ro
door rob1959 May 1, 2019 om 11:53
Geldzaken & recht

Onrechtmatige toevoeging aangevraagd

ONZE ervaring met advocaat [edit-redactie naam verwijderd] te Arnhem. Wij waren toevoegingswaardig om gesubsidieerde rechtsbijstand te krijgen. We zijn woonachtig in Spanje en mijn vrouw is in april 2018 naar Nederland gegaan om te advocaat shoppen. Zij had een lijstje met advocatenkantoren gekregen van het juridisch loket. Op 12 april 2018 had ze een afspraak met [edit-redactie], gratis consult van 45 minuten, na het gesprek heeft mijn vrouw afgesproken dat ze het eerst zou overleggen met mij, haar man, bij terugkomst in Spanje, Dit was op 21 april 2018. Tot onze stomme verbazing heeft [edit-redactie]de toevoeging, zonder onze toestemming zowel mondeling als schriftelijk aangevraagd, en dit al op 16 april 2018. Dit is toch te gek voor woorden. Al hadden we gewild, overleggen was al niet eens meer mogelijk. Dit is volgens mij misleidend, zonder enige opdracht van onze kant gewoon de toevoeging aanvragen. Vervolgens een jaar late waarin wij nooit niks gehoord hebben van [edit-redactie], in een mail via een andere advocaat een voorstel doen dat wij een opvolgingstoeslag zouden moeten gaan betalen van ruim 250€ ex de btw. Er was niet eens een overeenkomst Wij zitten nu met de gebakken peren door toedoen van [edit-redactie], omdat we geen nieuwe toevoeging kunnen krijgen omdat het jaarinkomen nu te hoog is. Als je telefonisch contact opneemt, wat mijn vrouw gedaan heeft, word de hoorn er in het gesprek opgegooid. Ik belde terug ,ze zei sorry daarover en vervolgens word in het verdergaande gesprek wederom de hoorn erop gesmeten. Dus ben je op zoek naar een advocaat, geen [edit-redactie] uit Arnhem nemen. DIT IS ZUIVER WAT ONS GEBEURD EN OVERKOMEN IS,EN DUS ONZE SLECHTE ERVARIG MET DEZE ADVOCAAT.

1979 6 Rapporteer

Grunnen.
door Grunnen. - May 1, 2019 om 12:08
509 Antwoorden / Vragen

Dit is een vraag & antwoord forum. Voor klachten over een advocaat moet je bij een andere instantie zijn of een briefje in de Klaagmuur in Jeruzalem stoppen.Het is overigens niet slim om namen te noemen.

panter22
door panter22 - May 1, 2019 om 12:19
6599 Antwoorden / Vragen

De advocaat heeft een toevoeging gevraagd, maar dan zal je vrouw toch verteld hebben hoe hoog jullie inkomen is.
Vervolgens moet je een eigen bijdrage betalen. Nooit iets betaald in 2018. Nooit meer contact gehad met de advocaat?
Nooit geklaagd in 2018?
En nu een opvolgingstoeslag betalen? Daar zit nog een heel verhaal tussen.
Dat jullie inkomen nu te hoog is voor gesubsidieerde rechtsbijstand heeft niets met de advocaat te maken.
Willen jullie nu alsnog gebruik maken van een advocaat, dan zul je die zelf moeten betalen.
Bij klachten:

  1. Indien cliënt niet tevreden is over de wijze waarop mr [edit red.] de zaak behandelt, dient cliënt dit eerst te bespreken met mr [edit red.] . Indien de klacht niet naar tevredenheid afhandelt, kan cliënt zich wenden tot de geschillencommissieadvocatuur en/of de Orde van Advocaten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 1, 2019 om 12:56
16892 Antwoorden / 202 Vragen

Als al aangegeven: u kunt een klacht indienen via de deken van het ressort van de Orde van Advocaten.
Op zich is het echter helemaal niet zo merkwaardig dat het advocatenkantoor de toevoeging al heeft aangevraagd.
Ik vind het iopvallend dat u bij uw vorige vraag aangaf dat ' men het juridisch loket niets weet'. Men heeft u toch adrtessen gegeven zoals u nu meld?

Of is het zo dat u inderdaad ook niets heeft gehood in april 2018 en dat u eerst recent op de hoogte kwam van de gevraagde toevoeging?

ro
door rob1959 May 2, 2019 om 13:06
3 Antwoorden / 3 Vragen

Dat klopt,we hoorden het achteraf toen we belden en besloten hadden om voor een ander te kiezen.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 2, 2019 om 19:54
16892 Antwoorden / 202 Vragen

Dan een klacht indienen bij de deken.

ne
door neodutchio - May 1, 2019 om 14:01
5190 Antwoorden / 12 Vragen

Op 12 april heeft uw vrouw een gesprek gehad.
Op 16 april is de toevoeging aangevraagd
Op 21 april zou uw vrouw het met u bespreken.

Een jaar lang heeft u geen advocaat nodig gehad. Met welke reden zoekt uw vrouw dan een advocaat als die niet nodig is? Of is er in dat jaar wel wat gedaan?
Nu na een jaar is uw inkomen te hoog voor een nieuwe toevoeging. Wat voor schuld heeft de advocaat aan uw inkomen?

Uw verhaal is warrig en verre van compleet. Zwartmakerij doen wij hier niet aan, wel in het beantwoorden van vragen. Maar dan zal er eerst een onderbouwde vraag moeten komen.

ro
door rob1959 May 2, 2019 om 13:07
3 Antwoorden / 3 Vragen

U bent snel met oordelen dan wel veroordelen.

ne
door neodutchio May 2, 2019 om 15:25
5190 Antwoorden / 12 Vragen

Waar leest u mijn oordeel, danwel veroordeling?

ro
door ron503 - May 1, 2019 om 14:45
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Heel cru maar om toevoeging voor gesubsidieerde rechtsbijstand aan te vragen zijn toch alle gegevens van de inkomens situatie nodig. Daar komt nog bij dat zo'n aanvraag ondertekent dient te zijn door in dit geval uw vrouw voordat een advocaat die aanvraag in kan dienen. Het vrijblijvende 45 minuten gesprek is blijkbaar zo positief verlopen dat er ook de aanvraag uit voort gekomen is. Onduidelijk is wie er nu de waarheid spreekt is dat de advocaat die beédigd is of uw vrouw die een spontane beslissing buiten u om heeft genomen.

ro
door rob1959 May 1, 2019 om 15:19
3 Antwoorden / 3 Vragen

Zo onduidelijk is het niet. Na het gesprek heeft mijn vrouw gezegd,dat als ze terug is in Spanje met mij zou overleggen welke advocaat we zullen gaan nemen. Dit staat trouwens ook in mijn verhaal. Overleg kon al niet eens meer,om maar te zwijgen over het kiezen. De advocaat heeft zonder ons medeweten de toevoeging aangevraagd.

ne
door neodutchio May 1, 2019 om 18:11
5190 Antwoorden / 12 Vragen

Maar hoe komt die advocaat dan aan alle benodigde gegevens om het aan te vragen?

ro
door rob1959 May 1, 2019 om 23:00
3 Antwoorden / 3 Vragen

Wij hebben onze gegevens te goeder trouw achter gelaten,zodat er niet weer een reis van Spanje naar Nederland nodig zou zijn. Dit heeft ze trouwens bij alle advocaten gedaan die ze bezocht heeft,niks mis mee toch.
Het gaat er gewoon om,dat er een toevoeging opgevraagd is,zonder enige toestemming dan wel opdracht.

panter22
door panter22 May 2, 2019 om 13:33
6599 Antwoorden / Vragen

Jullie hebben vorig jaar toch niets betaald aan die advocaat voor de toevoeging?