Apetjoek
door Apetjoek Oct 20, 2015 om 14:18
Geldzaken & recht

Ongevraagde post van postcode loterij

Is er een mogelijkheid om van de ongevraagde , op aan bewoner gerichte , post af te komen van de postcode loterij?

15361 30 Rapporteer

costnix
door costnix - Oct 20, 2015 om 14:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Daar heb ik mijn blauw container voor. (Beter bekend als het ronde archief)
Er is volgens mij niets anders aan te doen :-(

ge
door gerboe - Oct 20, 2015 om 14:30
806 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kan hier op de site van de loterij zelf.

hansje klein
door hansje klein - Oct 20, 2015 om 14:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Mogelijkheden.........

1 - oud papiercontainer
2 - e-mail sturen/bellen met klantencode (staat op de brief) 'graag uitschrijven'
3 - retour via de rode brievenbus met vermerk 'bewoner onbekend'
4 - of met vermerk 'ongewenst post, graag uitschrijven'

mahadma
door mahadma - Oct 20, 2015 om 15:09
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Als het gericht is "aan de bewoner van blablastraat xx enz", doe je er niks aan, niet aan storen zéér zorgvuldig bewaren in het groot grijs archief, bij ons de vuilniszak, die wordt elke woensdagochtend afgehaald door de bekende grote grijze auto en we zien hem nooit meer terug, die vuilniszak bedoel ik dan.

Als het aan u gericht is met naam en toenaam neem ik de moeite om ze één keer te bellen met de mededeling: "schrap mijn adres" doen ze dat niet stuur ik de ongewenste post terug, ongefrankeerd, geplakt op een telefoonboek. Werkt dat nog niet dan meld ik op de een of andere manier dat ik overleden ben. Grof, maar efficiënt.

Apetjoek
door Apetjoek - Oct 20, 2015 om 15:23
234 Antwoorden / 16 Vragen

Dank voor de antwoorden ,het is namelijk zo dat wij hier in een klein maar gezellig dorp 3 , ja echt drie , verschillende post bezorgers hebben en ook alle drie hun uiterste best doen behalve op de afkeur maandag ,om de mail te bezorgen en nu begin ik toch te geloven dat het misschien wel plezierig zou zijn om ze een gratis ogen test te laten ondergaan maar dan niet met de alom bekende "testkaart aan de muur" maar met de sticker geen ongeadresseerde post in onze brievenbus.
De hier voorgestelde groene , gele, blauwe of grijze containers wil ik hier niet voor gebruiken evenals de rode bak voor oud papier , als je niet kan lezen wat er op mijn brievenbus staat flikker het dan maar bij je eigen thuis in de niet te bestellen bak.
Ik vind de bezorgers best wel aardig en leuk ik heb alleen een gloeiende hekel aan de postcode loterij en de manier van het zakkenvullen bij de postcode loterij , en wil daarom niets van hun in mijn postbus.

me
door mein33 - Oct 20, 2015 om 15:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ook voor de via POSTNL bezorgde ongeadresseerde reclame, zou de sticker JA / NEE voldoende moeten zijn.
Ook reclame met de vermelding "aan de bewoner(s) van dit adres" valt daar onder.

Ik heb de postbezorgers (2) op ons dorp hierop aangesproken en sindsdien krijg ik dergelijke reclame ook niet meer in de bus.
Misschien kan een dergelijk onderonsje met de postbezorger ook uw ongenoegen oplossen.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 20, 2015 om 15:53
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 20 okt 2015, 14:35]Als het gericht is "aan de bewoner van blablastraat xx enz", doe je er niks aan, niet aan storen zéér zorgvuldig bewaren in het groot grijs archief, bij ons de vuilniszak, die wordt elke woensdagochtend afgehaald door de bekende grote grijze auto en we zien hem nooit meer terug, die vuilniszak bedoel ik dan.

Als het aan u gericht is met naam en toenaam neem ik de moeite om ze één keer te bellen met de mededeling: "schrap mijn adres" doen ze dat niet stuur ik de ongewenste post terug, ongefrankeerd, geplakt op een telefoonboek. Werkt dat nog niet dan meld ik op de een of andere manier dat ik overleden ben. Grof, maar efficiënt.

Dan heb ik pech want hij staat op naam, terwijl ik nooit er aan mee gedaan heb. Zat ook noch een aan aanbiedingen voor gratis lingo, ook nooit aan mee gedaan

mahadma
door mahadma - Oct 20, 2015 om 16:02
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Dan heb ik pech want hij staat op naam, terwijl ik nooit er aan mee gedaan heb. Zat ook noch een aan aanbiedingen voor gratis lingo, ook nooit aan mee gedaan

Kennelijk zijn ze toch op de een of andere manier aan je naam gekomen ........ ergens ooit aan meegedaan? Dus probeer deel 2 van mijn antwoord.

me
door mein33 - Oct 20, 2015 om 18:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 20 okt 2015, 16:02]Dan heb ik pech want hij staat op naam, terwijl ik nooit er aan mee gedaan heb. Zat ook noch een aan aanbiedingen voor gratis lingo, ook nooit aan mee gedaan

Kennelijk zijn ze toch op de een of andere manier aan je naam gekomen ........ ergens ooit aan meegedaan? Dus probeer deel 2 van mijn antwoord.

Er bestaat overigens een levendige en goed betaalde handel in adresbestanden.

diumenge
door diumenge - Oct 20, 2015 om 18:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daar bestaat het recht van verzet voor: www.postfilter.nl.

door 1953 - Oct 20, 2015 om 22:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Lees deze tip ook nog even: Postcodeloterij

ab
door abbut - Oct 21, 2015 om 14:08
8 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb gebeld, geschreven, gesmeekt en retour gestuurd.
Uiteindelijk een ongefrankeerde baksteen gestuurd met de mededeling 'volgende keer gaat hij door het raam'.
Dat hielp.

ru
door ruud.heinen - Oct 21, 2015 om 14:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

retour afzender sturen in een pakket verpakt onderhet bijvoegen van een baksteen, dit mag tot 10 kilogram, met de vermelding dat de reisafstand te groot is om deze baksteen persoonlijk door de ruit te komen gooien.

bij mij werkte dit voor oa essent

met vriendelijke groeten ruud

ho
door hoev1009 - Oct 21, 2015 om 14:14
15 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo, ook ik wilde geen post en andere rommel meer ontvangen via de post. Toen heb ik me aangemeld bij het nationaal postregister en tot op heden heb ik niets meer ontvangen. Of het toeval is weet ik niet. Meld je daar aan en het probleem is misschien opgelost. Het duurt wel een aantal weken.maar het proberen waard.

ag
door agnesd - Oct 21, 2015 om 14:26
10 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas werkt hier de NEE/JA-NEE niet.
Door aan de BEWONERS VAN te versturen omzeilen ze de sticker.
Ik ben zelf bezorger bij Sandd en erger mij ook groen en geel aan de postcode loterij.
Af en toe heb ik 4 verschillende soorten/maten enveloppen of zelfs kleine doosjes met de vraag maar nieuwe loten te nemen.
Als er straatprijs valt in een straat krijgen de niet deelnemers een brief van "uw straat heeft prijs, u niet, dat is toch jammer".
Vaak wordt ik aangesproken dat men deze rommel niet wenst en een sticker hiervoor hebben.
Ik MOET deze post bezorgen, al begrijp ik de irritaties.
Ik heb begrepen via de media dat er Kamervragen hierover gesteld gaat worden, en hoop dat er een positief antwoord zal zijn en dat ze ook deze aanhef gaan verbieden.

ja
door jaap1 - Oct 21, 2015 om 14:33
2 Antwoorden / 2 Vragen

doe als volgt.
zet op het adresgedeelte van de enveloppe 2 strepen diagonaal en zet op enverloppe "retour afzender" met eventueel de notitie "val je eigen zooitje lastig" en post het geheel ongefrankeerd in de bekende rode postbus bij u op de hoek.
nadat u dit eventueel herhaalt bij iedere ongewenste zending is succes verzekerd.
zelf altijd zo gedaan.

ja
door jackyh - Oct 21, 2015 om 14:37
953 Antwoorden / 4 Vragen

Bij mij is het tot op heden niet gelukt. Reeds jaren krijg ik deze post ongevraagd. Ze wisten me zelfs te vinden na mijn verhuizing terwijl ze dit niet konden weten

John1313
door John1313 - Oct 21, 2015 om 15:03
34 Antwoorden / 1 Vragen

Klik gewoon HIER en je kunt alles opgeven wat je wil.

Alleen ongeadresseerde reclame kun je zo niet voorkomen, daar is echt de Ja/Nee of Nee/Nee stikker voor nodig

j.
door j.vreriks - Oct 21, 2015 om 15:05
6 Antwoorden / 0 Vragen

Heel makkelijk,
Automatische overboeking stopzetten.
Krijg je automatisch een bericht van hun dat ze niet meer kunnen afboeken, en het is meteen gegaan.
Ik had dit per ongeluk gedaan en was er meteen af.(zonder bedoeling)

ka
door kassajo - Oct 21, 2015 om 15:18
21 Antwoorden / 1 Vragen

Retour afzenders ongewenste post op de envelop kalken, je eigen adres onleesbaar maken, en op de bus doen, dan houdt het op een gegeven moment wel op.
Ik doe zelf mee aan de postcodeloterij, en toch bleven ze maar mailings sturen of ik geen lid van de club wilde worden. Toen ik het een keer zat was heb ik ze gebeld en gedreigd ermee te nokken als ze er niet onmiddellijk met ophielden; nooit meer last gehad.

ar
door aram - Oct 21, 2015 om 15:28
136 Antwoorden / 1 Vragen

Lid worden gaat automatisch ,daar hoef je geen moeite voor te doen .
Om eraf te komen is een heidense klus .
Dit gaat ook op voor alle loterijen die ook op dat zelfde adres zitten .
Ben je er vanaf , je hoeft maar een winkel in te lopen waar je kans maakt op een prijs . Om kans erop te maken zit je dan weer met die bende opgescheept .
Die post van ze , als ik het in de kattenbak gooi weigeren ze om er op te zitten .
Meespelen doe je als je het geld kan missen , maar nooit met wat je tekort komt .
Zie 3 mogelijkheden voor ongewenste post om er vanaf te komen .
De eerste bij het oud papier . De tweede terugsturen en tot slot verzamelen in je omgeving en er een vreugdevuur met oud en nieuw van maken .

ko
door kooy0085 - Oct 21, 2015 om 17:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

Na vele verzoeken om dit soort post c.q. maling te stoppen is dit mij niet gelukt. Uiteindelijk ben ik overgegaan tot het retourneren van dit soort post met gebruikmaking van het ANTWOORDNUMMER van de POSTCODELOTERIJ. Het ANTWOORDNUMMER KUNT U VINDEN op de aanmeld retourenveloppe welke zich in de ,toegezonden niet gewenste post bevindt. Succes.

ge
door gewicht - Oct 21, 2015 om 19:23
170 Antwoorden / 1 Vragen

Waar maakt men zich nou druk over.
Ik doe nooit mee met acties e.d want dan kom je in het adresbestand van half Nederland.
Toch ontvang ik 1 tot 2 keer per week post voor de "bewoner" of op naam, meestal bedelbrieven of uitnodigingen om gratis ergens aan mee te doen.
De post gaat rechtstreeks ,al of niet gelezen in de papierbak net als bij de meesten van u.
Maar ergeren daaraan doe ik beslist niet , de verenigingen zijn heel erg blij met mijn oud papier ,hoe meer hoe beter.
Daar al eens aan gedacht?

sproetje68
door sproetje68 - Oct 21, 2015 om 19:38
14 Antwoorden / 1 Vragen

Ik spreek uit ervaring en dit werkt dus gegarandeerd: Stop de ongewenste post in een doos, doe er een stoeptegel of baksteen bij in en sluit de doos goed. Opsturen naar een antwoordnummer, is voor ons dan gratis.
Bij meerdere bedrijven gedaan en werkt beter dan welke sticker of filter dan ook. Succes allen.

he
door henkiekassa - Oct 21, 2015 om 20:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

als niets meer helpt: brief met verzoek tot stoppen met verzending, DIT VERPAKKEN IN PAKKET MET BAKSTEEN ER IN, dan verzenden voor rekening ontvanger!

mahadma
door mahadma - Oct 21, 2015 om 20:40
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ik krijg de indruk, als ik een aantal topics lees, dat de pcl een bouwbedrijf kan beginnen, en meteen een tuin met tegels kan aanleggen. Maar dat terzijde, er zou in elk geval een regel moeten zijn dat het afmelden voor ongewenste post net zo eenvoudig gaat als je aanmelden bij de pcl.

door 1953 - Oct 21, 2015 om 20:47
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ach zo blijft PostNL ook nog (kunstmatig) in leven gehouden door de NPL, of gaat het al via Sandd de bezorging?!

Alles van de NPL gaat linea recta naar het oudpapier.

Weet wel een postcode, object staat alleen, en niemand als concurrentie, of toch wel?! Straatprijs alleen en die auto! Geniaal!

floraspaans
door floraspaans - Oct 21, 2015 om 23:04
2 Antwoorden / 1 Vragen

Heerlijk dat ik ook even mijn gram kwijt kan.
Na jarenlang bestookt te zijn geweest met die suffe brieven, die ik ook net zo hard heb teruggestuurd als jullie, en na een dringend telefoontje aan de PCL, was er eindelijk rust aan het front. Het leek wel of ze het echt hadden begrepen. Maar tot mijn afgrijzen lag er ruim een half jaar later opeens weer zo'n bekende brief. Niets geleerd dus. Ik ben nog een beetje ouderwets en vernietig eerst mijn adres voordat ik hun brief weggooi om te voorkomen dat anderen mijn NAW-gegevens weer uit het afval halen en er een nieuw SPAM-circus ontstaat maar echt: ik werd helemaal blij van jullie oplossing met bakstenen en stoeptegels, en superblij met het idee van het antwoordnummer want ze hebben ook bij mij echt de limit bereikt.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 22, 2015 om 00:13
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=FloraSpaans schreef op woensdag 21 okt 2015, 23:04]Heerlijk dat ik ook even mijn gram kwijt kan.
Na jarenlang bestookt te zijn geweest met die suffe brieven, die ik ook net zo hard heb teruggestuurd als jullie, en na een dringend telefoontje aan de PCL, was er eindelijk rust aan het front. Het leek wel of ze het echt hadden begrepen. Maar tot mijn afgrijzen lag er ruim een half jaar later opeens weer zo'n bekende brief. Niets geleerd dus. Ik ben nog een beetje ouderwets en vernietig eerst mijn adres voordat ik hun brief weggooi om te voorkomen dat anderen mijn NAW-gegevens weer uit het afval halen en er een nieuw SPAM-circus ontstaat maar echt: ik werd helemaal blij van jullie oplossing met bakstenen en stoeptegels, en superblij met het idee van het antwoordnummer want ze hebben ook bij mij echt de limit bereikt.

Dat doe ik al jaren zo. Maar toch komt er nog wel weer een nieuwe brief van weer een andere instelling.

mi
door michellekepen - Oct 22, 2015 om 01:18
22 Antwoorden / 11 Vragen

Ik zat jarenlang met hetzelfde probleem.
Daarom de Postcode Loterij Ledenservice ( info@postcodeloterij.nl ) bijgaande mail gestuurd. Bevestiging ontvangen en daarna inderdaad nooit meer iets ontvangen.
(wellicht is dit email-adres hetzelfde als wat achter de linkjes van Gerboe en John1313 zit)
------------------------------------------
Geachte Loterij,

Vervangt u dat 'geachte' eigenlijk maar door 'verderfelijke', of een andere negatieve benaming.
Want reeds vele malen heb ik de door u toegezonden post geretourneerd, voorzien van de opmerking dat deze zowel ongevraagd als ongewenst is. Tevergeefs. U blijft doorgaan mij te bestoken met post. Intussen begin ik dit als een vorm van stalking te ervaren.
Graag verneem ik daarom van U welke legale actie('s) ik nog kan ondernemen om deze post-terreur-toezending te doen stoppen. Indien ik niets van u verneem, ga ik er van uit dat u kennelijk van mening bent dat er geen legale actie voorhanden is om post-toezending te stoppen.

naw + datum + tijdstip