kr
door krist Sep 15, 2013 om 11:46
Geldzaken & recht

Onterechte incasso Simpel

Incasso brief ontvangen van World 4 coll€ctions.
Ik zou een simpel only-abonnement hebben besteld bij Simpel en hadden een poging gedaan voor incasso dat lukt te niet daarom incasso van € 80.00.
ik heb nooit iets aangevraagd bij Simpel mijn achternaam en adres klopt wel maar ik heb heel andere voornaam ..
krijg geen antwoord op mijn mail waar ik de eis stelde van kopie van aanmelding etc.
Is dat voldoende graag een tip hoe verder of laten rusten .
met vr groeten krist
Weten jullie of

1560 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 15, 2013 om 12:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u werkelijk niets afgesloten heb bij die club, mail ze dat dan en eis van het een schriftelijke bevestiging dat u hen niets verschuldigd bent. Deel hen ook mee dat u verschoond wenst te blijven van verdere aanmaningen.

Correspondentie goed bewaren.

zoekster
door zoekster - Sep 15, 2013 om 12:08
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Je zou nog mailcontact kunnen maken met Simpel en vragen om dit incassobureau terug te fluiten, omdat je je nooit hebt aangemeld. Maak even een nieuw mailadres aan voor de gelegenheid.
Waarschijnlijk heeft iemand je naam en adres gebruikt, maar ze hebben geen juist rekeningnummer van je. Vraag om een schriftelijke reactie. Geef niet je echte voornaam of telefoonnummer prijs, zeg alleen dat jij niet deze persoon bent..
Niet gaan bellen.

Je hebt hopelijk ook geen extra informatie gegeven over je voornaam of telefoonnummer aan het incassobureau. Hoe minder een incassobureau van je weet hoe beter. Niet gaan bellen, kost 45 ct per minuut, zonde van je geld.

kr
door krist - Sep 15, 2013 om 12:15
20 Antwoorden / 5 Vragen

als ik het goed begrijp is mail naar ze voldoende ,inderdaad heb ik gegevens in de mail vermeld

Dus een aangetekend schrijven is niet nodig.

zoekster
door zoekster - Sep 15, 2013 om 12:23
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Ik hoop dan maar dat je in ieder geval geen telefoonnummer hebt gegeven, want incassobureaus kunnen heel vervelend zijn en je helemaal suf bellen, puur om je stapelgek te maken, zodat je betaalt.

Nee, aangetekende brief is niet nodig als je je nooit bij Simpel hebt aangemeld.

alfatrion
door alfatrion - Sep 15, 2013 om 16:06
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou een brief of e-mail sturen. Hierin geeft u aan dat u geen overeenkomst heeft gesloten en derhalve niet verplicht bent om te betalen. U kunt eventueel aangegeven dat u geen producten of diensten heeft ontvangen. Vervolgens kunt u aangeven dat verder contact bijzonder ongewenst is en u ieder verdere poging van hen om met u contact te zoeken ziet als een agressieve handelspraktijk ex art. 6:193i sub c BW. Dat als zij hiermee doorgaan u hen (het incassobureau, niet hun cliënt) zal dagvaarden om hier een einde aan te maken. Daarbij kun u er fijntjes op wijzen dat op grond van art. 6:193j lid 1 BW het incassobureau moet bewijslast rust ter zake van de materiële juistheid en volledigheid van de informatie. En zij dus moeten bewijzen dat u wel een overeenkomst met hun cliënt heeft gesloten.

De brief mag gerust fel overkomen. De laatste keer dat ik zo'n brief heeft verstuurd was het de volgende dag afgelopen. (Ik was anders ook echt tot dagvaarden overgegaan.)