yl
door ylang Aug 10, 2007 om 13:11
Geldzaken & recht

Onrechtmatig afgeschreven....

Hoi, de belastingdienst heeft al 16 maanden 28euro per maand afgeschreven van mijn banknm...zonder mijn toestemming UITERAARD!!!!

Hoe krijg ik dit terug, de postbank moet dit terug betalen zeggen ze.

Wie kan mij helpen????

Groetjes Yvonne

4208 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 10, 2007 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is de omschrijving bij die afschrijvingen?

Het lijkt mij een automatische incasso voor wegenbelasting of zo.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2007 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag yvonne.

Er vanuit gaande dat de belastingdienst zonder toestemming en dus onrechtmatig heeft geïncasseerd kun je bij jouw bank een verzoek indienen om de laatste 12 maanden terug te storten. De andere 4 maanden zul je toch echt bij de belastingdienst zelf moeten terug vorderen. Met die afschrijvingen heeft de Postbank niets meer te maken.

Info twaalfmaandenregeling:

Een vrijwel onbekende regel is, dat bij een onterechte automatische incasso je voor een periode van 12 maanden aan de bank vragen kunt vragen die incasso ongedaan te maken: de 12maandenregel. Je kunt dan een formulier "melding onterechte incasso" invullen. Er is sprake van een onterechte incasso als je aan het betreffende bedrijf nooit schriftelijk toestemming hebt verleend. Sommige banken hebben de neiging om deze regel zogenaamd niet te kennen. Zij zijn echter verplicht hieraan mee te werken!

Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2007 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u al 16 maanden een onterechte afschrijving van u rekening is gedaan zou u dat dan niet zien.

Waarschijnelijk heeft degene die moest betalen per ongeluk u banknummer opgegeven of de belastingdienst heeft een fout gemaakt als u eens contact op neemt met de belasting telefoon, en om inlichtingen verzoekt van deze regelmatig terug komend betalingen?

Groet Valerius.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2007 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat krook met zijn antwoord in de goede richting denkt en dat de automatische afschrijving inderdaad een maandelijkse betaling is voor de wegenbelasting of zoiets, waar u waarschijnlijk zelf toestemming voor hebt gegeven.

Dus kijk nog even alles na wat uw aanslagen voor belastingen betreft.

Bassie

ve
door verwijderd - Aug 10, 2007 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

op het afschrift staat een kenteken van een auto die niet van ons is... hier heb ik dus geen toestemming voor gegeven!!

ik heb gebeld met belasting en postbank.... het moet dus idd met een brief met al die bla bla erin naar de postbank!!!

Maar het toch super belachelijk dat ze zomaar geld afschrijven maandelijks zonder dat er toestemming is verleend.

en ook is het ansurd dat dat zomaar kan bij de postbank, ze hoeven dus geen handtekening of naam gegevens meer te controleren dus.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2007 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Yvonne,

Fout is van de belastingdienst of van een belastingplichtige (de eigenaar van de auto in kwestie). Met storneren kom je er niet helemaal (je mist dan 4 maanden), dus:

Brief naar de belastingdienst sturen t.a.v. de ontvanger MRB van jouw belastingkantoor: Postadres zie:

http://www.belastingdienst.nl/reken/gvk/index.htm

Hierbij breng ik het volgende onder uw aandacht:

Reeds 16 maanden lang wordt van mijn rekeningnummer (nummer noteren) een bedrag van € 28 afgeschreven. In de omschrijving staat vermeld dat het om de houderschapsbelasting gaat van een voertuig met kenteken XX-XX-XX.

Dit voertuig staat niet op mijn naam. U kunt dit inzien via de u ter beschikking staande gegevens van de RDW en via mijn sofinummer verifiëren. Ik heb ook nimmer een derde gemachtigd of anderszins toestemming verleend mijn bankrekeningnummer te gebruiken voor incasso. Enig bewijs hiervan kan derhalve niet in uw bezit zijn.

Wellicht heeft de eigenaar van dit voertuig mijn rekeningnummer per abuis aan u doorgegeven middels een schrijffout.

Aangezien deze incasso's niet berusten op een juridisch correct akkoord mijner zijds en u evenmin bevrijdend incasseert, eis ik per ommegaande de 16 termijnen van € 28 inclusief heffingsrente van u retour naar het u inmiddels bekende (doch voor deze MRB heffingen onjuiste) incassonummer. Ik verwacht tevens dat er per heden niet langer geïncasseerd zal worden van mijn rekeningnummer.

Met vriendelijke groet,

Yvonne .....

Adres, sofi-nummer.

Voeg kopieën van de afschrijvingen van jouw rekening bij.

Succes en laat maar weten wat ze terug schrijven.

Groet, C.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2007 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste C....

Dit zijn tenminste nog eens antwoorden waar je wat aan hebt.Hier heb ik wat aan en ga er meteen mee aan de slag.....

Hartelijk dank vriendelijke groeten Yvonne........

ve
door verwijderd - Aug 11, 2007 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@yvonne

als je in je vraag vermeld had dat het om een kenteken ging was het antwoord zoals cannacampo geeft wellicht eerder gekomen.

Maar evengoed SUCCES.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 02:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Krook,

Wil niet lullig doen maar ik reageerde toch een dag later al. En als de fiscus 28 euro afschrijft per maand, dan is de MRB toch wel de eerste belasting die ik vermoeden zou. Wat jij diezelfde dag dus ook al vermoedde!

Groeten

C.