ba
door bariman Sep 28, 2012 om 16:12
Geldzaken & recht

Ongewild roodstaan op betaalrekening ING

Ik heb er al lang geleden voor gekozen om mijn kredietruimte van mijn betaalrekening bij ING op 0 euro te zetten om ongewild roodstaan te voorkomen. Toch ziet ING kans om een negatief saldo te creëren. ING en vroeger de Postbank is daar zeer bedreven in. Ik heb daar natuurlijk over geklaagd. Dit is het antwoord van ING:

U kunt wel rood staan op uw Betaalrekening. Als u geen Kwartaallimiet of Continu Limiet bij uw Betaalrekening heeft, kan uw saldo niet negatief zijn. Hierop bestaan echter twee uitzonderingen. Naar aanleiding van het nieuwe pinnen kunt u rood komen te staan. Ook door afschrijvingen voor diensten of producten bij de ING kunt u namelijk tijdelijk een negatief saldo hebben.

Het nieuwe pinnen heeft te maken maken met reserveringen waar al topics over bestaan. De tweede reden is een beetje vaag. Ik denk dat geen van beide redenen van toepassing is, want op de site van ING waar uitgelegd wordt wat reserveringen inhouden lees ik dat de gereserveerde bedragen meteen geheel in mindering worden gebracht. Dus...

Mijn vragen: Komt dit fenomeen alleen bij ING voor? en hebben meer klanten deze ervaring?

10398 11 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Sep 28, 2012 om 16:26
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik vermoed dat er aan een aanpasssing van het syteem gewerkt moet worden. Vraag is na of dat in het verschiet ligt. En verder is het onder de omstandigden die er zijn het handigst om zelf een beetje op te passen.

Zwemmer

zwemmer
door zwemmer - Sep 28, 2012 om 16:27
2638 Antwoorden / 35 Vragen

.. oh ja, ik heb het zelf niet aan de hand gehad want ik heb een krediet bij ING.

ba
door bariman - Sep 28, 2012 om 16:36
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het systeem is kennelijk veranderd door het nieuwe pinnen in te voeren. Daar heb ik echt niet om gevraagd. Daarom vind ik dat dit probleempje niet bij de klant, maar bij de bank ligt.

stacey
door stacey - Sep 28, 2012 om 16:48
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=bariman schreef op vrijdag 28 sep 2012, 16:12]..Hierop bestaan echter twee uitzonderingen. Naar aanleiding van het nieuwe pinnen kunt u rood komen te staan. Ook door afschrijvingen voor diensten of producten bij de ING kunt u namelijk tijdelijk een negatief saldo hebben.

. De tweede reden is een beetje vaag.

Als je niet meer uitgeeft dan je hebt kun je ook niet rood staan ;-)

2e reden is niet vaag, je betaald voor hun diensten (betaalpakket ea) en als je geen saldo hebt willen ze gewoon hun geld en dat vorderen ze dan en dan sta je dus rood als er niet genoeg op stond........

ba
door bariman - Sep 28, 2012 om 17:45
4 Antwoorden / 1 Vragen

Daarom heb ik dus de limiet opgeheven: Om niet meer uit te geven dan het saldo toelaat.
Er heeft in de periode dat de roodstand plaatsvond geen incasso van IN G plaatsgevonden. (Ik vermoedde al dat het daarom zou gaan).

ro
door ron530 - Sep 28, 2012 om 18:30
4084 Antwoorden / 17 Vragen

"want op de site van ING waar uitgelegd wordt wat reserveringen inhouden lees ik dat de gereserveerde bedragen meteen geheel in mindering worden gebracht. Dus..."
De reservering is bij internetbankieren direct zichtbaar met dit * teken bij het bedrag. Het bedrag is nog niet daadwerkelijk afgeschreven maar staat on hold, pas een dag of drie later is deze definitief en verdwijnt dat * teken ook. In debet staan doe je dus pas zodra de betaling definitief geworden is. Alle banken hanteren dit systeem omdat Currence of hoe die ook heten mag de pinbetalingen afhandelt.

diumenge
door diumenge - Sep 28, 2012 om 18:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb zoiets bij de bank waar ik bij zit (ASN) nog nooit gezien, maar dit komt geloof ik veel voor bij pinnen bij het tanken? Dat doe ik nooit, dus dat kan ook de reden zijn.

ro
door ron530 - Sep 28, 2012 om 19:19
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Elke transactie bij een super wordt gereserveerd. Bij tankstations werkt het anders want dan moet er voldoende saldo op de rekening staan anders wordt de pomp niet vrijgegeven.

hereistom
door hereistom - Sep 28, 2012 om 22:20
737 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bariman schreef op vrijdag 28 sep 2012, 17:45]Daarom heb ik dus de limiet opgeheven: Om niet meer uit te geven dan het saldo toelaat.
Er heeft in de periode dat de roodstand plaatsvond geen incasso van IN G plaatsgevonden. (Ik vermoedde al dat het daarom zou gaan).
Beetje dom van jezelf! Er zijn genoeg manieren om je saldo te checken en als je een beetje kan rekenen, dan kun je niet meer uitgeven dan je hebt.
M.a.w. niet een ander de schuld geven als je niet met geld om kan gaan, maar zelf nadenken!

ba
door bariman - Sep 28, 2012 om 23:52
4 Antwoorden / 1 Vragen

Gaan we katten?

ba
door bariman - Sep 29, 2012 om 08:15
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat er dus niet om of ik al of niet met geld kan omgaan, (dat blijkt ook nergens uit), maar om de ervaring dat je door toedoen van de bank rood komt te staan en er vervolgens voor moet betalen. Principe dus.