hanedorp
door hanedorp Aug 12, 2009 om 23:38
Geldzaken & recht

Onterechte afschrijving

Er is een onterechte afschrijving gedaan door een voor mij onbekend bedrijf. Het ging om twee bedragen ad.€ 39.00. Een bedrag is gestoneerd door de bank. Het andere bedrag kon niet meer gestoneerd worden omdat de tijd verstreken was, waarbinnen dat mogelijk is. Wat is de beste manier om dit te stoppen?

918 11 Rapporteer

stacey
door stacey - Aug 13, 2009 om 00:03
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Laat je niet zomaar afschepen door de bank wat betreft de `verlopen termijn storneren`, ze moeten het wel uitzoeken en als het echt onterecht was alsnog rechtzetten;

--Voor ALLE incasso’s geldt dat u daar ook schriftelijk over kunt klagen – tot een jaar na de incassodatum. De bank dient dan altijd te onderzoeken of er voor de betwiste incasso daadwerkelijk een geldige machtiging is verstrekt. Zo niet dan krijgt u alsnog uw geld terug.----

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=2926278

Succes,

pierre60
door pierre60 - Aug 14, 2009 om 12:07
132 Antwoorden / 14 Vragen

De tijd dat u kunt storneren is 30 dagen. Het is dan ook aanbevolen om u bankgegevens regelmatig na te kijken. Bij u bank kunt u wel informeren wie het geld heeft afgeschreven. Lukt dat niet, kijk dan eens op google. Het adres moet gewoon te achterhalen zijn.

johanpc
door johanpc - Aug 14, 2009 om 12:26
1379 Antwoorden / 2 Vragen

@pierre LEES even het antwoord van stacey dat is nameliijk goed.

dv
door dvdonck - Aug 14, 2009 om 14:01
21 Antwoorden / 0 Vragen

Weet je heel zeker dat het onterecht is? Sommige bedrijven staan onder andere namen op de afschriften. Free Record Shop is daar een voorbeeld van. En ook winkels waarvan je de naam niet kent (bijvoorbeeld de sigarenhandel op de hoek) kunnen onbekende namen zijn,

tdehond
door tdehond - Aug 14, 2009 om 16:19
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Een bedrijf dat niet kan bewijzen aan de bank dat zij toestemming hebben van u om a.i. te doen moet dit retourneren naar uw rekening. Uw bank regelt dat op uw verzoek met de bank van degene die onterechte a.i. gedaan heeft. Zoals Stacey zei heeft u hier tot een jaar na de datum waarop geïncasseerd is de tijd omdat dit een onterechte incasso betreft.

lu
door luxenburg - Aug 14, 2009 om 16:28
45 Antwoorden / 0 Vragen

het klopt wel dat een winkel onder een andere naam op een bankafschrift staat.ik had het zelf ook. de hema stond onder sonneberg warenhuis.

johanpc
door johanpc - Aug 14, 2009 om 16:41
1379 Antwoorden / 2 Vragen

vreemd bij ons staat er gewoon hema

he
door henk1951 - Aug 14, 2009 om 16:58
256 Antwoorden / 0 Vragen

Niet alle Hema's zijn hetzelfde er zijn ook franchisers zoals bv. de Hema in Huizen. Mijn dochter kon daar ook haar personeels kortingspas niet gebruiken van een ander filiaal.

gr Henk

ph
door phinder - Aug 14, 2009 om 19:44
433 Antwoorden / 4 Vragen

Laat een selectieve blokkade leggen voor dit bedrijf.
Je bank kan je daar verder mee helpen.

gr.

op
door oplossing - Aug 14, 2009 om 19:53
119 Antwoorden / 1 Vragen

Direct storneren en dat rekening nr door uw bank laten blokkeren.

Wacht nooit te lang met geld terug te halen want u heeft maar 30 dagen de tijd.

succes

hanedorp
door hanedorp - Aug 14, 2009 om 19:55
38 Antwoorden / 16 Vragen

Dank aan ieder die heeft gereageerd. Bij nader onderzoek waren er 4 onterechte afschrijvingen gedaan. De jongste is door de bank gestoneerd. Er is nu een blokkade op het banknummer. Weet ondertussen dat het bedrijf is gerelateerd aan PrimeLine. Door die blokkade werd ik vanochtend gebeld door PL. Er wordt intern onderzocht hoe dit heeft kunnen gebeuren. De hoofd schuldige is het welbekende keukenbedrijf KC. Door wanprestatie van dit bedrjf is de keuken nooit geleverd en zal ook nooit hier binnen staan. De opmerking dat ik mijn bankafschriften moet controleren is juist. Gewoon over het hoofd gezien. Wacht af hoe e.e.a. zich gaat ontwikkelen.