Ic
door Ice2 Jun 9, 2024 om 21:26
Geldzaken & recht

Oneens met factuur Telegraaf.

Deze mail is aan de Aan de Telegraaf gestuurd.

Naar aanleiding van het telefoongesprek van woensdag 5 juni 2024 ontvangt u bijgaand een verslag. Nogmaals bevestig ik dat  per 7 juni 2024 mijn abonnement is opgezegd. De toegezegde bevestiging heb ik tot nu toe niet ontvangen. Wel ontving ik een tekstbericht dat de gerechtsdeurwaarder op 8 juni beslag legt met een link naar een site. Zover ik dat kan beoordelen lijkt mij dat een fake site.  Ik heb contact opgenomen met het incassobureau Plaggemars Incasso, die nergens nog van af wisten en er was geen dossier bekend.
Ik vind de wijze waarop de Telegraaf acteert zich van een hele slechte kant laat zien

Telegraaf

In 2019 werd ik aangesproken door een jongeman die voor een winkel stond in om abonnee te worden van de Telegraaf. Ik stemde in met een abonnement voor alleen de zaterdagkrant tegen een tarief van €11,34 per maand.  Dit tarief betaalde ik tot 24 augustus 2022, daarna werd het tarief €17,50 per maand.  Dit tarief werd iedere maand per incasso van mijn bankrekening afgeschreven.

Maar op 25 april werd er €27,61 afgeschreven. Ik vond dat een vreemd tarief en heb het direct gestoneerd

Nadat ik op de site van de Telegraaf nagekeken heb waar dat tarief stond en dat niet kon vinden, heb ik de Telegraaf telefonisch benaderd zowel per mail (6 mei 2024) als telefonisch. De betreffende medewerker was het eens dat het inderdaad een vreemd bedrag was. Hij bood mij een nieuw maand-abonnement dat 7 juni 2024 zou ingaan voor €22,50. Het oude abonnement was hiermede opgezegd. Echter ik moest wel het bedrag van €27,61 gaan betalen. Daar was ik het niet mee eens en heb een mail gestuurd dat ik bereid ben €17,50 over te maken en het aangeboden nieuwe abonnement niet wilde en evt daarmee opzeg.

Nog steeds informeerde de Telegraaf mij niet hoe het bedrag van €27,61 was samengesteld. Momenteel kost een zaterdagkrant bij de boekhandel/kiosk €4,79.

Nu ontving ik per post afgelopen dinsdag 4 juni 2024 een factuur gedateerd 25 mei 2024 waarin werd medegedeeld dat ik het bedrag van €27,61 binnen 15 dagen moet voldoen. Zo niet dan dan volgt er vordering via Plaggemars Incasso met extra kosten van €40,-

Woensdag 5 juni 2024 maar weer eens gebeld met de Telegraaf. De medewerker was begripvol en kon ook nergens vinden waar dat vreemde bedrag vandaan kwam. Ook hem heb ik hem gezegd €17,50 wil betalen. Uiteindelijk besloot hij om met zijn meerdere te overleggen en zette mij in de wacht. Maar hij vergat de knop uit te zetten waardoor  ik het gesprek enigszins kon volgen. Zijn meerdere adviseerde hem mij een abonnement aan te bieden van €24,50. Hoezo geen €22,50? Ook zou het huidige abonnement per 7 juli 2024 opgezegd worden. Vreemd want het was al opgezegd per 7 juni 2024. Ik vroeg hem om zijn meerdere aan de telefoon te spreken te krijgen. Maar daar was deze te laf voor en liet het over aan zijn medewerker. Daarbij werd er beweerd dat mij een mail was gestuurd over de verhoging. Ik heb dat nagegaan en kan mij daar niets van herinneren. IK heb gevraagd deze mail als bewijs nogmaals te sturen. Maar daar had er medewerker geen toestemming voor! Hij kon mij nog vertellen dat een zgn special abonnement voor de zaterdagkrant €38,50 per maand bedraagt. Een gemiddelde van meer dan €9,00 per krant!!!

Op mijn verzoek in ieder geval de opzegtermijn per mail te bevestigen, is nog niet ontvangen.

Ik hoop dat de Telegraaf tot zinnen komt met al die vreemde tarieven.

1348 10 Rapporteer
Mabelle
door Mabelle - Jun 9, 2024 om 21:53
537 Antwoorden / 1 Vragen

Plaggemars Incasso is wel een incassobureau waar de Telegraaf gebruik van maakt.

Ik vind je verhaal erg onduidelijk, ondanks de verbeterde versie van @Sira.

Als je nou eens om te beginnen bij de Telegraaf een account aanmaakt, dan kun je daar alles zien over je abonnement.

Mabelle
door Mabelle - Jun 9, 2024 om 21:56
537 Antwoorden / 1 Vragen

@Sira: kun jij even een link plaatsen voor het aanmaken van een account bij de Telegraaf? Ik kan geen link plaatsen, want dan komen mijn inloggegevens zichtbaar aangezien ik een abo heb.

Als dank krijg je een puntje van me.;-))

sira
door sira Jun 9, 2024 om 22:13
2454 Antwoorden / 24 Vragen

Ik kan geen link plaatsen, want dan komen mijn inloggegevens zichtbaar aangezien ik een abo heb

Dat probleem had ik ook, ik moest eerst uitloggen bij De Telegraaf

Mabelle
door Mabelle Jun 9, 2024 om 22:17
537 Antwoorden / 1 Vragen

Ook bij uitloggen blijven mijn gegevens zichtbaar.

sira
door sira Jun 9, 2024 om 22:29
2454 Antwoorden / 24 Vragen

Had ik ook, maar dat kon ik omzeilen :-))

2g
door 2greyrooms Jun 10, 2024 om 09:41
41 Antwoorden / 8 Vragen

@MABELLE in zo'n geval is de incognito-modus van je browser handig en stuur je links die anderen kunnen gebruiken.

Mabelle
door Mabelle Jun 10, 2024 om 13:41
537 Antwoorden / 1 Vragen

@2greyrooms: je hebt gelijk, even niet aan gedacht.

sira
door sira - Jun 9, 2024 om 22:28
2454 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb snel uw (onsamenhangend) verhaal nog even doorgelezen, maar die verhoging zal te maken hebben met de inflatiecorrectie en de mail van De Telegraaf, die u zich niet kunt herinneren, zit waarschijnlijk in uw spammap òf u heeft hem per ongeluk verwijderd.

tenormin
door tenormin - Jun 9, 2024 om 23:16
16895 Antwoorden / 108 Vragen

Kijk net op de Telegraaf site en daar staat: als abonnee van alleen de Zaterdag krant kost het u €17,50. Inclusief extra bijlages en Vrouw.

marita5
door marita5 - Jun 10, 2024 om 07:57
11592 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ice2 ,

Veelgestelde Vragen ,

vd
door vdlieuw - Jun 10, 2024 om 08:45
217 Antwoorden / 6 Vragen

Ik kan u niet exact m.b.t. deze situatie adviseren maar heb zelf wel idd ook een paar keer een aanvaring gehad met de Telegraaf over zo'n abonnement. Je sluit abonn. af met introductiekorting en na een de introductieperiode van ca. 1 of 3 mnd. gaat de prijs omhoog, op zich normale gang van zaken. Maar de Telegraaf waarschuwt je niet van te voren wanneer abonn. afloopt. En maar heel weinig mensen zetten die datum in hun agenda of checken elke week hun bank. Gevoelsmatig denk ik dat de Telegraaf hier handig gebruik van maakt en dan is niet netjes.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 10, 2024 om 12:33
2177 Antwoorden / Vragen

Je storneert terwijl je nog in gesprek bent en dat betekent dat ze een openstaande vordering hebben en dat je een goede kans hebt dat ze een incassotraject starten. Dat is goed nieuws en slecht nieuws want dat betekent dat je de kans krijgt je verhaal aan de kantonrechter uit te leggen, en als die het wel begrijpt en het met je eens is ben je er vanaf, het kan natuurlijk ook dat je de rekening plus alle bijkomende kosten mag betalen.

ro
door ronny530 - Jun 10, 2024 om 15:44
2841 Antwoorden / 41 Vragen

Met excuus maar een zeer vaag verhaal die begint met een deurwaarder die op 8 juni beslag gaat leggen en als de beslaglegging op zaterdag 8 juni 2024 is gepland kan dat sowieso niet juist zijn.
Het enige feit dat telt is dat u de betaling van 25 april ten onrechte gestorneerd heeft en op 25 mei een maand later een sommatie heeft gekregen om binnen 15 dagen die nu ook al verstreken zijn te voldoen.
Stunten met een abonnement voor de duur van 3 jaar zou kunnen maar daarna vervalt de korting en wordt het abbonement tegen de prijs die er voor staat maandelijks opzegbaar.
In augustus 2022 was dat nog €17,50 maar met de prijsverhogingen in 2023 en nu 2024 kan het tot €27,61 opgelopen zijn.
De datum van opzegging was 7 juni en gezien de maand opzegtermijn gaat die pas op 7 juli in dus wat dat betreft heeft de medewerker van de Telegraaf volkomen gelijk.
M.i. was uw kortingsabonnement in 2022 al stilzwijgend in een maandelijks opzegbaar abonnement overgegaan en u opnieuw van een abonnement voor €22,50 per maand kon aangaan maar aangezien u nog steeds een betalingsachterstand heeft vervalt dat aanbod en kunt pas na betaling van die achterstand een nieuw abonnement afsluiten.
Storneren zo gedaan maar de gevolgen zijn zeker in dit soort gevallen niet zonder nare consequenties.