tj
door tjjansen Oct 4, 2010 om 11:59
Geldzaken & recht

Onterecht BKR-geregistreerd

6 jaar geleden bleken wij een BKR-registratie te hebben, waardoor wij geen lening oid konden afsluiten. De bankbediende bij de Fortis verzekerde ons dat er niets meer open stond, dus dat na 5 jaar de registratie opgeheven zou zijn. Niets was minder waar. Toen wij vorig jaar een huis wilden kopen, bleek de registratie er nog steeds te zijn. Na herhaald bezoek aan het Fortis-kantoor werd ons steeds verzekerd dat er niets meer in de computer stond. Toen wij uiteindelijk naar het hoofdkantoor belden, vertelde men ons dat alleen het hoofdkantoor over deze zaken gaat. Dit was ons dus niet verteld door de bankbedienden. Er bleek een bedrag van € 250 + rente open te staan. Daarover was eenmalig een brief gestuurd naar ons oude adres, dit schrijven hebben wij helaas niet van de nieuwe bewoners ontvangen. Wij hebben het bedrag meteen betaald. Echter toen bleek dat we vanaf dat tijdstip opnieuw 5 jaren moeten wachten. Heeft iemand advies, wij vinden het namelijk een fout van de bank. Zij hadden ons juist moet informeren. Mogelijk zijn er ook meerdere mensen die dit probleem hebben met Fortis.
mvg. T. Jansen

621 4 Rapporteer

co
door courier - Oct 5, 2010 om 10:03
226 Antwoorden / 2 Vragen

Raadpleeg de site van het BKR en bezie de mogelijkheden deze kwestie ter beoordeling voor te leggen aan hun Geschillencommissie.

lo
door loods - Oct 8, 2010 om 19:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

toen je hoorde over de registratie had je ook het BKR direct kunnen verzoeken te melden wat de reden was van de registratie en nadere details. was je er nu vanaf geweest. zou echter toch een klacht indienen bij de bank. misschien dat je "adviseur" het voor je op wil nemen.
groetjes loods

ro
door ron530 - Oct 8, 2010 om 19:56
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Brk registreert en is niet schuldig in deze. Het is simpel als je verhuist moet je alle instanties waar je mee te maken hebt op de hoogte stellen, doe je dat niet kan het zoals in dit geval nare gevolgen hebben.
Wat Loods stelt is pure onzin want enkel de bank kan een registratie ongedaan maken niet de bkr.

co
door courier - Oct 9, 2010 om 09:44
226 Antwoorden / 2 Vragen

Eerst moet je er alles aan doen om de bank ervan te overtuigen dat je als klant het grootste gelijk van de vismarkt hebt. Dan zijn er 2 mogelijkheden, de bank heeft gelijk of jij hebt gelijk. Als jij gelijk hebt en de bank weigert ostentatief een correctie naar het BKR te sturen dan blijft een beroep op de Geschillencommissie over.
In het onderhavige geval lijkt het mij dat de bank formeel gelijk heeft en dat dat nogal disproportioneel voor TS uitpakt is helaas onvermijdelijk.
Maar goed: probeer toch een beroep op de Geschillencommissie: nee heb je, ja kun je krijgen!