaar en verdien ongeveer 800 euro per maand bruto en kan iemand me iets meer vertellen over de do's en don'ts met zo'n gesprek? Ik heb hier namelijk helemaal geen ervaring mee.

Ik heb het betreffende bedrijf vanochtend opgebeld of ik inderdaad mocht concluderen dat ik was aangenomen. Als ik het met de werkgever eens kan worden over de arbeidsvoorwaarden kan ik daar beginnen. Hoe zit zo'n gesprek in elkaar en wat kan ik vragen en antwoorden en wat moet ik vooral niet doen?

382 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 11, 2005 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Esje,Wat het salaris betreft,je wilt meer gaan verdienen dus vraag 950 Euro, als je 900 Euro gaat verdienen heb je goed onderhandeld.Blijf rustig vooral niet te veel praten zij vragen en jij geeft weerwoord, zij zouden kunnen vragen vertel eens iets over jezelf, blijf dan vooral zoals je bent!   Wat er ook bij je huidige werkgever is voorgevallen blijf positief nooit natrappen. Waarom bij ons werken omdat ik het zie als een uitdaging,zou je kunnen zeggen.Leuk en goed gekleed , hoe gek het ook klinkt schoenen gepoetst.En schone nagels, geen kauwgum.Tot slot kan je heel veel van te voren doen maar een gesprek kan heel anders uitpakken .succes fred.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2005 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Esje, Blijf vooral gewwon jezelf.  Je moet je kleden naar het soort bedrijf waar je het gesprek hebt. Het is ook van belang omdat je nog een lange carriëre voor je hebt dat  je even informeert naar de doorgroeimogelijkheden en eventuele promoties op de lange termijn. Meestal doet de personeelsfunctionaris je een salarisvoorstel met de te verwachten stappen in de toekomst. Maak je eigen wensen duidelijk kenbaar. Laat de belangrijke zaken zoals salaris(groei) eventuele bonussen of andere extra's o.a. reiskostenvergoeding e.d. vast leggen in het contract.

Probeer er ook achter te komen hoe het personeelsverloop is in het bedrijf. Ligt dat erg hoog dan is dat vaak geen positief teken.

Ik heb in het verleden zelf meegemaakt dat ik de zevende was die binnen 2 jaar op een bepaalde stoel zat. Er werden zelfs weddenschappen in het bedrijf afgesloten hoe lang iemand er bleef zitten. Ik stond op een zeer goede eerste plaats en ben pas na zes maanden gillend weggerend.

Heel succes in je nieuwe baan, Mary

ve
door verwijderd - Apr 17, 2005 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, inmiddels is mijn contract in de maak en er viel weinig te onderhandelen, omdat alles al vast stond in het CAO Ziekenhuizen.

Greets Esther

ve
door verwijderd - Apr 17, 2005 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

esje ,gefeliciteerd! Werken in de gezondheidszorg op cao voorwaarden is altijd beter dan thuis zitten succes Fred.